  • 1. Data: 2007-06-18 12:47:19
    Temat: Allegro i nieszczesliwa sprzedaz.
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Witam.

    Sprzedalem czlowiekowi TV LCD, uzuwany, sprawny.
    Otrzymalem zaplate, nastepnie bezpiecznie opakowany
    wyslalem do nabywcy.

    Niestety nabywca zadzwonil i poinformowal o niesprawnosci
    TV, a dokladniej o nie wyswietlaniu czesci obrazu.

    Telefonicznie przeprowadzilismy mala sesje serwisowa
    polegajaca na sprawdzeniu po rozmontowaniu obudowy
    i sprawdzeniu czy przypadkiem cos sie nie rozlaczylo w transporcie.

    Po sprawdzeniu okazalo sie, ze wszystko jest na miejscu.
    Ustalilismy, ze TV do mnie wraca, a ja odam wplacona sume.

    TV mam juz u siebie, ale mam spore watpliwosci,
    czy owe uszkodzonie powstalo w transporcie.
    Jest zerwana tasma w matrycy i wyglada to na uszkodzenie
    mechaniczne.
    Dodam, ze TV mial pewna wade w postaci "chmurki"
    w gornej czesci (takie ciemniejsze slady) oczywiscie
    nie przeszkadza w ogladaniu, o czym nabywca wiedzial.

    Mysle, ze nabywca chcial sobie ta "chmurke" wyczyscic,
    (co jest nie do zrobienia), bo matryca byla ewidentnie rozkrecana.

    Przed sprzedaniem, TV dokladnie ogladalem i wiem,
    ze matryca nie byla wczesniej rozkrecana.

    Stan na teraz jest taki, ze mam uszkodzony TV
    i mus zwrotu zaplaconej kwoty.

    Mam szanse cos z tym zrobic ?

    pozdrawiam
    GooRe.

  • 2. Data: 2007-06-18 13:01:06
    Temat: Re: Allegro i nieszczesliwa sprzedaz.
    Od: tommy <t...@w...pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 14:47:19 +0200, GooRe napisał(a):

> [...]
    >
    > Przed sprzedaniem, TV dokladnie ogladalem i wiem,
    > ze matryca nie byla wczesniej rozkrecana.
    >
    > Stan na teraz jest taki, ze mam uszkodzony TV

    Ciezka sprawa. Nie masz w sumie jak udowodnic, ze on grzebal w elektronice.
    Zadzwon do niego i powiedz, ze wiesz dobrze, ze dobral sie do wnetrza TV i
    probowal dokonac naprawy w wyniku czego uszkodzil sprzet jeszcze bardziej,
    tym samym zmniejszajac jego wartosc. Zaproponuj zwrot pieniedzy, ale
    wartosci telewizora z uszkodzeniem, z ktorym Ci przeslal. A jezeli nie, to
    nie wiem... heh moze zostaw TV i sciagnij odciski palcow tego czlowieka
    :D:D:D to bedziesz mial dowod :)

    pozdrawiam.

  • 3. Data: 2007-06-18 13:04:01
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "tommy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > A jezeli nie, to nie wiem... heh moze zostaw TV i sciagnij odciski
    > palcow tego czlowieka :D:D:D to bedziesz mial dowod :)

    Witam.

    Myslale o odciskach :P, ale sie wycofalem z tego pomyslu.
    Chyba sie pogodze z ta sytuacja,
    bo udowodnic nie ma w zasadzie jak :/.

    Moze ma ktos pomysl jak sie zabezpieczyc
    w przyszlosci z takimi sytuacjami ?

    pozdrawiam
    GooRe.

  • 4. Data: 2007-06-18 13:15:16
    Od: "Krzysiek" <k...@g...pl>

    Pozostaje tylko zaplombowac sprzet, i jezeli cos nie gra prosze odeslac, bo
    zawsze to ktos moze wykorzystac, niestety tak to jest ze nie mozna ufac za
    bardzo.

  • 5. Data: 2007-06-18 13:17:49
    Od: "Krzysztof Nowaczyk" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GooRe" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "tommy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moze ma ktos pomysl jak sie zabezpieczyc
    > w przyszlosci z takimi sytuacjami ?

    Może robić dokładną dokumentację fotograficzną sprzedawanego modelu i
    wysyłać towar z fotkami na płycie? Taki ktoś będzie wiedział jak to wygląda.
    Acha, można gdzieś jakąś gazetę dać w tło :).

    --
    Pozdrawia Krzysztof Nowaczyk
    www.photosquad.pl/galeria

  • 6. Data: 2007-06-18 13:36:29
    Od: ulong <w...@w...pl>

    GooRe pisze:
    > Mam szanse cos z tym zrobic ?
    Jak na moje, to bym poprostu olal jego slowa ze nie dziala, w razie
    czego swoich praw moglby dochodzic inna droga.

    Pozdrawiam, Wojtek.

  • 7. Data: 2007-06-18 14:48:57
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 18-06-2007 o 14:47:19 GooRe <g...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > wyslalem do nabywcy.
    >
    > Niestety nabywca zadzwonil i poinformowal o niesprawnosci
    > TV, a dokladniej o nie wyswietlaniu czesci obrazu.
    zakladam, ze kurier poniewaz nikt przy zdrowych zmyslach inaczej nie wysyla
    towar zostal sprawdzony przy kurierze ?? bowiem maja tu zastosowanie:

    Art. 544 par 2 kodeksu cywilnego
    (...) kupujący obowiązany jest zapłacić dopiero po nadejściu rzeczy na
    miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.

    art 545 § 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce
    przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest
    zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
    rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
    uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać czynności niezbędnych do
    ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

    jezeli nie zostal sprawdzony przy kurierze i nie zostal sporzadzony
    protokol
    to mozna goscia wyslac na drzewo. pozostanie mu droga cywilna.
    Jak sie uprze to mozna zarzadc pieniedzy na odeslanie z powrotem sprzetu
    oraz poinformowac, ze w przypadku nieodrebrania w jakims rozsadnym terminie
    bedzie naliczona oplata magazynowa zakazdy dzien skladowania.

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 8. Data: 2007-06-18 15:15:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tommy wrote:

> [...]
    > Zaproponuj zwrot pieniedzy, ale wartosci telewizora z uszkodzeniem, z
    > ktorym Ci przeslal. A jezeli nie, to nie wiem... heh moze zostaw TV i

    powiedz że w środku były plomby które zostały zerwane i masz zdjęcia wnętrza
    telewizora sprzed wysyłki, i kierujesz sprawę do prokuratury...

    może się przestraszy... :/

  • 9. Data: 2007-06-18 15:18:49
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oraz poinformowac, ze w przypadku nieodrebrania w jakims rozsadnym
    > terminie bedzie naliczona oplata magazynowa zakazdy dzien skladowania.

    Witam.

    Chyba nie jestem zdrowy ;-), bo wyslalem poczta.
    Poczta + zapakowane naprawde bardzo bezpiecznie.
    Dla prawa to nie robi roznicy czy poczta/kurier ?

    Zaplata byla "z gory", ale sprawdzeniu to raczej nie przeszkadza ?

    pozdrawiam
    GooRe.

  • 10. Data: 2007-06-18 16:28:35
    Od: tommy <t...@w...pl>

> [...]
    > Dla prawa to nie robi roznicy czy poczta/kurier ?
    >
    > Zaplata byla "z gory", ale sprawdzeniu to raczej nie przeszkadza ?

    Poczta ma swoich kurierow, ktorzy dostarczaja przesylki, czyli to
    zwyczajne przesylanie paczek pocztowych.
    Wiec roznicy chyba nie ma.