  • 1. Data: 2002-04-06 08:30:12
    Temat: O wolność od kary
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    O wolność od kary

    Goszczący ostatnio w Polsce doktor Nelson Fragelli podczas wygłoszonego w
    Krakowie wykładu z cyklu "Rodzina i naród w Unii Europejskiej" przytoczył
    szokujący przypadek pewnej francuskiej zakonnicy, która na liście
    protestacyjnym przeciw zabijaniu dzieci nienarodzonych dopisała uwagę o
    Sądzie Ostatecznym, czekającym dopuszczających się takich zbrodni, i...
    została za to oskarżona o grożenie śmiercią.
    To bardzo pouczający przykład groźnych, a czasem też groteskowych, następstw
    libertyńsko-ateistycznego fundamentalizmu, dającego mocno znać o sobie w
    zlaicyzowanych społeczeństwach zachodnioeuropejskich.
    U osób zdolnych do zdrowego krytycyzmu budzi to poważne obawy (a u
    postępowych euroentuzjastów raczej nadzieję), że w unijnej Neo-Polsce
    przypominanie ludziom, zwłaszcza w sytuacjach niezwiązanych z miejscami
    kultu religijnego, katechizmowej nauki o rzeczach ostatecznych człowieka:
    śmierci i Sądzie Bożym, a już w szczególności dogmatu o istnieniu piekła -
    może być powodem wniesienia do sądu czy prokuratury oskarżenia o stosowanie
    tzw. groźby bezprawnej, stanowiącej jedno z przestępstw przeciw wolności.
    Według liberalno-lewackich fanatyków, "szantażowanie" piekłem i Sądem
    Ostatecznym jest zamachem na wolność jednostki w zakresie wyboru
    postępowania. Nawet jeśli polscy sędziowie nieprędko będą skłonni dopatrywać
    się we wspomnianej działalności religijnej znamion przestępstwa, to kto wie,
    jakie stanowisko zajmie Trybunał Europejski w Strasburgu, jeśli trafi doń
    skarga np. ze Stowarzyszenia na Rzecz Państwa Neutralnego Światopoglądowo
    "Neutrum".
    Niech więc nikogo nie dziwi podana w TVN (Fakty, 13.02.2002) przez księdza
    Kiedzika informacja, że z przygotowanego przezeń przekładu Pisma Świętego
    zniknie wyraz "piekło". Zamiast tego "rażącego", "pozbawiającego pokoju"
    określenia, pojawią się łagodniejsze jego odpowiedniki, jak Szeol, Dolina
    Gehenny, Hades czy Tartar. (...) Gwoli pełnej prawdy trzeba tu dodać, iż w
    sposób odpowiadający ideałowi wpisały się w niepublikowane w "Tygodniku
    Powszechnym" teksty autorstwa księdza Hryniewicza, który nie wynajduje
    eufemistycznych odpowiedników nazwy "piekło", licząc publicznie i bez
    żenady, że pozostanie puste.
    Stanisław Misiak, Kraków

    Nasz Dziennik, Wtorek, 2 kwietnia 2002 r.
    www.naszdziennik.pl

  • 2. Data: 2002-04-16 00:57:19
    Temat: Re: O wolność od kary
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    A kto to jest doktor Nelson Fragelli? Jakiś szaman z plemienia Bantu?
    Czyli zakonnica groziła komuś Sądem Ostatecznym, a oskarżono ją o to, że
    grozi komuś, iż go zabije?
    A kto ją oskarżył? Chyba nie doktor Fralson Negelli?
    Jak się skończyło to oskarżenie? Może zakonnica dostała podwójną karę
    śmierci?