  • 11. Data: 2018-01-21 08:27:24
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    KRZYZAK <k...@g...com> pisze:

    > Zwróć kiedyś uwagę co się dzieje na stacjach benzynowych. Tatusiowie i
    > często mamy idą zapłacić za paliwo, a dziecko zostaje w
    > samochodzie. Czy liczą się z tym, że takie zachowanie może spowodować
    > szkodę? Raczej wątpię.
    > Inni przed blokiem zapinają dziecko w foteliku i znoszą z domu walizki.
    > W domu też dziecko nie jest podłączone do aparatury mierzącej tętno i saturację, a
    zostawia się je i idzie zrobić obiad.

    > PS
    > Widziałem kiedyś dziecko, które się zadławiło. Nie wydało żadnego
    > dźwięku, tylko zsiniało

    "Zdjęcie ilustracyjne" to mały sklepik z samochodem parkującym
    kilkanaście metrów od niego. Jakie zarzuty prokuratorskie usłyszałaby
    matka gdyby niemowlak dzięki przenoszeniu z nagrzanego samochodu przez
    mróz do ciepławego sklepiku na 10-15 minut w sezonie grypowym załapał
    powiedzmy "australijską grypę z komplikacjami"?

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2018-01-21 10:13:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 01:51, Sonn pisze:

    > Wina nieumyślna występuje jako lekkomyślność, kiedy to sprawca liczy się
    > z tym, że jego zachowanie może spowodować szkodę, lecz bezpodstawnie
    > liczy że do wyrządzenia szkody nie dojdzie oraz rażące niedbalstwo,
    > kiedy to sprawca nie przewidywał możliwości wyrządzenia szkody, chociaż
    > mógł i powinien był to przewidzieć.
    >
    > Rozjaśniło? Dopasuje sobie teraz to kazusu pozostawienia
    > kilkumiesięcznego dziecka w samochodzie bez opieki i skutku jaki nastąpił.

    No dobrze - a jak pójsziesz do toalety na dwójkę, to jest to rażące
    niedbalstwo. A jak dzieciak śpi w swoim łóżeczku a ty obok to rażące
    niedbalstwo? A jak siedzi w foteliku z tyłu a ty siłą rzeczy prowadzisz
    z przedniego fotela? A jak...? Gdzie tu widzisz spowodowanie śmierci?

    Co innego gdyby go zostawiła na upale/mrozie, dała zabawki
    nieodpowiednie wielkością i je połknął albo coś w tym stylu.

    Powaliło tu kogoś (prawodawcę i większość społeczeństwa) z jednej strony
    jak wypuścisz 12 latka samego, to wielka afera, a z drugiej ten sam
    ustawodawce zabrania mu jeździć rowerem po chodniku i spycha na jezdnię.
    Zdecydujcie się.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-01-21 10:14:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 03:21, Animka pisze:

    > Nie zostawia się w samochodzie nawet samego psa, a co dopiero dziecka.

    Zgadzam się, ale nie widzę to spowodowania śmierci (nawet nieumyślnego).

    Shrek.

  • 14. Data: 2018-01-21 10:25:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakiś zarzut postawić musieli, by była podejrzaną. Trudno było ją w
    > charakterze świadka w takiej sprawie przesłuchiwać. Teraz będą próbowali
    > tego dowieść.
    A musieli? Czemu nie jako świadka? Przecież można postwić zawsze po
    wynikach sekcji.

    Tak jak napisałem - IMHO prokurator to dupek - postawił zarzut bo mógł,
    a teraz będzie dupę szkłem podcierał, żeby spróbować zarzut
    uprawdopodobnić (choć już zapewne wie, że się wygłupił).

    Można się czepiać, że zostawiła (choć nie znamy faktów), ale o ile nie
    zostawiła na mrozie, nie zostawiła czegoś co połknął, to zarzut
    spowodowania śmierci jest z dupy wzięty i zapewne śledźtwo zostanie
    zapewne umorzone (po odczekaniu czasu, żeby wszyscy zapomnieli).

    Zdarzyła się tragedia i w tych kategoriach należy to traktować, a nie
    robić igrzyska dla gawiedzi kosztem rodziny. Zdarzają się i będą się
    zdarzać - statystyka. Rodzina powinna otrzymać wsparcie psychologów, a
    nie zarzuty z dupy. A swoje myśli o tym prokuratorze zostawie dla
    siebie, bo jeszcze wpadnie na pomysł postwić mi jakiś zarzut z dupy.

    Shrek

  • 15. Data: 2018-01-21 10:35:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 02:02, Sonn pisze:

    > Sorry, ale jeśli dla ciebie pozostawienie ośmiomiesięcznego dziecka
    > samego w samochodzie i pójście na zakupy jest czymś normalnym, a nie co
    > najmniej lekkomyślnym, to nie chciałbym być twoim dzieckiem.

    Może być lekkomyślnym, natomiast nijak ma się do spowodowania śmierci.
    Ja bym swojego w samochodzie nie zostawił na dłużej, ale jak bym szedł
    zapłacić na stacji za tankowanie to nie wiem czy bym go wypinał -
    zwłaszcza jak śpi. I co... Zły ze mnie rodzic. Myślisz, że mój syn
    wolałby innego tatę?

    > Dziecko
    > może choćby się zakrztusić i pozbawione jakiejkolwiek pomocy i nadzoru
    > umożliwiającego udzielenie mu natychmiastowej pomocy ma spore szanse
    > umrzeć.

    Podobnie jak w każdym innym przypadku - również w domu, w łóżeczku, baa
    - spiąc z rodzicami w tym samym łóżku. Przestań pieprzyć, że ktokolwiek
    jest w stanie patrzeć na dziecko 24/7. Fajnie jest jak rodzice się
    starają. Nie można ich karać za niedopełnienie niemożliwego.

    Jeszcze raz zapytam - jeśli wożę dziecko na tylnym foteliku prowadząc,
    jak to się zwykło, z fotela za kierownicą to na jakie zarzuty się narażam?

    > Jak dla mnie jest to co najmniej oczywiste. Porównanie tego do
    > śmierci łóżeczkowej jest delikatnie mówiąc nie na miejscu.

    Gdyż albowiem ponieważ? Wyniki sekcji wskazują właśnie na niewydolność
    oddechowo krążeniową bez udziału osób trzecich. Popularnie nazywa się to
    śmierć łóżeczkową.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-01-21 13:15:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No nie zostawia się takiego dziecka samego na dowolny okres, który można
    > zrozumuieć pod pojęciem "pójść zrobić zakupy". Samochód na parkingu to nie
    > własny dom, gdzie wszystko jest zwykle (powinno być) pod kontrolą,

    Jeśli ci się wydaje że w domu masz wszystko pod kontrolą, to gratuluję
    poczucia humoru i ignorancji. A wiesz, że większość dzieci umiera
    właśnie w domu, szkole lub pod opieką lekarzy w szpitalu, gdzie
    "wszystko masz pod kontrolą"? Śpisz z żoną na zmianę? Z pracy się
    zolniłeś, żeby zawsze był ktoś, kto może matkę zastąpić jakby chciała
    się wybrać do ubikacji? Rozumiem, że żona nic nie robi, bo cały czas na
    dziecko patrzy i kanapki nie mówiąc o obiedzie już sobie nie zrobi, bo
    to byłoby skrajnie nieodpowiedzialne?

    > nie ma
    > obcych, innych pojazdów, dziecko nie jest skrępowane.

    Akurat w foteliku przypięte pasami, to jest teoretycznie bezpieczniejsze
    niż w łóżeczku, bo się nie powinno (przynajmniej w teorii) udusić
    pościelą albo układając główkę do materaca.

    Co do obcych i innych pojazdów, to już nie wymyślajmy dalej bo nic
    takiego miejsca nie miało, a jak ktoś trzeci zrobi krzywdę dziecku lub
    przyjebie w zaparkowany samochód, to jest to jego wina i nie próbujmy
    jej zrzucać na ofiary, bo zaraz dojdziemy do gwałtów i długości spódniczek.

    Shrek

  • 17. Data: 2018-01-21 14:11:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jeśli ci się wydaje że w domu masz wszystko pod kontrolą, to gratuluję
    > poczucia humoru i ignorancji. A wiesz, że większość dzieci umiera

    Już objaśniam. "Wszysko pod kontrolą" to jest konstrukcja zwana figurą
    retoryczna. Nikt nie ma wszystkiego pod kontrolą (dodam, abyś nie miał
    watpliwości). Natomiast nie mam cienia watpliwości, że kontroluję
    bezpieczeństwo mojego dziecka w moim domu znacznie bardziej niż na
    przypadkowym parkingu.

    > właśnie w domu, szkole lub pod opieką lekarzy w szpitalu, gdzie
    > "wszystko masz pod kontrolą"? Śpisz z żoną na zmianę? Z pracy się

    Mieliśmy monitor bezdechu/braku ruchu. Włacza alarm, gdy nie wykryje ruchów
    dziecka (w tym oddechowych).

    Poza tym chodzi też o coś tak trywialnego, że jak cie nie ma nigdzie w
    pobliżu to na 100% nie zauważysz i nie pomożesz. Jak jesteś w poblizu to
    jest choćby szansa. Prędzej zauważe coś będac w sąsiednim pokoju, niż
    kupując obok w sklepie.

> [...]
    > się wybrać do ubikacji? Rozumiem, że żona nic nie robi, bo cały czas na
    > dziecko patrzy i kanapki nie mówiąc o obiedzie już sobie nie zrobi, bo

    Tak odnosnie innych twoich postów w tym watku, twoje parcie na wykazanie
    kretynizmu prokuratorów i obrone wiadomej pani jest o tyle kuriozalne, że
    nie wiesz o tej sprawie dosłownie nic, włączając co też było podstawą
    zarzutów, a deliberujesz jakbyś siedział z tym dzieckiem w aucie i wszystko
    widział i wiedział. Takż kuriozalne jest stwierdzenie, że większość
    wypadków zdarza się w domu. Jakie ty masz niby statystyki na ten temat?
    Mówisz zapewne o ilości, a nie pradopodobieństwie, więc co to niby udowadnia?

> [...]
    > przyjebie w zaparkowany samochód, to jest to jego wina i nie próbujmy
    > jej zrzucać na ofiary, bo zaraz dojdziemy do gwałtów i długości spódniczek.

    Po raz kolejny nadinterpretowujesz. A zwróciłeś uwagę, że ani razu nie
    napisałem nic o winie lub nie matki? W ogólę się do tego nie odnoszę, bo
    zwyczajnie brak danych na takie osądzanie. Natomiast ty i kolega Krzyżak
    wojowniczo udowadniacie rzeczy, których tu nikt nie kwestionuje - tak, wypadki
    zdarzają się wszedzie. Nic bardziej oczywistego. Można spocząć.

    W to, że zostawiony na parkingu samochód jest bezpieczniejszy dla dziecka
    niż jego (normalny) dom, to sam zapewnie nie wierzysz.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-01-21 14:23:02
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 14:11:45 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Mieliśmy monitor bezdechu/braku ruchu. Włacza alarm, gdy nie wykryje ruchów
    > dziecka (w tym oddechowych).

    A kto nie ma usłyszy zarzuty.

    > W to, że zostawiony na parkingu samochód jest bezpieczniejszy dla dziecka
    > niż jego (normalny) dom, to sam zapewnie nie wierzysz.

    W domu jest mnóstwo niebezpiecznych przedmiotów. W samochodzie nie.

  • 19. Data: 2018-01-21 14:57:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-21, KRZYZAK <k...@g...com> wrote:

    > W domu jest mnóstwo niebezpiecznych przedmiotów. W samochodzie nie.

    Dla niemowlaka? Proszę, opowiedz.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-01-21 15:56:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-18 o 10:25, Shrek pisze:

    > A musieli? Czemu nie jako świadka? Przecież można postwić zawsze po
    > wynikach sekcji.

    Kiedyś się słuchało na świadka, ale jakiś czas temu ktoś celnie
    podniósł, że podejrzany ma określone uprawnienia (choćby inicjatywę
    dowodową), których pozbawia się go słuchając w charakterze świadka.
    Dziennikarze oczywiście tego nie ogarniają i wydaje im się,że jako
    Policja przedstawia zarzut, to już prawie, jakby to był sprawca.

    > Tak jak napisałem - IMHO prokurator to dupek - postawił zarzut bo mógł,
    > a teraz będzie dupę szkłem podcierał, żeby spróbować zarzut
    > uprawdopodobnić (choć już zapewne wie, że się wygłupił).

    Nie. Zarzut, to tylko zarzut. Pomijając służby mundurowe - bo to ludzie
    II kategorii - to zarzut daje uprawnienia, a nie sugeruje winy.

> [...]
    > spowodowania śmierci jest z dupy wzięty i zapewne śledźtwo zostanie
    > zapewne umorzone (po odczekaniu czasu, żeby wszyscy zapomnieli).

    Trzeba czekać na wynik sekcji zwłok i ustalenie, czy śmierć z
    pozostawieniem w samochodzie pozostaje w jakimkolwiek związku.

> [...]
    > nie zarzuty z dupy. A swoje myśli o tym prokuratorze zostawie dla
    > siebie, bo jeszcze wpadnie na pomysł postwić mi jakiś zarzut z dupy.

    Dziennikarze zawsze robią aferę bez rozeznania rzeczy i zastanowienia
    się nad meritum, bo nie mają na to czasu.