  • 21. Data: 2008-01-03 19:35:41
    Temat: Re: Nowa elektroniczna legitymacja (raczej jej brak) a zniżki ?
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    William pisze:
    > Nie do kładnie. Masz potwierdzenie bycia studentem ale nie masz dowodu
    > uprawnienia do ulgi.
    W pewnym sensie masz racje, bo w dyskusji rzeczywiscie chodzi o dokument
    potwierdzajacy prawo do ulgi, a nie faktu bycia studentem. Ale osoba
    pytajaca nie ma ani jednego, ani drugiego dokumentu - jego legitymacja
    nie jest formalnie wazny dokumentem.

  • 22. Data: 2008-01-03 20:28:13
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Karol Nawrot" <k...@a...gwshm.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Nie do konca. Sprawdz dokladnie jaka masz legitymacje - otworz
    > legitymacje i zobacz tekst, nad pieczarkami. Jezeli masz tam napisane,
    > ze przysluguje Ci 50% znizki, to formalnie nie masz waznego dowodu bycia
    > studentem i kanar moze wypisac Ci mandat. Jesli masz tam napisane, ze
    > przysluguje Ci 30%, to kanar MUSI Ci taka legitymacje uznac.

    Nie mąć. Na nowej legitymacji też jest tekst o 50% zniżki,
    tyle że nie na kolei, a w komunikacji miejskiej.
    Natomiast o zniżce 30% dla studentów to pierwszy raz słyszę.

    Piotr

  • 23. Data: 2008-01-03 21:29:09
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

> [...]
    > potwierdzajacy prawo do ulgi, a nie faktu bycia studentem. Ale osoba
    > pytajaca nie ma ani jednego, ani drugiego dokumentu - jego legitymacja nie

    ale ja jeszcze nie miałem tej przykrej sytuacji z panem kanarem, pytam
    profilaktycznie ..

  • 24. Data: 2008-01-17 09:54:57
    Od: Ransom <r...@w...pl>

    Nieprawda. Na przykład na mojej uczelni wymieniają "starszą papierową"
    legitymację na "nowszą papierową". Oczywiście ZTM będzie musiał ją
    uznać jako ważną.

    Tak się składa, że tydzień temu dostałem karę za brak ważnego
    dokumentu uprawniającego do ulgi. Miałem przy sobie unieważnioną od
    początku roku legitymację papierową (podstemplowaną). Wczoraj
    poszedłem do ZTM, żeby zapłacić karę. Jednak przede mną w kolejce stał
    student będący w podobnej sytuacji. Złożył jakieś podanie (nie wiem,
    jakie dokładnie) i mu je przyjęli. Więc jeżeli uczelnia zwleka z
    wydaniem legitymacji, być może nie wszystko stracone. Jeżeli ktoś z
    was wie, co dokładnie trzeba napisać itd., niech wrzuci to na grupę.
    Jak dowiem się czegoś więcej, również dam znać.

    > Ważne są zarówno legitymacje papierowe, jak i elektroniczne (z chipem).
    > Od 1 stycznia2008nie są honorowane jedynie papierowe legitymacje
    > zawierające wpis o 50% uldze na przejazdy.

    Było już powiedziane, ale powtórzę raz jeszcze: _obydwie_ wersje
    papierowych legitymacji posiadają informację o uldze 50%. Jedyna
    różnica polega na tym, że stary wzór "uprawnia do ulgi 50% przy
    przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego w
    klasie 2", a nowy wzór "uprawnia do korzystania z ulgowych przejazdów
    (...) środkami publicznego transportu zbiorowego autobusowego i
    kolejowego na podstawie odrębnych przepisów. A zniżka 30% to już nie
    wiem skąd co poniektórym przyszła do głowy. To już bzdura do kwadratu.
    Jeśli ktoś ma taką legitymację, to niech pokaże skan; chętnie to
    zobaczę na własne oczy a następnie pójdę zastanowić się nad swoim
    życiem.
    Tu można sobie poczytać o szczegółach, a także obejrzeć obydwa wzory
    (jak również trzeci, "plastikowy"): http://www.ztm.waw.pl/legitstud.php

    --
    Ransom