  • 1. Data: 2006-05-18 09:31:35
    Temat: Pieczątka
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Witam
    Czy jest jakś przepis mówiący co ma się znajdować na pieczątce
    prowadzącego DG i czy wogóle jest prawnie określony obowiązek
    posiadania pieczątki?
    wiem co firmy umieszczają na pieczątkach ale chodzi mi o to czy to
    jest gdzieś dokładnie określone.

    --
    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)

  • 2. Data: 2006-05-18 09:53:42
    Temat: Re: Pieczątka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzesiex wrote:

    > Czy jest jakś przepis mówiący co ma się znajdować na pieczątce
    > prowadzącego DG

    Jedyny znany porzepis dotyczący pieczątki to ustawa o statystyce.
    Wynika z niej, że jeśli masz jakieś pieczątki to na co najmniej jednej
    z nich musi być podany REGON. Żadnych sankcji karnych za
    niedostosowanie się.

    > i czy wogóle jest prawnie określony obowiązek
    > posiadania pieczątki?

    Nie ma. Ale spróbuj założyć rachunek bankowy na firmę bez pieczątki....

    > wiem co firmy umieszczają na pieczątkach ale chodzi mi o to czy to
    > jest gdzieś dokładnie określone.

    Nie ma innych przepisów. Ja polecam w tym wypadku zdrowy rozsądek.
    Czyli:
    1. pełna i *poprawna* nazwa
    2. adres
    3. NIP
    4. REGON
    5. jeśli potrzeba to rachunek bankowy.

  • 3. Data: 2006-05-18 10:01:51
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Nie ma. Ale spróbuj założyć rachunek bankowy na firmę bez
    > pieczątki....

    No właśnie! czy takie praktyki są zgodne z prawem? czy bank może
    wymagać pieczątki swoimi wewnętrznymi przepisami? jeśli tak to może i
    mogą wprowadzić przepis mówiący o tym aby prowadzącu DG a chcący
    założyć konto przyszedł w opasce na oko.

    > Nie ma innych przepisów. Ja polecam w tym wypadku zdrowy rozsądek.
    > Czyli:

    Czyli dzięki za odpowiedź ale co do ostatniej części to mówiłem iż
    wiem co powinno być na pieczątce ;)

  • 4. Data: 2006-05-18 10:33:23
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mogą wprowadzić przepis mówiący o tym aby prowadzącu DG a chcący
    > założyć konto przyszedł w opasce na oko.

    Jak ci się chce to możesz powalczyć i dać nam info jak ci poszło.
    Ja się z bankiem nie kłóciłem, bo i tak miałem dla wygody robić pieczątkę.

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 5. Data: 2006-05-18 11:47:54
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Jak ci się chce to możesz powalczyć i dać nam info jak ci poszło.
    > Ja się z bankiem nie kłóciłem, bo i tak miałem dla wygody robić
    > pieczątkę.

    Nie chce mi się z nikim walczyć ;) pieczątka to wygoda bo nie trzeba
    tych wszystkich danych ręcznie pisać ale żądanie postawienia gdzieś
    pod jakimś dokumentem pieczątki, który drukuję i mogę sobie te dane
    wkelić to bzdura, w cywilizowanym świecie wystarczy się podpisać.

  • 6. Data: 2006-05-18 18:20:48
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    > Nie ma. Ale spróbuj założyć rachunek bankowy na firmę bez pieczątki....

    Co za problem :)
    W porządnych bankach nie robią problemów.
    Znajomy ostatnio zakładał i pieczątkę wyrobił dopiero jak znał nr konta.
    W ten sposób ma jedną pieczątkę na której są wszystkie dane łącznie z nr
    konta.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-05-18 18:32:20
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    konta.
    > W ten sposób ma jedną pieczątkę na której są wszystkie dane łącznie

    O i to jest rozsądne, a nie najpierw wyrobić pieczątke aby założyć
    konto a potem wyrobić drugą żeby ten nr konta na niej umieścić, no ale
    nie wszędzie to rozumieją niestety.

  • 8. Data: 2006-05-18 18:34:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Grzesiex napisał(a):
> [...]
    >
    > O i to jest rozsądne, a nie najpierw wyrobić pieczątke aby założyć
    > konto a potem wyrobić drugą żeby ten nr konta na niej umieścić, no ale

    w mBanku (który jest raczej bankiem mniej porządnym) numer konta znasz
    już przy składaniu zamówienia przez telefon.

    W ten sposób mogłem podać nr. konta do US a formalności zakładania konta
    gdzieś 3 tygodnie później. (pieczątkę chyba chcieli - ja miałem więc nie
    wiem jak by było jakbym się uparł na brak pieczątki).

    p. m.

  • 9. Data: 2006-05-18 18:43:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...gazeta.pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > O i to jest rozsądne, a nie najpierw wyrobić pieczątke aby założyć
    > konto a potem wyrobić drugą żeby ten nr konta na niej umieścić, no ale

    Żadna normalna instytucja/firma nie powinna wymagać rzeczy tak
    idiotycznej jak pieczątka. Nawet urzędy skarbowe już na ogół nie
    protestują kiedy na VAT-7 jest sam podpis w rubryce "pieczątka i
    podpis" ;)

    Pieczątki to jest tak idiotyczny wymysł, że aż mną trzepie. Zachował
    się jedynie w demoudów, gdzie za posiadaną pieczątkę/maszynę do
    pisania/kserokopiarkę można było iść do ludowego pierdla.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 10. Data: 2006-05-18 19:06:34
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    > Pieczątki to jest tak idiotyczny wymysł, że aż mną trzepie. Zachował
    > się jedynie w demoudów, gdzie za posiadaną pieczątkę/maszynę do
    > pisania/kserokopiarkę można było iść do ludowego pierdla.

    Obowiązkowe pieczątki na pewno być nie powinny, ale...
    Jest to bardzo wygodna sprawa jeśli musisz podać dane firmy - przystawiasz
    pieczątkę i z głowy :)
    pozdrawiam