  • 11. Data: 2008-01-03 05:01:27
    Temat: Re: Nowa elektroniczna legitymacja (raczej jej brak) a zniżki ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > można dyskutować

    a udało ci się. TK to uchylił.

    > musi - prawo przewozowe

    OK

  • 12. Data: 2008-01-03 08:13:21
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    witek pisze:
    > A kto zmienił ten wzór?
    > Bo ja żadnego rozporządzenia ministra nie pamiętam na ten temat.
    > No chyba, że było.

    W starej był błąd co do zniżki.

  • 13. Data: 2008-01-03 10:33:01
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    qwerty wrote:

    > W starej by? b??d co do zni?ki.

    I uczenia miala poinformowac studentow ze z dniem 31 grudnia 2007
    legitymacja "rozowa" traci waznosc. a ze sie student nie dopytal i za
    pozno zlozyl podanie.

  • 14. Data: 2008-01-03 16:14:40
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    witek pisze:
    > A kto zmienił ten wzór?
    > Bo ja żadnego rozporządzenia ministra nie pamiętam na ten temat.
    > No chyba, że było.
    Tak na szybko:

    -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
    z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów. (Dz.U.
    z 2005r. Nr 149, poz. 1233) wprowadzające m.in. elektroniczną
    legitymację studencką

    -Komunikat Ministerstwa Transportu w sprawie rozporządzenia o
    przedłużeniu ważności dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych,
    w tym legitymacji studenckich do 31.12.2007 roku (Dz.U. z 2006r. nr 153,
    poz. 1098) według wzoru wprowadzonego rozporządzeniem MENiS z 18.07.2005
    roku.
    http://www.mt.gov.pl/article/komunikaty/article.php/
    id_art/d7ea8c3ddad2a35815c8fd2f328e387a

  • 15. Data: 2008-01-03 16:21:41
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Rock pisze:
    > Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie jest obowiązek wymiany
    > starej (papierkowej) legitymacji na nową ( elektroniczną - jak katara
    > płatnicza), problem tylko w tym ze uczelnia nie raczyła informować o tym,
    > jestem pewien ze część ludzi z uczelni nadal o tym nie wie.. sam
    > dowiedziałem się przez przypadek na początku grudnia, [...]
    Generalnie wyglada to tak, ze wprowadzono ELS, a 31 grudnia stracil
    waznosc STARY WZOR papierowej legitymacji (z informacja o 50% znizce).
    Papierowe legitymacje, z informacja o znice 30% NADAL obowiazuja.

    Uczelnia powinna Cie o tym poinformowac, choc w sumie formlanego
    obowiazku raczej nie ma.

    Generalnie znizki sa przyznawane na podstawie dokumentu stwierdzajacego
    status studenta, ktorym jest wlasnie legitymacja (i reguluja to
    przepisy, przy czym nie wiem, czy uchwaly rady miasta, czy ministerstwa
    transportu).

    Kiedy moja uczelnia wdrazala ELS w 2005 roku i mielismy z tym problemy,
    to dogadalismy sie z MPK, ze akceptowali zaswiadczenia z dziekanatu
    (kazdy student takie dostal). Ale to byly nasze indywidualne ustalenia z
    MPK.

    Twoja uczelnia jest nieco dziwna, bo o ELS wiadomo od dawna i byl czas,
    na przygotowanie sie....

  • 16. Data: 2008-01-03 17:41:48
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    > Twoja uczelnia jest nieco dziwna, bo o ELS wiadomo od dawna i byl czas, na
    > przygotowanie sie....

    Zgadza sie, od jakiegos czasu wydawane sa u nas juz tylko nowe, ale nikt nie
    powiedział ze stare stracą warznośc zwłaszcza ze maja aktualna pieczątkę..

    czyli mam rozuiec ze nie ma rady, jak mnie kanar złapie ze stara legitymacja
    i biletem ulgowym studenckim to zapłace karę :/

  • 17. Data: 2008-01-03 17:54:11
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Rock pisze:
    > czyli mam rozuiec ze nie ma rady, jak mnie kanar złapie ze stara legitymacja
    > i biletem ulgowym studenckim to zapłace karę :/
    Nie do konca. Sprawdz dokladnie jaka masz legitymacje - otworz
    legitymacje i zobacz tekst, nad pieczarkami. Jezeli masz tam napisane,
    ze przysluguje Ci 50% znizki, to formalnie nie masz waznego dowodu bycia
    studentem i kanar moze wypisac Ci mandat. Jesli masz tam napisane, ze
    przysluguje Ci 30%, to kanar MUSI Ci taka legitymacje uznac.

  • 18. Data: 2008-01-03 18:24:23
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

> [...]
    > kanar moze wypisac Ci mandat. Jesli masz tam napisane, ze przysluguje Ci
    > 30%, to kanar MUSI Ci taka legitymacje uznac.

    No niestety leitymaje mam od początku studiów, ledwo co widc ale jest 50%,

    czy dowodem na bycie studentem nie jest tez zaswiadczenie z uczelni o "byciu
    studentem" ?

  • 19. Data: 2008-01-03 19:07:44
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Karol Nawrot" <k...@a...gwshm.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:flj7i7$3e3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > legitymacje i zobacz tekst, nad pieczarkami. Jezeli masz tam napisane, ze
    > przysluguje Ci 50% znizki, to formalnie nie masz waznego dowodu bycia
    > studentem i kanar moze wypisac Ci mandat. Jesli masz tam napisane, ze

    Nie do kładnie. Masz potwierdzenie bycia studentem ale nie masz dowodu
    uprawnienia do ulgi.

  • 20. Data: 2008-01-03 19:33:29
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Rock pisze:
    > No niestety leitymaje mam od początku studiów, ledwo co widc ale jest 50%,
    No to musisz wyrobic ELS....

    > czy dowodem na bycie studentem nie jest tez zaswiadczenie z uczelni o "byciu
    > studentem" ?
    Jest takim dowodem. Ale odrebne przpisy okreslaja, na podstawie jakiego
    dokumentu mozesz
    dostac ulge na przejazd. I to te przepisy mowia, ze takim dokumentem
    jest wazna legitymacja studencka.

    Pamietaj, ze nie jest to wymysl ZTMu, bo to nie oni daja Ci ulge.

    Kiedys prezes mojego lokalnego MPK mowil mi, ze okreslajaja to przepisy
    ministerstwa transportu, ale ja do takich nie dotarlem.