  • 1. Data: 2008-01-02 23:32:42
    Temat: Nowa elektroniczna legitymacja (raczej jej brak) a zniżki ?
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie jest obowiązek wymiany
    starej (papierkowej) legitymacji na nową ( elektroniczną - jak katara
    płatnicza), problem tylko w tym ze uczelnia nie raczyła informować o tym,
    jestem pewien ze część ludzi z uczelni nadal o tym nie wie.. sam
    dowiedziałem się przez przypadek na początku grudnia,

    Podanie o wydanie nowej oczywiście złożyłem, ale okres oczekiwania to 2-3
    miesiące (tak mnie poinformowano w dziekanacie) termin odbioru - koniec
    stycznia.

    Teraz pytanie - jeśli "stara" legitymacja jest nieważna, a na "nową" czekam
    to czy przysługują mi zniżki studenckie ? Chodzi mi głównie o ZTM ...

    Czy chodzi tu o udowodnienie że jestem studentem, czy o samo posiadanie
    legitymacji i żaden inny dokument nie jest uznawany.. (np zaświadczenie ze
    jestem studentem)

  • 2. Data: 2008-01-02 23:38:32
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Rock <r...@w...pl> napisal:
    > Teraz pytanie - jeśli "stara" legitymacja jest nieważna, a na "nową" czekam
    > to czy przysługują mi zniżki studenckie ? Chodzi mi głównie o ZTM ...

    Znizki przysluguja Ci z faktu bycia studentem, a nie
    z faktu posiadania tego czy innego kartonika lub kawalka
    plastiku. Tamto jest jedynie pomocniczym srodkiem
    wykazania sie "studenckoscia". W przypadku nadziania
    sie na kanara dajesz sie spisac, nastepnie pismem
    do MZK/MPK informujesz o odmowie uiszczenia oplaty
    podwyzszonej, gdyz studente jestes, a uczelnia
    odpowiada za niewlasciwa (zbyt dluga) procedure
    wydawania legitymacji. W przypadku ponaglenia
    informujesz prokurature o probie wyludzenia
    nienaleznej oplaty. MZK/MPK i rektorat beda mialy
    niezly zgryz.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-01-02 23:45:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rock wrote:

    > Czy chodzi tu o udowodnienie że jestem studentem, czy o samo posiadanie
    > legitymacji i żaden inny dokument nie jest uznawany.. (np zaświadczenie ze
    > jestem studentem)

    masz być student i mieć ważną legitymację.
    Narazie nikt legitymacji papierowej nie unieważnił. Tak długo jak długo
    masz legitymację podstemplowaną tak długo masz zniżki.
    Żadna decyzja ani uczelni ani przewoźnika zmienić tego nie może.
    W przypadku awantury w autobusie po prostu odwołuj się aż do skutku.

  • 4. Data: 2008-01-02 23:47:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Znizki przysluguja Ci z faktu bycia studentem....

    i posiadania kartonika przy sobie.
    W wielu przypadkach przewoźnik pozwala na pokazania kartonika do 7 dni,
    ale wcale nie musi.

  • 5. Data: 2008-01-02 23:53:29
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-01-03 00:45 użytkownik witek napisał :

    > masz być student i mieć ważną legitymację.
    > Narazie nikt legitymacji papierowej nie unieważnił.

    Ale zmieniono wzór, stary jest nieważny.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 6. Data: 2008-01-03 00:07:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mikołaj Menke wrote:

    > Ale zmieniono wzór, stary jest nieważny.

    A kto zmienił ten wzór?
    Bo ja żadnego rozporządzenia ministra nie pamiętam na ten temat.
    No chyba, że było.

    Uczelnia wzoru zmienić nie może bo to nie leży w jej kompetencjach.

  • 7. Data: 2008-01-03 00:22:57
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    > i posiadania kartonika przy sobie.
    > W wielu przypadkach przewoźnik pozwala na pokazania kartonika do 7 dni,
    > ale wcale nie musi.

    W ZTM zdaje się, że mam właśnie te 7 dni aby donieść legitymacje i ponieść
    tylko koszty manipulacyjne (kilka zł) ale czy nie można z żaden inny sposób
    im "udowodnić " ze jestem studentem ? Czy mogą stwierdzić ze honorują tylko
    nowa legitymacje i żadne inne zaświadczenia z uczelni ich nie obchodzą?

    ewentualnie jak można by było te 7 dni trochę wydłużyć do czasu aż dostane
    legitymacje ..

  • 8. Data: 2008-01-03 00:44:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rock wrote:

    > W ZTM zdaje się, że mam właśnie te 7 dni aby donieść legitymacje i ponieść
    > tylko koszty manipulacyjne (kilka zł) ale czy nie można z żaden inny sposób
    > im "udowodnić " ze jestem studentem ?

    Nie. Nic innego po za legitymacją nie upoważnia studenta do zniżki.

    > Czy mogą stwierdzić ze honorują tylko
    > nowa legitymacje i żadne inne zaświadczenia z uczelni ich nie obchodzą?

    Żadne zaświadczenia ich nie obchodzą.
    W autobusie w razie kontroli im pokazać ważną legitymację. Wszystko
    jedno czy wg. starego czy nowego wzoru.

    > ewentualnie jak można by było te 7 dni trochę wydłużyć do czasu aż dostane
    > legitymacje ..

    Nijak. Ewentulanie pisząc pismo i prosząc. Może pojdą "na zaświadczenie".
    Zniżka należy ci sie na podstawie legitymacji, ale anulowanie nałożonej
    "kary" jest już uznaniowe i niekoniecznie "na legitymację"

    Jak nie miałeś legitymacji było jeździć na całym bilecie.

  • 9. Data: 2008-01-03 01:59:11
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Rock pisze:
> [...]
    > jestem pewien ze część ludzi z uczelni nadal o tym nie wie.. sam
    > dowiedziałem się przez przypadek na początku grudnia,

    Bzdura.

> [...]
    >

    > Teraz pytanie - jeśli "stara" legitymacja jest nieważna, a na "nową" czekam
    > to czy przysługują mi zniżki studenckie ? Chodzi mi głównie o ZTM ...

    Ważne są zarówno legitymacje papierowe, jak i elektroniczne (z chipem).
    Od 1 stycznia 2008 nie są honorowane jedynie papierowe legitymacje
    zawierające wpis o 50% uldze na przejazdy.

    --
    k.

  • 10. Data: 2008-01-03 04:51:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > i posiadania kartonika przy sobie.

    można dyskutować

    > W wielu przypadkach przewoźnik pozwala na pokazania kartonika do 7 dni,
    > ale wcale nie musi.

    musi - prawo przewozowe

    KG