  • 1. Data: 2008-01-03 01:41:34
    Temat: domeny z nazwiskiem
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    Domeny sa teraz tak tanie, ze zastanawiam sie nad rejestrowaniem domen .pl z
    nazwiskiem.
    Mysle o rejestrowaniu nie domen znanych osób, ale zwykłych Kowalskich.
    Na zarejestrowanej domenie widnialaby tylko strona z informacja o mozliwosci
    sprzedazy.
    Ceny nie bylyby wielkie.

    Zastanawiam sie czy byloby zgodne z prawem :
    1. sama rejestracja takich domen, i wystawianie na stronie tresci "domena na
    sprzedaz"
    2. kierowanie oferty o mozliwosci sprzedazy do konkretnych osob z takim nazwiskiem

    Prosilbym o nie ocenianie pomyslu, lecz sama opinie czy naruszylbym prawo dzialajac w
    ten sposob.

  • 2. Data: 2008-01-03 01:45:51
    Temat: Re: domeny z nazwiskiem
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik smerf napisał:
    [..]
    > Prosilbym o nie ocenianie pomyslu, lecz sama opinie czy naruszylbym
    > prawo dzialajac w ten sposob.

    Prawa nie złamiesz, ale domenę kupisz a potem po prostu na rzecz osoby o
    tym samym nazwisku co domena gdy ktoś się uprze ją odzyskać.
    Poza tym generalnie do rejestracji takich domen służą domeny z końcówką
    .name
    Choć ja z oczywistych względów preferuję .com

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-01-03 01:46:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik smerf napisał:
    [..]
    > Prosilbym o nie ocenianie pomyslu, lecz sama opinie czy naruszylbym
    prawo dzialajac w ten sposob.

    Prawa nie złamiesz, ale domenę kupisz a potem po prostu ją stracisz na
    rzecz osoby o tym samym nazwisku co domena jeśli taka osoba uprze się by

  • 4. Data: 2008-01-03 01:56:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    smerf wrote:
> [...]
    > nazwiskiem
    >
    > Prosilbym o nie ocenianie pomyslu, lecz sama opinie czy naruszylbym

    prawa nie łamiesz, ale jak zarejestrujesz kaczynski.pl to i tak ci ją
    "zgodnie z prawem" szybicutko zabiorą. Ot, taka polska werja prawa
    własności.

  • 5. Data: 2008-01-03 02:26:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    witek pisze:

    > prawa nie łamiesz, ale jak zarejestrujesz kaczynski.pl to i tak ci ją
    > "zgodnie z prawem" szybicutko zabiorą. Ot, taka polska werja prawa
    > własności.

    A co z pseudokoszykarzem mojego name ?

    6008

  • 6. Data: 2008-01-03 10:07:49
    Temat: Podepnę się :)
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Też mam pytanie w takim temacie więc pozwolę się podpiąć. Mówicie, że osoba
    o takim nazwisku może przejąć domenę, bez wykupowania od aktualnego
    abonenta. Co w takim przypadku należy zrobić? Bardzo mi zależy na domenie
    .pl z moim nazwiskiem. .com też, jednak tutaj abonentem jest firma o takiej
    samej nazwie jak moje nazwisko. .pl też kiedyś miała taka firma, jednak
    teraz abonentem jest jakaś firma hostingowa o zupełnie innej nazwie. Czy
    muszę występować na drogę sondową, czy wystarczy, że zwrócę się do np.
    NASKu? A może jednak nie da rady i muszę iść na ugodę z aktualnym abonentem?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-01-03 12:36:32
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > prawa nie łamiesz, ale jak zarejestrujesz kaczynski.pl to i tak ci ją
    > "zgodnie z prawem" szybicutko zabiorą

    a mzoesz rozwinac czemu? zakladajac ze nie jest t koncowka pl.

  • 8. Data: 2008-01-03 14:47:54
    Temat: Re: Podepnę się :)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Photo M wrote:
    > Też mam pytanie w takim temacie więc pozwolę się podpiąć. Mówicie, że osoba
    > o takim nazwisku może przejąć domenę, bez wykupowania od aktualnego
    > abonenta.

    Nie może, ale operator domen .pl uprawia własną politykę co wolno a co nie.