  • 1. Data: 2008-01-02 15:49:50
    Temat: "nielegalne" uzyskanie informacji a odpowiedzialność
    Od: "troszcz" <s...@d...pl>

    Witam,

    sprawa dotyczy ubezpieczenia:

    Jeżeli ustawa definiuje kto jest uprawniony do wykonania kontroli czy
    Obywatel ma dane ubezpieczenie, a informacje o braku takowego Instytucja
    uzyska np. od życzliwego sąsiada (o którym ustawa nic nie "mówi")to czy ma
    PRAWO do nałożenia kary (jeśli taką ustawa przewiduje).

    mam nadzieje, że w miarę zrozumiale opisałem

  • 2. Data: 2008-01-02 16:25:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > uzyska np. od życzliwego sąsiada (o którym ustawa nic nie "mówi")to czy ma
    > PRAWO do nałożenia kary (jeśli taką ustawa przewiduje).

    To zależy. Jeśli instytucja ma prawo kontroli z urzędu to co to za różnica
    co spowodowało kontrolę, jak znajdzie coś to nałoży karę. Jest problem
    innego typu, czy nieoficjalne dane od sąsiada faktycznie będę wystarczające
    do wszczęcia jakiejkolwiek kontroli.... Jeśli np. instytucja typu
    policyjnego, UKS itp. to teoretycznie taka informacja powinna być jakoś
    wykorzystana i być może coś tam skontrolowane, ale informacje anonimowe itp.
    mają to do siebie, że nie bardzo zawsze się je poważnie traktuje, a i
    sposoby wykorzystania są mniejsze.