  • 1. Data: 2006-05-18 10:51:09
    Temat: Nowe mieszkanie & rozwód
    Od: "Jozwik" <j...@c...ropczyce.pl>

    Witam

    Czy zechcielibyście mi poradzić w jaki sposób mogę uzyskać
    kredyt hipoteczny na zakup mieszkania, do którego zamierzam
    się przeprowadzić po rozwodzie, o który jeszcze nawet nie
    wystąpiłem? Wydaje mi się, że obecnie, mając wspólnotę majątkową
    z żoną, zaciągnięcie takiego kredytu wymagałoby jej zgody. Takiej
    zgody napewno nie dostanę. Zgody na dobrowolną rozdzielność
    majątkową również nie dostanę. Czy o coś takiego można wystąpić
    do sądu i jak długo będzie trwało jej orzeczenie, oraz na jakiej
    podstawie, tzn. jakie kryteria muszę spełniać? Jakie są inne możliwości
    usyskania kredytu w mojej sytuacji? Mieszkanie jeśli nie zdołam
    uzyskać tego kredytu zostanie zbyte komuś innemu w ciągu roku....

    Józek

  • 2. Data: 2006-05-19 12:05:33
    Temat: Re: Nowe mieszkanie & rozwód
    Od: stern <s...@0...pl>

    Jozwik napisał(a):
> [...]
    > wystąpiłem? Wydaje mi się, że obecnie, mając wspólnotę majątkową
    > z żoną, zaciągnięcie takiego kredytu wymagałoby jej zgody.

    nie, ale bez tej zgody bank nie da kredytu

> [...]
    > do sądu i jak długo będzie trwało jej orzeczenie, oraz na jakiej
    > podstawie, tzn. jakie kryteria muszę spełniać?

    można do sądu,
    nie ma kryteriów, tylko musisz uzasadnić po co ci rozdzielność

    > Jakie są inne możliwości
    > usyskania kredytu w mojej sytuacji? Mieszkanie jeśli nie zdołam
    > uzyskać tego kredytu zostanie zbyte komuś innemu w ciągu roku....

    a nie możesz się rozwieść w tym czasie ?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-05-19 12:08:17
    Od: "Jozwik" <j...@c...ropczyce.pl>

    Witam

    Czy nikt nie jest w stanie mi nic poradzić?

    Józek