  • 21. Data: 2018-01-21 16:27:19
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-18 o 02:02, Sonn pisze:

    > Sorry, ale jeśli dla ciebie pozostawienie ośmiomiesięcznego dziecka
    > samego w samochodzie i pójście na zakupy jest czymś normalnym, a nie co
    > najmniej lekkomyślnym, to nie chciałbym być twoim dzieckiem. Dziecko
    > może choćby się zakrztusić i pozbawione jakiejkolwiek pomocy i nadzoru
    > umożliwiającego udzielenie mu natychmiastowej pomocy ma spore szanse
    > umrzeć. Jak dla mnie jest to co najmniej oczywiste. Porównanie tego do
    > śmierci łóżeczkowej jest delikatnie mówiąc nie na miejscu.

    Lekkomyślność, a spowodowanie śmierci, to dwa odległe od siebie
    zdarzenia. Osobiście prędzej bym stawiał zarzut pozostawienia osoby
    wymagającej opieki bez opieki, bo jest taki przepis karny. Ktoś podjął
    decyzję o nieumyślnym spowodowaniu śmierci - nie jest to jakoś
    szczególnie źle. Tak, czy siak dopiero po wyniku sekcji zwłok i
    określeniu przyczyny zgonu będzie wiadomo czyi jaki zarzut ma sens.

  • 22. Data: 2018-01-21 17:30:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Już objaśniam. "Wszysko pod kontrolą" to jest konstrukcja zwana figurą
    > retoryczna.

    Ale figury retoryczne nie są podstawą do stawiana zarzutów karnych.

    > Natomiast nie mam cienia watpliwości, że kontroluję
    > bezpieczeństwo mojego dziecka w moim domu znacznie bardziej niż na
    > przypadkowym parkingu.

    To ci się źle wydaje, gdyż akurat mało jest miejsc bardziej bezpiecznych
    dla dziecka niż fotelik samochodowy. Z nie jest bezpieczniejsze typowe
    mieszkanie, gdzie mimo starań rodziców znajduje się mnóstwo przedmiotów,
    jest z czego spadać i na czym odnosić obrażenia. Ba - są ludzie, co psy
    czy koty na przykład mają. Albo starsze rodzeństwo. Jeśłi wydaje ci się,
    że możesz osiągność choć w połowie taki poziom bezpieczeństwa jak w
    zapiętym foteliku samochodowym, to znaczy że brakuje ci wyobraźni. Masz
    dzieci? Od razu dorosły się urodziłeś? To sobie przypomnij.

    > Mieliśmy monitor bezdechu/braku ruchu. Włacza alarm, gdy nie wykryje ruchów
    > dziecka (w tym oddechowych).

    Po pierwsze nie jest obowiązkowy, po drugie z różnych przyczyn jego
    przydatność jest niewielka - na przykład mój nie chce spać sam i śpi z
    nami, bo inaczej nie uśnie. I co? Zarzuty mi postawisz?

    > Poza tym chodzi też o coś tak trywialnego, że jak cie nie ma nigdzie w
    > pobliżu to na 100% nie zauważysz i nie pomożesz. Jak jesteś w poblizu to
    > jest choćby szansa. Prędzej zauważe coś będac w sąsiednim pokoju, niż
    > kupując obok w sklepie.

    Być może, aczkolwiek niekoniecznie. Dalej obiektywnie w foteliku dzicko
    jest bezpieczniejsze.

    > Tak odnosnie innych twoich postów w tym watku, twoje parcie na wykazanie
    > kretynizmu prokuratorów i obrone wiadomej pani jest o tyle kuriozalne, że
    > nie wiesz o tej sprawie dosłownie nic,

    Wiemy tyle co wiemy. Czyli że postawiono zarzuty a potem sekcja wykazała
    nieewydolność krążeniowo oddechową bez wyraźnej przyczyny (czyli również
    bez ciał obcych w drogach oddechowych). Ja piszę, że w takim razie na
    podstawie naszej wiedzy zarzut jest z dupy, a ty piszesz, że zostawienie
    dziecka w samochodzie jest skrajną nieodpowiedzialnością i czyuchają tam
    nie wiadomo jakie niebezpieczeństwa, w przeciwieństwie do domu. To czemu
    wożenie dzieci na fotelikach z tyłu bez nadzoru nie dość, że nie jest
    karalne, to jeszcze nakazane prawem? Co?

    > Takż kuriozalne jest stwierdzenie, że większość
    > wypadków zdarza się w domu. Jakie ty masz niby statystyki na ten temat?
    > Mówisz zapewne o ilości, a nie pradopodobieństwie, więc co to niby udowadnia?

    Zarówno o prawdopodobieństwie jak i ilości - jakie to niebezpieczeństwa
    czyhają na dziecko w foteliku w zaparkowanym samochodzie? Oczywiście
    zakładamy że zaciągnęła ręczny i poszła na kilka minut a a nie zostawiła
    w wychłodzonym samochodzie?

    Wozisz dzeicko w foteliku z tyłu bez dodatkowego opiekuna? Wypinasz go
    zeby zapłacić na stacji za paliwo i zabierasz ze sobą - a jak tankujesz
    to zostaje w samochodzie czy stawiasz go obok wlewy paliwa?

    > W to, że zostawiony na parkingu samochód jest bezpieczniejszy dla dziecka
    > niż jego (normalny) dom, to sam zapewnie nie wierzysz.

    Oczywiście że wierzę. Ciężko wyobrazić sobie bezpieczniejsze miejsce niż
    fotelik zaprojektowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie. W domu może
    stać się o pierdyliard więcej niespodziewanych rzeczy.

    Shrek

  • 23. Data: 2018-01-21 17:39:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla niemowlaka? Proszę, opowiedz.

    Sztućce, talerze, osłony na rogi mebli, które mój od razu pourywał i
    próbował zjeść, twarda podłoga krawędzie listew przypodłogowych, choinka
    z przyległościamu, dwa koty, kocie żarcie, pendrajw ze smyczą,
    klawiatura i myszka z kablami, laptop na biurku, gniazdka, które jak
    tylko pojawiły się osłonki to zaczęły go intrygować, zajebiście wielka
    szyba w drzwiach na balkon którą można stłuc i pewnie może mu nawet
    głowę obciąć, krzesła, stolik do kawy na który mógłby od biedy się
    zapewne wspiąc, albo dynką przydzwonić, inchalator, którym teoretycznie
    mógłby się udusić i mnóstwo rzeczy okołonimowlakowych, które przy
    odrobinie pecha mogłyby być groźne a mieszkając w standardowym
    mieszkaniu nie masz moźliwości wszystkich pochować i w cholerę innych
    rzeczy o których nawet nie jestem w stanie wymyślić dlaczego są groźne,
    ale dzieci znajdą sposób.

    A teraz napisz co jest takie groźne dla dziecka zapiętego w foteliku z
    zasięgiem rąk około 25 cm w samochodzie. Dajesz.

    Shrek

  • 24. Data: 2018-01-21 17:43:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wymagającej opieki bez opieki, bo jest taki przepis karny. Ktoś podjął
    > decyzję o nieumyślnym spowodowaniu śmierci - nie jest to jakoś

    Jest źle. Babka straciła dziecko, prokurator oskarża ją o spowodowanie
    śmierci własnego dziecka i to nie jest złe. Potem powie przepraszam, ale
    na poczatku nie wiedzieliśmy to daliśmy z grubej rury - zawsze można
    obniżyć?

    > Tak, czy siak dopiero po wyniku sekcji zwłok i
    > określeniu przyczyny zgonu będzie wiadomo czyi jaki zarzut ma sens.

    To może należało poczekać ze stawianiem zarzutów do czasu określenia
    przyczyny zgonu?

    Shrek

  • 25. Data: 2018-01-21 17:50:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kiedyś się słuchało na świadka, ale jakiś czas temu ktoś celnie
    > podniósł, że podejrzany ma określone uprawnienia (choćby inicjatywę
    > dowodową), których pozbawia się go słuchając w charakterze świadka.
    > Dziennikarze oczywiście tego nie ogarniają i wydaje im się,że jako
    > Policja przedstawia zarzut, to już prawie, jakby to był sprawca.

    Mi się wogóle wydaje, że mało możliwe było jej przesłuchanie. Przecież
    jaka jest szansa, że ona nie była na silnych prochach i wogóle była
    poczytalna po takiej traumie?

    > Nie. Zarzut, to tylko zarzut. Pomijając służby mundurowe - bo to ludzie
    > II kategorii - to zarzut daje uprawnienia, a nie sugeruje winy.

    Nawet jesli - a nie wydaje mi się, żeby powszechnie prokuratorzy
    stawiali zarzuty "dla dobra świadka" (sama konstrukcja to jakaś
    patologia - że lepiej być oskarżonym niż świadkiem - a potem się dziwić,
    że ludzie wymiaru sprawiedliwości unikają), to powinni się wykazać
    większą empatią.

    > Trzeba czekać na wynik sekcji zwłok i ustalenie, czy śmierć z
    > pozostawieniem w samochodzie pozostaje w jakimkolwiek związku.

    No właśnie o tym pisze Krzyżak. Jaki to niby miałby być związek, żeby
    uprawdopoabniał w _jakikolwiek_ sposób zarzut spowodowania śmierci? Bo
    jeśli nie jest tak, że nie wiemy czegoś fundamentalnego, to ciężko mi
    sobie taki związek wyobrazić.

    Shrek

  • 26. Data: 2018-01-21 18:10:11
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

> [...]
    > zapewne wspiąc, albo dynką przydzwonić, inchalator, którym teoretycznie
    > mógłby się udusić i mnóstwo rzeczy okołonimowlakowych

    Zastanawiałem się dlaczego w zeszłym roku miałem Cie w KF -- ale juz wiem --
    byłeś raczyc wykazac się debilnym wpisem. I właśnie zrobiłeś to samo.

    > A teraz napisz co jest takie groźne dla dziecka zapiętego w foteliku z
    > zasięgiem rąk około 25 cm w samochodzie. Dajesz.

    Tam 25 cm, rodzic debil, który poszedł do sklepu i nie miał pod nadzorem
    dziecka jest grożny. Na szczęście sa ludzie, którzy dbaja, by takie sytuacje
    się jak najrzadziej zdarzały

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2018-01-21 18:18:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 18:10, TomN pisze:

    > Zastanawiałem się dlaczego w zeszłym roku miałem Cie w KF -- ale juz wiem --
    > byłeś raczyc wykazac się debilnym wpisem. I właśnie zrobiłeś to samo.

    No to wrzuć z powrotem panie doskonały a nie zawracaj dupy. Prawda jest
    taka, że w _każdym_ domu jest całe mnóstwo potencjalnie niebezpieczych
    dla dziecka rzeczy.

    > Tam 25 cm,

    No to napisz, co masz niebezpiecznego w samochodzie w zasięgu rąk
    dziecka na tylnym foteliku i jak sobie radzisz, jak musisz gdzieś samemu
    dzicko przewieźć. Bo prawodawca najazuje je umieścić w foteliku i
    jechać, a tu twierdzą, że to tak niebezpieczne, że zasadniczo ociera się
    o spowodowanie śmierci.

    > rodzic debil, który poszedł do sklepu i nie miał pod nadzorem
    > dziecka jest grożny.

    Być może, ale my akurat tu nie o tym, a co u ciebie w samochodzie leży
    co byłoby niebezpieczne dla dziecka w foteliku.

    > Na szczęście sa ludzie, którzy dbaja, by takie sytuacje
    > się jak najrzadziej zdarzały

    Też bym raczej nie poszedł na zakupy. Natomiast zdarzyło mi się tankować
    samochód - co prawda żona była w środku, ale jakby nie było - jakbyś to
    rozwiązał? Wyjął postawił obok dystybutora na mrozie, a potem poszedł z
    nim zapłacić, czy raczej zostawił w ciepłym samochodzie na 3 minuty?

    Shrek

  • 28. Data: 2018-01-21 18:33:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-18 o 17:43, Shrek pisze:

> [...]
    > śmierci własnego dziecka i to nie jest złe. Potem powie przepraszam, ale
    > na poczatku nie wiedzieliśmy to daliśmy z grubej rury - zawsze można

    Coś trzeba było zrobić.Nie można postawić zarzutu "o cokolwiek", tylko
    trzeba określić o co.

    > To może należało poczekać ze stawianiem zarzutów do czasu określenia
    > przyczyny zgonu?

    A gdyby w wyjaśnieniach powiedziała coś, co wymagałoby zlecenia
    dodatkowych niewydedukowanych badań celem weryfikacji? Będziesz późnij
    zwłoki ekshumował?

  • 29. Data: 2018-01-21 18:42:27
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 06:41, Marcin Debowski pisze:

    > No nie zostawia się takiego dziecka samego na dowolny okres, który można
    > zrozumuieć pod pojęciem "pójść zrobić zakupy". Samochód na parkingu to nie
    > własny dom, gdzie wszystko jest zwykle (powinno być) pod kontrolą, nie ma
    > obcych, innych pojazdów, dziecko nie jest skrępowane.

    Dziecko (jeśli było żywe) moglo się np. czegoś lub kogoś przestraszyć, a
    najbliższej osoby nie było przy nim.

    --
    animka

  • 30. Data: 2018-01-21 18:43:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Coś trzeba było zrobić.Nie można postawić zarzutu "o cokolwiek", tylko
    > trzeba określić o co.

    Nie. Nawet nie chcę słuchać, że biorą tego co się nawinie i stawiają
    jakiś zarzut, bo przecież jakiś muszą. Nawet jeśli tak to działa, to nie
    jest żaden argument za tym, że tak być powinno.

    Jeśli argumentem jest, że prokurator stawia zarzuty bo coś zrobić musi,
    a w zasadzie to robi to dla dobra "oskarżonego" bo lepiej być oskarżonym
    niż świadkiem, to znaczy to że z całą instytucją jest coś bardzo nie
    tak. Jak można dowodzić, że w sumie jak cię prokurator oskarża o coś bez
    większej refleksji to w zasadzie dobrze, bo mogło być gorzej??? To jest
    z gruntu złe.

    > A gdyby w wyjaśnieniach powiedziała coś, co wymagałoby zlecenia
    > dodatkowych niewydedukowanych badań celem weryfikacji? Będziesz późnij
    > zwłoki ekshumował?

    Uważasz, że lepiej stawiać zarzuty bez weryfikacji potencjalnym ofiarom?

    Jeszcze raz zapytam - jakie w ogóle wartośc mają zeznana osoby w silnej
    traumie, która właśnie straciła dziecko, jest zapewne na silnych
    psychotropach i sama się zapewne obwinia?

    Shrek