  • 1. Data: 2006-05-18 09:54:03
    Temat: ustawa o zabezpieczeniu gotówki
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

    Witam
    Czy ktoś spotkał się z jakąś ustawą lub rozporządzeniem dotyczącym
    zabezpieczenia przewożonej gotówki.
    Czy przewożenie gotówki reguluje prawo?
    Czy podjąć z banku 500tyś (kasa firmy prywatnej) i pojechać sobie do firmy
    tramwajem(na własne ryzyko), czy też muszę wyjanąć konwój zgodnie z ustawą
    lub rozporządzeniem.
    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-18 10:30:47
    Temat: Re: ustawa o zabezpieczeniu gotówki
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Selth napisał(a):
> [...]
    > tramwajem(na własne ryzyko), czy też muszę wyjanąć konwój zgodnie z ustawą

    Możesz wozić tyle, tylko skasuj bilet za bagaż ;)

    L.

  • 3. Data: 2006-05-18 10:59:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Selth napisał(a):

    > Czy przewożenie gotówki reguluje prawo?

    Dz.U.98.129.858

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-05-18 11:34:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Możesz wozić tyle, tylko skasuj bilet za bagaż ;)

    Art. 48. ustawy o ochronie mienia "Kto wbrew obowiązkowi nie zapewnia
    fizycznej lub technicznej ochrony obszaru, obiektu, urządzeń lub
    _transportu_,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

  • 5. Data: 2006-05-18 11:36:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Możesz wozić tyle, tylko skasuj bilet za bagaż ;)

    § 6. 1. Transport wartości pieniężnych nie przekraczających 1 jednostki
    obliczeniowej może być wykonywany pieszo, jeżeli użycie pojazdu
    mechanicznego nie jest uzasadnione ze względu na odległość dzielącą
    jednostkę, w której wartości pieniężne są pobierane, od jednostki, do
    której są transportowane, a do przenoszenia wartości pieniężnych używa
    się odpowiedniego zabezpieczenia technicznego.
    2. W przypadku gdy przenoszone wartości pieniężne _przekraczają_ _0,3_
    jednostki obliczeniowej, osoba transportująca jest chroniona przez co
    najmniej jednego pracownika ochrony, który może być nie uzbrojony.

  • 6. Data: 2006-05-18 11:46:46
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > jednostki obliczeniowej, osoba transportująca jest chroniona przez co
    > najmniej jednego pracownika ochrony, który może być nie uzbrojony.

    Szczerze mówiąc nie przyszło mi do głowy, aby przpepisy regulowały
    sposób przewożonej przeze mnie prywatnej gotówki. W warunkach
    ubezpieczeniowych to rozumiem, ale jako obowiązujący wszystkich akt?

    Ile wynosi jednostka obliczeniowa? Jakie są kary za nieprzestrzeganie
    przepisów?

    L.

  • 7. Data: 2006-05-18 11:48:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Ile wynosi jednostka obliczeniowa?

    120 krotność średniego czy przeciętnego wynagrodzenia, czy jakoś tak.
    Powyżej jednej jednostki to już trzeba nawet coś więcej niż jeden
    nieuzbrojony konwojent.

    > Jakie są kary za nieprzestrzeganie przepisów?

    2 lata.

  • 8. Data: 2006-05-18 11:50:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    A... i dotyczy to przedsiębiorców (jak autor wątku), a nie osób fizycznych.

  • 9. Data: 2006-05-18 11:54:20
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > 2 lata.

    Jaki jest sens karania zachowania niezgodnego z przepisami?

    L.

  • 10. Data: 2006-05-18 11:55:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Jaki jest sens karania zachowania niezgodnego z przepisami?

    Sens jest pewnie taki że przepisy zostały uchwalone po to by zmniejszyć
    prawdopodobieństwo napadu na osobę przewożąca pieniądze.
    Nie stosowanie się do nich naraża porządek publiczny, bo jak się ktoś o
    czymś takim dowie to istnieje większe prawdopodobieństwo napadu, na
    którym mogą ucierpieć również świadkowie.
    Ale to tylko moja teoria :)