1. Data: 2006-05-18 09:54:03
Temat:ustawa o zabezpieczeniu gotówki
Od:Selth <s...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś spotkał się z jakąś ustawą lub rozporządzeniem dotyczącym
zabezpieczenia przewożonej gotówki.
Czy przewożenie gotówki reguluje prawo?
Czy podjąć z banku 500tyś (kasa firmy prywatnej) i pojechać sobie do firmy
tramwajem(na własne ryzyko), czy też muszę wyjanąć konwój zgodnie z ustawą
lub rozporządzeniem.

2. Data: 2006-05-18 10:30:47
Temat:Re: ustawa o zabezpieczeniu gotówki
Od:Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Selth napisał(a):
> [...]
> tramwajem(na własne ryzyko), czy też muszę wyjanąć konwój zgodnie z ustawą

Możesz wozić tyle, tylko skasuj bilet za bagaż ;)

L.

3. Data: 2006-05-18 10:59:29
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Selth napisał(a):

> Czy przewożenie gotówki reguluje prawo?

Dz.U.98.129.858

--
@ Johnson

--- za treść postu nie odpowiadam

4. Data: 2006-05-18 11:34:00
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Liwiusz napisał(a):

> Możesz wozić tyle, tylko skasuj bilet za bagaż ;)

Art. 48. ustawy o ochronie mienia "Kto wbrew obowiązkowi nie zapewnia
fizycznej lub technicznej ochrony obszaru, obiektu, urządzeń lub
_transportu_,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
do lat 2.

5. Data: 2006-05-18 11:36:41
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Liwiusz napisał(a):

> Możesz wozić tyle, tylko skasuj bilet za bagaż ;)

§ 6. 1. Transport wartości pieniężnych nie przekraczających 1 jednostki
obliczeniowej może być wykonywany pieszo, jeżeli użycie pojazdu
mechanicznego nie jest uzasadnione ze względu na odległość dzielącą
jednostkę, w której wartości pieniężne są pobierane, od jednostki, do
której są transportowane, a do przenoszenia wartości pieniężnych używa
się odpowiedniego zabezpieczenia technicznego.
2. W przypadku gdy przenoszone wartości pieniężne _przekraczają_ _0,3_
jednostki obliczeniowej, osoba transportująca jest chroniona przez co
najmniej jednego pracownika ochrony, który może być nie uzbrojony.

6. Data: 2006-05-18 11:46:46
Od:Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Johnson napisał(a):

> [...]
> jednostki obliczeniowej, osoba transportująca jest chroniona przez co
> najmniej jednego pracownika ochrony, który może być nie uzbrojony.

Szczerze mówiąc nie przyszło mi do głowy, aby przpepisy regulowały
sposób przewożonej przeze mnie prywatnej gotówki. W warunkach
ubezpieczeniowych to rozumiem, ale jako obowiązujący wszystkich akt?

Ile wynosi jednostka obliczeniowa? Jakie są kary za nieprzestrzeganie
przepisów?

L.

7. Data: 2006-05-18 11:48:06
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Liwiusz napisał(a):

> Ile wynosi jednostka obliczeniowa?

120 krotność średniego czy przeciętnego wynagrodzenia, czy jakoś tak.
Powyżej jednej jednostki to już trzeba nawet coś więcej niż jeden
nieuzbrojony konwojent.

> Jakie są kary za nieprzestrzeganie przepisów?

2 lata.

8. Data: 2006-05-18 11:50:51
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Johnson napisał(a):

A... i dotyczy to przedsiębiorców (jak autor wątku), a nie osób fizycznych.

9. Data: 2006-05-18 11:54:20
Od:Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Johnson napisał(a):

> 2 lata.

Jaki jest sens karania zachowania niezgodnego z przepisami?

L.

10. Data: 2006-05-18 11:55:45
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Liwiusz napisał(a):

> Jaki jest sens karania zachowania niezgodnego z przepisami?

Sens jest pewnie taki że przepisy zostały uchwalone po to by zmniejszyć
prawdopodobieństwo napadu na osobę przewożąca pieniądze.
Nie stosowanie się do nich naraża porządek publiczny, bo jak się ktoś o
czymś takim dowie to istnieje większe prawdopodobieństwo napadu, na
którym mogą ucierpieć również świadkowie.
Ale to tylko moja teoria :)