  • 21. Data: 2007-06-19 10:12:25
    Temat: Re: Nowa rewelka Ziobry i pytanko: "Ograniczenie zarobków adwokatów"
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    MT napisał(a):
    > W tym kraju swoboda wypowiedzi na forum publicznym to fikcja podobnie
    > jak Prawo i Sprawiedliwosc jedna wielka fikcja.

    no chyba nie chcialbys by swoboda wypowiedzi obejmowala zniewazanie czy
    pomawianie? Ja nie.

    > Tak swoja droga radze uwazac co sie pisze o kim na tej grupie, "Wielki
    > Brat" patrzy.

    a to to ja wiem, moja tworczosc pewnie jest od dawna pod obserwacja :)

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 22. Data: 2007-06-19 12:02:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f58a63$t16$1@inews.gazeta.pl...

    > no chyba nie chcialbys by swoboda wypowiedzi obejmowala zniewazanie czy
    > pomawianie? Ja nie.

    przeciez obejmuje, pod warunkiem ze zniewazaja lub pomawiaja
    przedstawiciele jedynie slusznej partyjki blizniakow

  • 23. Data: 2007-06-19 12:30:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    szerszen napisał(a):
> [...]
    >
    > przeciez obejmuje, pod warunkiem ze zniewazaja lub pomawiaja
    > przedstawiciele jedynie slusznej partyjki blizniakow

    cierpliwości, za 2 lata zaczna sie rozliczenia :)

  • 24. Data: 2007-06-19 14:51:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f58i8c$atp$1@inews.gazeta.pl...

    > cierpliwości, za 2 lata zaczna sie rozliczenia :)

    i tego sie wlasnie obawiam, ze przez najblizsze 100 lat sie tak beda
    rozliczac

  • 25. Data: 2007-06-19 15:08:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jun 2007, szerszen wrote:

    > nie bronie ziobry, ale dokladnie to samo mozna powiedziec na to co robi
    > krajowa rada adwokacka, czy jak sie tam ta loza szydercow nazywa
    > odgorne ustalanie minimalnych stawek, brak, a wrecz zakaz konkurencji,

    Dotąd zgoda.

    > zakaz ustanawiania wynagrodzenia jako procent od wygranej sprawy itd,

    IMO to wynika wprost z Kodeksu Cywilnego - czytam grupę rzadko, ale
    regularnie walczę właśnie z niechcącymi przyjąć do wiadomości
    zasady umowy zlecenia: "zapłata za wykonywanie/staranność", a nie
    "zapłata za efekt" (dotycząca dzieła).
    Niestety, w odróżnieniu od umowy o usługi, umowy o czynności prawne
    są *z definicji* umowami zlecenia, nie jest więc dopuszczalne
    sformułowanie umowy zawierającej różne elementy (przy usługach
    dotyczy to tych tych umów, o ktorych nie powieziano inaczej!)

    IMVHO ustawodawca w ten deseń wprost wprowadził zakaz stosowania
    zasad umowy o dzieło do zlecenia (równie dobrze nie można stosować
    do takiej umowy zasad umowy o roboty budowlane) :(
    Na mój gust, umowa cechujaca się właściwościami umowy o dzieło
    a dotycząca zlecenia jest wadliwie nazwana i wadliwa w elementach
    dotyczących "dzieła".

    Tak czy siak - to *ustawodawca* ustawia prawo jakie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-06-20 07:10:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706191700110.2088@athlon64...

    > Niestety, w odróżnieniu od umowy o usługi, umowy o czynności prawne
    > są *z definicji* umowami zlecenia, nie jest więc dopuszczalne
    > sformułowanie umowy zawierającej różne elementy

    czyli ze co, w umowie zlecenie nie mozna zdefiniowac premii?

    > Tak czy siak - to *ustawodawca* ustawia prawo jakie jest.

    wiec trzeba to zmienic, bo to jest chore