  • 1. Data: 2006-05-18 08:36:06
    Temat: Kolejność czynności przy rozpoczęciu DG
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Z tego co wyczytałem kolejność czynności przy rozpoczęciu dg jest
    następująca: rejestracja dg, zgłoszenie regon, faktyczne rozpoczęcie!,
    zgłoszenie w us i zus. W międzyczasie przewijają się sprawy drugorzędne
    i mniej formalne typu konto bankowe, kwestie reklamowe i promocyjne,
    pieczątki i wizytówki.

    Czy po rejestracji dg i zgłoszeniu w gusie mogę otworzyć rachunek
    bankowy, wyrobić pieczątki i posługiwać się regonem bez zgłoszenia w US
    i faktycznego rozpoczęcia dg? Chodzi o okres bez obrotu i przed
    pozyskaniem pierwszego klienta. DG dotyczy usług specjalistycznych,
    klientów mało i raczej stali, więc kwestia stotna. Owe posługiwanie się
    regonem i kontem bankowym ma właśnie na celu pozyskanie pierwszych
    klientów i z chwilą pierwszego wpływu na konto rozpocząłbym dg.

    Czy dobrze rozumiem, że okres gdy nie ponoszę kosztów (wszystko co
    potrzeba mam, prócz pieczątek :)) i nie mam przychodów nie jest jeszcze
    prowadzeniem dg? Rozpoczęciem dg będzie pierwszy wpływ?

    za pomoc z góry dziękuję
    pzdr
    M.

  • 2. Data: 2006-05-18 08:41:08
    Temat: Re: Kolejność czynności przy rozpoczęciu DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > zgłoszenie w us i zus. W międzyczasie przewijają się sprawy
    > drugorzędne i mniej formalne typu konto bankowe, kwestie reklamowe i

    Zazwyczaj do założenia konta trzeba już mieć pieczątkę.

> [...]
    > potrzeba mam, prócz pieczątek :)) i nie mam przychodów nie jest
    > jeszcze prowadzeniem dg? Rozpoczęciem dg będzie pierwszy wpływ?

    Źle rozumiesz. Każda czynność będąca DG jest rozpoczęciem DG. Więc
    pozyskiwanie klientów też.

  • 3. Data: 2006-05-18 08:47:50
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    jureq napisał(a):
    > Każda czynność będąca DG jest rozpoczęciem DG. Więc
    > pozyskiwanie klientów też.

    Dzięki.

    pzdr

  • 4. Data: 2006-05-18 10:32:43
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: jureq [Thu, 18 May 2006 10:41:08 +0200]:

    > Źle rozumiesz. Każda czynność będąca DG jest rozpoczęciem
    > DG. Więc pozyskiwanie klientów też.

    Bynajmniej. Samo pozyskiwanie- w sensie np. idę sobie do firmy
    i mówię, że otwieram DG i będę mogła zaproponować XYZ nie jest
    wcale rozpoczęciem DG. A to jest właśnie pozyskanie klienta.

    Kira Falernowa
    --
    /(o\ http://kira.wwt.pl :: GG 1565217
    \o)/ I am what I am, I do what I want