  • 1. Data: 2008-01-02 21:20:52
    Temat: naruszenie własnosic intelektualnej?
    Od: "xsc" <n...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie z zakresu własności intelektualnej i prawa autorskiego.
    Mam na własnym komputerze zdjęcia rodziny przyjaciół i w tym również żony.
    Wszystkie zdjęcia zostały wykonane przeze mnie.
    Zdjęcia zostały skatalogowane i opisane. Wczoraj podczas mojej nieobecności
    część zdjęć z katalogu w którym były tylko zdjęcia żony zostały przez nią
    skasowane. Powód źle wyglądała. Czy takie postępowanie nie narusza ustawy i
    jakiej?
    Norman

  • 2. Data: 2008-01-02 21:28:52
    Temat: Re: naruszenie własnosic intelektualnej?
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    xsc pisze:
> [...]
    > skasowane. Powód źle wyglądała. Czy takie postępowanie nie narusza ustawy i

    Myślę, ze spokojnie uda Ci się ją wpakować na 5 do 8 lat za kratki

    BP, NMSP, normalnie LOL :)

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-01-02 21:34:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "xsc" <n...@o...pl> wrote
    > Czy takie postępowanie nie narusza ustawy i

    Zobacz w kodeksie karnym rozdział "przeciwko ochronie informacji" coś
    znajdziesz;)

  • 4. Data: 2008-01-02 21:35:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xsc wrote:
> [...]
    > skasowane. Powód źle wyglądała. Czy takie postępowanie nie narusza ustawy i

    ustawa o zdrowiu psychicznym, par 7.9

  • 5. Data: 2008-01-02 21:53:40
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > ustawa o zdrowiu psychicznym, par 7.9

    Na drugi raz okaż "ograniczone zaufanie"
    i pozostaw sobie kopie w zabezpieczonym
    miejscu -np na zdalnym[wirtualnym]serwerze
    lub choć nagraj na CD i schowaj pomiędzy
    encyklopedie [o ile żona ich nie czytuje]

    Swoją drogą nie myślałeś o rozwodzie? ;)
    To się chyba nadaje do podciągniecia
    pod niezgodność charakterów... ;P

  • 6. Data: 2008-01-02 22:10:09
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Sky; <flh14d$4k7$1@news.onet.pl> :

> [...]

    > lub choć nagraj na CD i schowaj pomiędzy
    > encyklopedie [o ile żona ich nie czytuje]
    >
    > Swoją drogą nie myślałeś o rozwodzie? ;)

    Chyba to Ona powinna wnieść sprawę, bo facet ewidentnie nie rozumie
    prawa do emocji swojej żony.

    Pozdrawiam
    Flyer
    --
    gg: 9708346; jabber:f...@j...pl
    http://www.flyer36.republika.pl/

  • 7. Data: 2008-01-02 22:14:29
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Sky; <flh14d$4k7$1@news.onet.pl> :

    > Chyba to Ona powinna wnieść sprawę, bo facet ewidentnie nie rozumie
    > prawa do emocji swojej żony.

    Prawo do emocji -i ich wyrażania- to jedno
    a neurotyczne wyrażanie ich skutkujące
    naruszeniem czyjejś sfery emocjonalnej
    to drugie. O posiadaniu i dysponowaniu
    własnością nie mówiąc. Moim zdaniem
    facet ma prawo wiedzieć że są podstawy
    do orzeczenia o uzasadnionym rozwodzie
    [lub skierowania się z żoną na terapię]
    nawet jeśli z tego nie potrafi skorzystać ;)

  • 8. Data: 2008-01-02 22:38:23
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "xsc" <n...@o...pl> writes:

    [ciap]

    > Czy takie postępowanie nie narusza ustawy i jakiej?

    Mówisz o zniszczeniu jedynego egzemplarza utworu przez współautora bez
    zgody drugiego ze współautorów?

  • 9. Data: 2008-01-02 22:41:33
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Sky; <flh2bd$87c$1@news.onet.pl> :

> [...]

    > do orzeczenia o uzasadnionym rozwodzie
    > [lub skierowania się z żoną na terapię]
    > nawet jeśli z tego nie potrafi skorzystać ;)

    Heh - załóżmy, że żona wiedziała o istnieniu tych zdjęć i nie włamała
    się do komputera, który prawdopodobnie stanowił wspólną własność
    małżeńską. Załóżmy dalej, że autor nie powiedział wszystkiego o tych
    zdjęciach - np. tego, że żona próbowała protestować przeciwko ich
    istnieniu [do czego ma prawo jako osoba na nich uwieczniona i nie
    stanowiąca jedynie tła kompozycji]. Cóż - w wyniku obstrukcji dokonanej
    przez męża wzięła sprawiedliwość w swoje ręce.

    Wysoki Sądzie - z racji niskiej szkodliwości społecznej czynu oraz tego,
    że oskarżona miała prawo do decydowania o tym, czy chce być uwieczniona
    na zdjęciach, wnioskuję o oddalenie sprawy. :)

    Pozdrawiam prawniczo
    Flyer

  • 10. Data: 2008-01-02 22:45:17
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

> [...]
    > że oskarżona miała prawo do decydowania o tym, czy chce być uwieczniona
    > na zdjęciach, wnioskuję o oddalenie sprawy. :)

    Oddalam wniosek ze względu na zbytnią ilość
    wyssanych z palca założeń... ;)