  • 101. Data: 2005-07-27 20:39:09
    Temat: Re: OT - Policja pewnego kraju...
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 27 Jul 2005 21:37:11 +0200,
    MiKeyCo <m...@...pl> screamed:
    > Reasumując: został zastrzelony osobnik zatrzymany, będący pod kontrolą
    > policji, jedynie podejrzewany o niesienie ładunku wybuchowego. To jest
    > nielogiczne - jeśli włożono tyle trudu, by go zatrzymać, to można było
    > sięgnąć pod jego kurtkę i sprawdzić czy miał coś na sobie.

    Widocznie musial (juz lezac) zrobic cos, dzieki czemu policjanci pomysleli,
    ze chce odpalic ladunek.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 22:38:11 user up 10685 days, 10:33, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Just remember, no matter where you go, there you are.

  • 102. Data: 2005-07-27 21:23:39
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > Widocznie musial (juz lezac) zrobic cos, dzieki czemu policjanci pomysleli,
    > ze chce odpalic ladunek.

    To ten ładunek nosił, nosił, nosił... i nie chciał odpalić wcześniej?
    Zrozum wreszcie jedno - niebezpieczeństwo wcale się nie zwiększyło w
    czasie zatrzymania, cały czas istniało dość wysokie. To po prostu akcja
    była źle przeprowadzona, w czego efekcie popełniono śmiertelną pomyłkę.

    W całej akcji popełniono dwa kardynalne błędy:
    1. Dopuszczono się zabójstwa, jak się okazało niewinnej osoby. Jednak
    byłoby to także zabójstwo (legalne-policyjne!), gdyby ofiarą był 'winny'
    terrorysta - samobójca.
    2. Największym błędem - być może dowództwa, być może bezpośrednio
    realizatorów akcji - było dopuszczenie podejrzanego w niebezpieczne
    miejsce. Można było go 'zdjąć' gdzieś w ustronnym miejscu. Wtedy nawet
    śmiertelne strzały by były niepotrzebne, bo istniałoby mniejsze
    zagrożenie dla postronnych i nieużywana byłaby retoryka o ryzyku dla
    pasażerów metra.

    A retoryka o zagrożeniu dla funkcjonariusza jest po prostu zwykłą
    propagandówką. Czy funkcjonariusz do walki z terrorem byłby potrzebny,
    gdyby nie było zagrożenia? Ci ludzie z założenia wykonują bardzo
    niebezpieczną pracę, nie zatrudniono ich po to by odpoczywali. Oni z
    założenia ryzykują własnym życiem (albo zdrowiem fizycznym i
    pszychicznym) dla usunięcia zagrożenia. A nie po to, by sami siali
    terror. Nikogo nie obchodzi jak przeprowadzą akcję, ważne by legalnie i
    bez zagrożenia dla niewinnych.

    Najgorsze jest to, że wiele wskazuje na to, że nawet jeśli była to
    zbrodnia, to instytucjonalna i legalna. Założenia i prawo zbrodnicze,
    wykonawstwo legalne.

    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 103. Data: 2005-07-28 19:44:01
    Od: tento <o...@e...es>

    SzerszeN wrote:

    > uzbrojenie bandyci w srodku dnia w metrze ;)
    > nawet jak by byli, to czlowiek szybszy od kuli nie jest i ucieczka w
    > takiej sytuacji to glupota, jesli ktos chce cie zastrzelic to do ciebie
    > nie gada i nie probuje cie zatrzymac, a zatem nawet jak to bndyci to
    > lepiej sie zatrzymac

    Wg swiadko to on uciekal po opuszczeniu autobusu i uciekl do metra gdzie
    mordercow zgubil. Ale go odnalezli, zlapali i dwoch mordercow trzymalo a
    dwoch strzelao w glowe 7 razy i raz w szyje z tylu. To po 24 godzinnej
    obeserwacji komienicy i posiadaniu go w bazie danych policji z
    dokumentow imigracyjnych.

  • 104. Data: 2005-07-28 19:45:21
    Od: tento <o...@e...es>

    Artur M. Piwko wrote:

> [...]
    > MiKeyCo <m...@...pl> screamed:

    > Widocznie musial (juz lezac) zrobic cos, dzieki czemu policjanci pomysleli,

    Wg swiadkow nic nie robil. Dwoch trzymalo a dwoch oddalo 7 strazlow w
    glowe i raz w tyl szyi. Nie pomysleli o bombie kiedy z nim jechali 15
    minut autobusem do metra?

  • 105. Data: 2005-07-28 19:50:35
    Od: tento <o...@e...es>

    SzerszeN wrote:

    > chyba ty masz problem ze zrozumieniem
    >
    > jesli go nie zastrzelisz nikt nie ma zadnych szans bo on i tak sie
    > zamierza wysadzic
    >
    > jesli go zastrzelisz, istnieje szansa ze moze nie ma takiego
    > zabezpieczenia, ze moze cos nie zadziala, generalnie jest wieksze
    > prawdopodobienstwo ze ktos sie uratuje

    Wiec dlaczego pozwolonu mu wsiac do autobuse i razem z nim jechano tym
    samym autobusem do metra cale 15 minut?

    > jak sie jest niewinnym to sie zatrzymujesz na wezwanie
    > niewinny nie ma powodow do uciekania, szczegolnie w zatloczonym metrze
    > kiedy jest stan zagrozenia takimi zamachami

    Raz, uciekal z ulicy po wyjsciu z autobusu a nie w metrze jak klamie
    prasa. Dwa, zadnego wezwania nie bylo.

    > wize
    > z tego co w tv czy radiu mowili, w danym momencie przebywal tam
    > nielegalnie, bo mu sie skonczyla wiza ktorej nie przedluzyl i dlatego
    > uciekal

    propaganda policyjna. Jack Straw potwierdzil ze jednak papiery mial.

    > zastrzelili uciekajacego podejzanego

    podejrzanego o co? Przeciez siedzieli pod kamienica przez poprzednie 24
    godziny. Wystarczajacy czas na weryfikacje koloru majtek kazdego mieszkanca.

    > jesli to bedzie wojna to co w tym dziwnego?

    Jesli jest to wojna w wyniku podpalenia Reichstagu, to nic nie jest
    dziwne. Wszystko sie zgadza. Haslo "terroryzm" i otwieramy Dachau, albo
    inne Guantanamo.

  • 106. Data: 2005-07-28 19:51:46
    Od: tento <o...@e...es>

    SzerszeN wrote:

    > tylko w trakcie takiej akcji, nie ma, jak sie nie ktorym, wydaje czasu
    > ani mozliwosci na weryfikacje, jesli ktos w takiej sytuacji ucieka,
    > automatycznie jest uwazany za zagrozenie, a eliminacja takiego
    > zagrozenia jest tylko jedna

    Podrzedny prawnik wyciagnie dokumentacje tego co robiono przez okragle
    24 godziny przedtem siedzac pod kamienica. I majac go w bazie danych.

  • 107. Data: 2005-07-28 19:54:12
    Od: tento <o...@e...es>

    mariposa doux wrote:

    > Bywaly wieksze pomylki.

    > Wyglada mi to wrecz na prowokacje wojny z Brazylia. Nie mogli wiekszej
    > popisowki odstawic. No nie? Cos mi sie wydaje, ze jakby goscia chcieli
    > po prostu zamordowac, to by to zrobili cicho i to tak, ze sam wskoczyl
    > pod pociag...

    Z wypowiedzi establiszmentu takiego jak John Majot wynika ze przy okazji
    na tym samym ogniu probuje ugotowac sie inna pieczen, mianowicie
    imigracyjna.

    To bylby wysmienity sygnal dla imigrantow. Mozemy was zabic kiedy chcemy
    i mozecie nam skoczyc.

  • 108. Data: 2005-07-28 19:55:22
    Od: tento <o...@e...es>

    Harry wrote:

    > mowie tylko ze mogl wygladac juz znacznie unaczej, a po drugie pewnie
    > nie stawali z nim agenci az w tak bliskiej odleglosci zeby sie
    > przygladac jego pryszczom ;
    > )

    Siedzieli obok niego w autobusie, jadac do metra. Cale 15 minut...

    To, bo 24 godzinnej obserwacji kamienicy.

  • 109. Data: 2005-07-28 20:32:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> niebacznie popelnil

    > Widocznie musial (juz lezac) zrobic cos, dzieki czemu policjanci
    > pomysleli, ze chce odpalic ladunek.

    Ba! mógł również NIC nie zrobić, a to policjanci odczytali jako
    podejrzane, spodziewając się że zrobi COŚ.

    Zastanawiam się po czym za jakiś czas poznamy bad-guys od tych
    dobrych jeżeli w "walce z terroryzmem" zaczniemy stosować metody
    takie odróżnienie uniemożliwiające.
    Już bardziej podobają mi się naloty dywanowe
    (Westmani mogliby zagrozić rozpindrzeniem Kaaby jeżeli "terroryści
    się w ciągu 60 dni nie wycofają z Europy")

    A bardziej adekwatnie do tematu: terror jest dzieckiem beznadzieji.

    --
    pozdro
    poreba

  • 110. Data: 2005-07-28 20:50:09
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    tento wrote:

    > To bylby wysmienity sygnal dla imigrantow. Mozemy was zabic kiedy chcemy
    > i mozecie nam skoczyc.

    Biorac pod uwage artykul na onecie i czyszczenie europy z religii
    naplywowych, to faktycznie moze byc czesc wiekszej polityki... zgodnie z
    ktora zabicie nie-europejczyka nie bedzie grzechem... No coz, jest
    wojna.

    http://wiadomosci.onet.pl/1239569,2678,kioskart.html

    --
    Wymysleni bohaterowie (Imaginary Heroes) ....... http://tiny.pl/qm48