  • 1. Data: 2010-02-03 00:46:41
    Temat: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
    Od: "Zbigniew" <g...@c...onet.pl>

    Witam,

    Chciałbym spytać o radę, co począć z niesolidną sprzedającą - jacy/jakie nieraz
    trafiają się na Allegro - nie będąc pewnym, na jakiej właściwie podstawie osoba
    ta odmawia mi zwrotu pieniędzy, jednocześnie usiłując wyciągnąć ode mnie jakieś
    "opłaty za składowanie". Ale od początku:

    1. Na początku grudnia 2009 wziąłem udział w aukcji dot. jednego z przedmiotów
    tejże osoby, i natychmiast przelałem oczekiwaną sumę pieniędzy (prawie 200,- zł.).

    2. Po tygodniu - licząc od powiadomienia mnie o "wysyłce" - zacząłem się
    niepokoić, ale kazano mi czekać cierpliwie, bo to, Panie dzieju, poczta ma do
    dwóch tygodni na doręczenie, i dopiero wtedy można zacząć się niepokoić, a
    sprzedająca stwierdziła, że nawet dłużej może być (w domyśle: "...i wszystko w
    porządku"). [cytat nr 1] Hmmm...

    3. Po bezskutecznym kolejnym tygodniu oczekiwania zacząłem domagać się zwrotu
    pieniędzy; pieniędzy mi nie zwrócono, bo Pani Sprzedająca "nie jest pewna, czy
    czasem sprzętu nie otrzymałem, tylko chcę wyłudzić pieniądze" [cytat nr 2].
    Wszelako "nie jest oszustką, jak tylko załatwi reklamację na poczcie, to
    pieniądze zwróci" [cytat nr 3]. Kazała "czekać na wyjaśnienie poczty".

    Potem nastąpił prawie miesiąc dalszej korespondencji, w efekcie której - wobec
    okazywanej przez nią arogancji i totalnego lekceważenia - wystawiłem jej
    "negatywa" za tę transakcję, rzetelnie zasłużonego. Na razie jednak ograniczyłem
    się jedynie do tego.

    4. Po dalszym miesiącu czasu, kiedy to bezskutecznie domagałem się zwrotu
    pieniędzy - serwis Allegro też nie był tu w ogóle pomocny, niestety - otrzymałem
    wiadomość, że "sprzęt powrócił jako nieodebrany" [cytat nr 4], (ja wszakże NIGDY
    nie miałem "awiza", ani nic o takiej przesyłce w moim urzędzie nie słyszano), w
    związku z czym mam jej wpłacić za ponowną przesyłkę, albo też ona zacznie sobie
    "naliczać opłatę za składowanie". Oddawać pieniędzy najwyraźniej już nie chce -
    chyba, że anuluję jej "negatywa", to może wtedy. Ale ja - na takie dictum - tym
    bardziej nie jestem skłonny do anulowania negatywnej opinii o takim sprzedającym.

    Chodzi konkretnie o użytkownika posługującego się na Allegro pseudonimami
    Vena210 oraz Matilde210 - czyli panią prowadzącą "firmę":

    BizITshop ( www.bizitshop.com - jak widać, działa również na eBay-u )
    17 Howbery Farm
    Crowmarsh Gifford
    OX10 8NR
    Wielka Brytania
    NIP GB 899769220
    REGON GB 05865274

    tel. 0044-7767322659
    GG 7149842

    Może ktoś miał do czynienia...?

    Moje pytania brzmią:

    1. Czy faktycznie dostawcy nie obowiązują żadne konkretne terminy dostawy, tylko
    może on zbywać klienta na zasadzie: "jak przyjdzie, to będzie - nie zawracaj Pan
    głowy, i czekaj Pan cierpliwie"? Niby sprzedająca sama zauważa, że "zna prawo,
    które wymaga od Kupującego cierpliwie czekać na przesyłkę w czasie wyznaczonym
    przez pocztę, tj. do 14 dni roboczych". Potem jednak okazuje się, że pomimo
    NIEDOSTARCZENIA PRZESYŁKI W OGÓLE - muszę(?) dopłacać za ponowną przesyłkę (albo
    "składowe" płacić), a jakoś nie mogę(?) zrezygnować z nieudanej transakcji w
    ogóle. Niby czemu?

    2. Czy w rzeczy samej, raz już wpuściwszy się w taki kanał, mam już zas...ny
    obowiązek dokonać zakupu, co wiąże się m.in. z ponowną opłatą za przesyłkę -
    przy czym znowu nie mam pewności, czy towar otrzymam za tydzień, czy za 2
    miesiące (przecież sprzedająca ma to w nosie, patrz pkt 1) - bo jak nie, to
    będę obciążany "opłatami za składowanie"?

    W sumie nie mam przecież ŻADNEJ pewności, w jakim stanie tenże towar otrzymam
    (jeśli w ogóle), w razie zgody na takie rozwiązanie - jak chyba widać wyraźnie,
    sprzedająca zachowuje się złośliwie, może więc wysłać mi sprzęt wadliwy - trzeba
    będzie go wtedy reklamować, czyli znowu odsyłać, ponosić koszta, pokornie czekać
    tygodniami/miesiącami itp. itd.

    3. Jaka byłaby najskuteczniejsza metoda do wyegzekwowania zwrotu wpłaconych
    przeze mnie pieniędzy (sądzę, że chyba i odsetki za zwłokę mi się należą)?

    Z góry dziękuję za sugestie.

    Jako ciekawostkę przytoczę jeszcze [cytat nr 5] z kolejnej odpowiedzi udzielonej
    mi przez tę panią, gdzie otwarcie mówi ona, że "wielu już próbowało sądownie".
    Znaczy: wielu jej (byłych) klientów poczuło się zmuszonych do oddania sprawy
    prawnikowi - co, obawiam się, i mnie czeka - a więc najwyraźniej wielu z nich
    poczuło się oszukanych, bo przecież który normalny człowiek chciałby poświęcać
    czas na handryczenie się po sądach zupełnie bez przyczyny (niby "o gruszkę", jak
    Rzędzian z "Trylogii")? Np. ja takich nie znam.

    Poniżej wyjątki z niektórych odpowiedzi tej pani, które zasygnalizowałem w
    opisie powyżej:

    ------ [cytat nr 1] ----------
    Pani nie żyje czasami prl-u bo w tych czasach Pani nie było na świecie.
    Pani po prostu zna prawo, które wymaga od Kupującego cierpliwie czekać na
    przesyłkę w czasie wyznaczonym przez pocztę, tj. do 14 dni roboczych, według
    zamówienia, lub dopłacić 15zł na wysyłkę kurierską.
    Nie był Pan czegoś pewien, należało zapytać przed zakupem.
    Dziwne, że nie skomentował Pan fragmentu, że poczta ma 14 dni na dostawę -
    czyżby go Pan przeoczył? Tak ciężko przyznać się do błędu?
    Nie będę ciągnąć tej konwersacji do czasu upłynięcia wymaganych 14 dni
    roboczych, tj 3 tygodni (pozostało jeszcze 2 tygodnie), proszę sprawdzać na
    poczcie, aby sie nie okazało, że telewizor wróci do nas, bo wtedy pozostanie
    tylko opłacić 100% kosztów wysyłki, a po co niepotrzebnie narażać sie na
    większe koszty?
    Czy to wysyłki pocztowe krajowe czy zagraniczne - poczta ma zawsze 14 dni
    roboczych na ich dostawę, wybierając pocztę, nie musi Pan wiedzieć czy jest
    to wysyłka międzynarodowa czy nie - termin dostawy jest taki sam, więc nie
    ma to żadnej różnicy, tak więc proszę czekac na dostawę w czasie ustalonym
    przez pocztę lub wybierać kuriera jako dostawcę - nic więcej nie mogę zrobić
    komuś, komu szkoda 15zł i wymaga niewiadomo czego - pomimo nadchodzących
    Świąt, cuda się nie zdarzają aż tak często, że poczta specjalnie dla Pan
    skróci termin dostawy.
    Pozdrawiam
    Anna Opalinska
    www.bizITshop.com

    ------ [cytat nr 2] ----------
    W jaki sposób pragnie Pan udowodnić, że nie otrzymał Pan telewizora? Nie
    otrzymałam w tej sprawie wyjaśnienia. Równie dobrze mógł Pan mieć telewizor
    a teraz Pan wyłudza pieniądze ode mnie. Dlatego właśnie postępowanie
    reklamacyjn, abym ja również miała dowód, że Pan telewizora nie ma, i czy to
    się Panu podoba czy nie - należy czekać. Jak się nie podoba, proszę
    zgłaszać, nie mam nic przeciwko. Nie mam zamiaru znaleźć się w sytuacji,
    kiedy Pan ma telewizor i jeszcze zwrócę za niego koszty zakupu.
    Pozdrawiam
    Anna Opalińska
    www.bizitshop.com

    ------ [cytat nr 3] ----------
    Jest to przesyłka NIEREJESTROWANA, nie ma na poczcie żadnego dowodu,
    czy była dostarczona czy nie. Kiedy Pan wreszcie zrozumie, że po to
    składam reklamację, aby być pewną, że paczka faktycznie zaginęła.
    Jeżeli takowe dostanę, to od razu zwracam pieniądze, nie czekając
    nawet na zwrot z poczty. Ja nie jestem oszustką i nie od wczoraj
    prowadzę działalność. Niestety takie są procedury, że zwrot może być
    możliwy dopiero wtedy, gdy wiadomym jest, że Kupujący nie otrzymał
    tego, za co zapłacił, wobec czego należy mu się zwrot. Może Pan
    zgłaszać sprawę do prawnika, powie dokładnie to samo, że należy czekać
    na wyjaśnienie poczty, gdyż w przeciwnym wypadku nie należy się Panu
    nic. Wprawdzie nie bierze Pan pod uwagę paragrafów Kodeksu Cywilnego.
    Niestety prawnik będzie zmuszony to zrobić...
    Pozdrawiam
    Anna Opalińska
    www.bizitshop.com

    ------ [cytat nr 4] ----------
    Witam,
    Uprzejmie pragnę poinformować, iż telewizor w dniu wczorajszym wrócił do nas
    jako nieodebrany.
    Postępując zgodnie z przepisami dotyczącymi handlu na odległość w obecnej
    sytuacji zmuszona jestem poinformować o konieczności opłacenia ponownej
    wysyłki w kwocie 90zł (kurier) lub 60zł (poczta), abym mogła go wysłać
    ponownie. Brak wpłaty w terminie do 31 stycznia spowoduje rozpoczęcie
    naliczania opłaty magazynowej w kwocie 5.50zł dziennie i w chwili, gdy
    wyrówna się ona z wartością przedmiotu, telewizor stanie się ponownie
    własnością sklepu i zostanie wystawiony na sprzedaż. W razie problemów ze
    zrozumienie działania tego systemu, proszę o zaciągnięcie opinii osób, które
    temat ten znają o wiele lepiej, np. Rzecznika Praw Konsumenta.

    Z uwagi na wielkie komplikacje transakcji skłonna jednak jestem do zrobienia
    wyjątku od tej reguły i mogę zaproponować inne rozwiązanie sprawy:
    Otóż, jestem gotowa na zwrócenie kosztów zakupu i wysyłki na podane przez
    Pana konto w terminie do 24 godzin po otrzymaniu od Pana nr konta i danych
    do wpłaty, o ile wniesie Pan wniosek o unieważnienie komentarzy wystawionych
    do tych transakcji. Powtarzam, że jest to wyłącznie moja dobra wola, gdyż
    prawo polskie nie gwarantuje w takich przypadkach zwrotów narażając tym
    samym Sprzedających na ponoszenie dodatkowych kosztów związanych z
    odesłaniem do nas nieodebranego na poczcie urządzenia.

    Z niecierpliwością oczekuję na odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Anna Opalińska
    www.bizitshop.com

    ------ [cytat nr 5] ----------
    Osobiście wielu już próbowało "sądownie" a skończyło się tylko na tym,
    że Pan z ostatniego negatywnego komentarza wpłacić musiał chcąc nie
    chcąc 90 zł i przedmiot otrzymał, gdyż nie odebrał go na czas od
    kuriera, co było tylko jego winą, jako że dane pobierane są z Allegro
    i jakie tam zamieścił, takie znalazły się na przesyłce, to jedyny
    komentarz jaki mam odnośnie złego adresu jak widać na ponad 500
    punktów za transakcję, Pański adres akurat był prawidłowy co widać na
    załaczniku.

  • 2. Data: 2010-02-03 02:37:47
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Zbigniew" <g...@c...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko
    > może on zbywać klienta na zasadzie: "jak przyjdzie, to będzie - nie
    Nie obowiazuja, chyba ze sam dobrowolnie sie zobowiaze.
    Zreszta paczka na trasie Wroclaw->Poznan potrafi isc 3 tyg, to nie wiem
    czemu bys chcial zeby z UK bylo nastepnego dnia.
    Nawet kurier Ci nie gwarantuje okreslonego terminu dostawy.

> [...]
    > (albo
    > "składowe" płacić), a jakoś nie mogę(?) zrezygnować z nieudanej transakcji
    Bo sprzet powrocil nieodebrany.
    Zgodnie z prawem masz prawo zrezygnowac w ciagu 10 dni od dostarczenia
    ktore jakby nie nastapilo i to nie z winy sprzedajacego...
    po 2 z tego co widze kupiles w licytacji, zgodnie z prawem prawo do zwrotu w
    ogole w takim wypadku nie przysluguje...
    Sprzedajacy jest "czysty" w tym wypadku - wyslal paczke ktora nie zostala
    odebrana.
    A czy to wina poczty czy Ty nie odebrales w tym przypadku jest nieistotne.

    > 2. Czy w rzeczy samej, raz już wpuściwszy się w taki kanał, mam już
    > zas...ny
    > obowiązek dokonać zakupu, co wiąże się m.in. z ponowną opłatą za
    > przesyłkę -
    Nie masz obowiazku doplacac, sprzedawca natomiast nie ma obowiazku Ci
    zwrocic pieniedzy.

    > przy czym znowu nie mam pewności, czy towar otrzymam za tydzień, czy za 2
    > miesiące (przecież sprzedająca ma to w nosie, patrz pkt 1) - bo jak nie,
    > będę obciążany "opłatami za składowanie"?
    Ale z tym to pretensje do poczty. Nie wiem czemu obwiniasz sprzedawce o
    dzialanie poczty.
    Conajwyzej mozesz poskarzyc sie na listonosza/poczte ze awizo nie zostawil
    (niestety zdarza sie dosc czesto)

> [...]
    > trzeba
    > będzie go wtedy reklamować, czyli znowu odsyłać, ponosić koszta, pokornie
    Dosc pobieznie czytalem maile, ale i tak byla bardzo cierpliwa.
    Kupujac towar z innego panstwa trzeba bylo myslec od razu o tym,
    a wyglada to tak jakbys po prostu zmienil zdanie i chcial z powrotem kase.

    > 3. Jaka byłaby najskuteczniejsza metoda do wyegzekwowania zwrotu
    > wpłaconych
    > przeze mnie pieniędzy (sądzę, że chyba i odsetki za zwłokę mi się należą)?
    Bardzo ladnie poprosic sprzedajacego (to nie zart) - innej mozliwosci nie
    masz.

> [...]
    > sądownie".
    > Znaczy: wielu jej (byłych) klientów poczuło się zmuszonych do oddania
    Coz, pieniaczy nie brakuje.
    > prawnikowi - co, obawiam się, i mnie czeka - a więc najwyraźniej wielu z
    > nich
    jasne :) wytaczysz proces w UK o 180zl... a wiesz juz ile Cie to bedzie
    kosztowac?
    Wiesz juz chyba tez ze przegrasz.
    Zgodnie jeszcze z rada sprzedajacej udaj sie do najblizszego rzecznika praw
    konsumenta, ktory powie Ci to samo.

  • 3. Data: 2010-02-03 07:48:48
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Opowieści o nierzetelnej poczcie to typowa śpiewka internetowych
    oszustów. Liczą oni, że przez mnożenie wątpliwości, groźby (opłata
    za składowanie - dobre) oraz upływ czasu większość pokrzydzonych
    machnie ręką - i niestety często tak się dzieje.

    Tu mamy sytuację, że człowiek zapłacił za towar, nie otrzymał go i
    od ponad miesiąca karmiony jest opowiastkami. Co do tego jak
    prawnie to rozwiązać nie będę sie wypowiadał, bo się nie znam.

  • 4. Data: 2010-02-03 11:31:09
    Od: "Zbigniew" <g...@c...onet.pl>

> [...]
    > za składowanie - dobre) oraz upływ czasu większość pokrzydzonych
    > machnie ręką - i niestety często tak się dzieje.

    Tu chciałbym jeszcze dodać, że to przecież NIE JA jestem klientem poczty, bo
    wprawdzie do ceny towaru dodałem koszta przesyłki - ale nie ja przecież
    wykupiłem usługę transportu (jeśli ten telewizor w ogóle był wysłany, ale załóżmy).

    Czemu więc mam w ogóle interesować się jakimiś rzekomymi reklamacjami, czy
    innymi domniemanymi problemami sprzedającej z pocztą? Czemu jej problemy mają
    być przerzucane na mnie?

    > Tu mamy sytuację, że człowiek zapłacił za towar, nie otrzymał go i
    > od ponad miesiąca karmiony jest opowiastkami.

    Owszem, już półtora miesiąca domagam się po prostu zwrotu pieniędzy, i nic u tej
    pani więcej kupować nie chcę - bo widzę, jak ten "handel" wygląda.

    > Co do tego jak prawnie to rozwiązać nie będę sie wypowiadał, bo się nie znam.

    Obawiam się, że faktycznie bez pomocy adwokata się nie obejdzie...

  • 5. Data: 2010-02-03 11:46:00
    Od: "Zbigniew" <g...@c...onet.pl>

    > Nie obowiazuja, chyba ze sam dobrowolnie sie zobowiaze.

    Znaczy: paczka może "iść" (piechotą chyba?) nawet 6 miesięcy - i dobrze?

    > Zreszta paczka na trasie Wroclaw->Poznan potrafi isc 3 tyg, to nie wiem
    > czemu bys chcial zeby z UK bylo nastepnego dnia.

    Gdzie napisałem, że chciałem "aby było następnego dnia"?

    > Nawet kurier Ci nie gwarantuje okreslonego terminu dostawy.

    O ile wiem, nawet Poczta gwarantuje mi określony termin dostawy - tzn.
    absolutnie nie dłuższy, niż te 2 tygodnie.

    > Bo sprzet powrocil nieodebrany.
    > Zgodnie z prawem masz prawo zrezygnowac  w ciagu 10 dni od dostarczenia
    > ktore jakby nie nastapilo i to nie z winy sprzedajacego...

    Znaczy: z mojej winy nie nastąpiło?

> [...]
    > odebrana.
    > A czy to wina poczty czy Ty nie odebrales w tym przypadku jest nieistotne.

    To zaiste ciekawe... co prawda: nie jest takie pewne, że sprzedająca w ogóle
    cokolwiek wysłała; ja napisałem tylko o tym, co ona mi tu przekazała na ten temat.

    > Nie masz obowiazku doplacac, sprzedawca natomiast nie ma obowiazku Ci
    > zwrocic pieniedzy.

    Znaczy: może sobie zachować i towar, i moje pieniądze?

    Tak na marginesie: załóżmy nawet, że tak w istocie jest - chociaż wydaje mi się
    to wątpliwe - wszelako taka postawa wiele mówi o rzetelności takiej
    sprzedającej, oraz etyce, którą się kieruje. Znaczy: "zachowa i pieniądze, i
    towar, bo nie spotka jej za to żadna sankcja".

    > Ale z tym to pretensje do poczty. Nie wiem czemu obwiniasz sprzedawce o
    > dzialanie poczty.

    Ja mam zwracać się z pretensjami do poczty? Przecież to NIE JA jestem tutaj
    klientem poczty. Ja tu - jeśli chodzi o przewoźnika - W OGÓLE NIE JESTEM STRONĄ.

    > Conajwyzej mozesz poskarzyc sie na listonosza/poczte ze awizo nie zostawil
    > (niestety zdarza sie dosc czesto)

    Osobiście dowiedziałem się w obsługującym m.in. moje miejsce zamieszkania
    urzędzie, że o ŻADNEJ przesyłce z UK do mnie tam nawet nie słyszano. Śladu nie
    ma, że ktotokolwiek cokolwiek mi wysłał.

    > Dosc pobieznie czytalem maile, ale i tak byla bardzo cierpliwa.
    > Kupujac towar z innego panstwa trzeba bylo myslec od razu o tym,
    > a wyglada to tak jakbys po prostu zmienil zdanie i chcial z powrotem kase.

    A po 2 tygodniach bezskutecznego oczekiwania to nie mam prawa zmienić zdania?
    Przeczytaj także dokładniej - i zauważ, że sama zobowiązała się zwrócić pieniądze.

    > Bardzo ladnie poprosic sprzedajacego (to nie zart) - innej mozliwosci nie
    > masz.

    Mogę to traktować jedynie w kategoriach kiepskiego żartu.

    > Coz, pieniaczy nie brakuje.

    ...taki komentarz też mogę traktować jedynie w kategoriach żartu. Pokaż mi
    chociaż paru "pieniaczy", którzy znaleźliby czas i ochotę - w warunkach
    funkcjonowania krajowego wymiaru sprawiedliwości - na użeranie się "bez dania
    racji". Zupełnie bez powodu.

    > jasne :) wytaczysz proces w UK o 180zl... a wiesz juz ile Cie to bedzie
    > kosztowac?

    O, ta Pani pojawia się w Polsce, jak sama napisała.

    > Wiesz juz chyba tez ze przegrasz.
    > Zgodnie jeszcze z rada sprzedajacej udaj sie do najblizszego rzecznika praw
    > konsumenta, ktory powie Ci to samo.

    No cóż: jak widzę, bez prawnika ani rusz.

  • 6. Data: 2010-02-03 13:26:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.02.2010 12:46), Zbigniew wrote:
    [...]>

    > O ile wiem, nawet Poczta gwarantuje mi określony termin dostawy - tzn.
    > absolutnie nie dłuższy, niż te 2 tygodnie.

    No niestety, poczta gwarantuje ci że 80% czy 90% przesyłek dotrze w
    takim a takim terminie. Innymi słowy nie gwarantuje niczego.

    > Znaczy: z mojej winy nie nastąpiło?

    Znaczy jakby z winy poczty.
    [...]
    > Ja mam zwracać się z pretensjami do poczty? Przecież to NIE JA jestem tutaj
    > klientem poczty. Ja tu - jeśli chodzi o przewoźnika - W OGÓLE NIE JESTEM STRONĄ.

    A tutaj się zdziwisz - pocztę TY zamawiasz nie wysyłający, jego
    odpowiedzialność się kończy w momencie nadania przesyłki.

    Bzdurnie, ale tak w naszym KC jest (a na kimś się musieli wzorować, więc
    może w innych KC-tach też jest podobnie).

    p. m.

  • 7. Data: 2010-02-03 13:55:11
    Od: "Zbigniew" <g...@c...onet.pl>

    No cóż: upewnię się co do tych kwestii u adwokata, do którego jednak się przejdę.

    W każdym razie - nieco wychodząc poza tematykę niniejszej grupy - pozwolę sobie
    zauważyć, że ETYKA WYPRZEDZA PRAWO. Jeśli więc rzeczona sprzedająca jest zdania,
    że ma ona wobec swych klientów "jedynie takie obowiązki, jakie jej narzucają
    konkretne przepisy" - a i to (w domyśle) tylko te, które grożą sankcją karną -
    to... to ja wiem, co o takiej osobie sądzić. Cóż to bowiem znaczy, że (załóżmy)
    może ona zgodnie z prawem(?) zatrzymać sobie i sprzedany telewizor, i pieniądze
    poszkodowanego klienta (pod pozorem "naliczania opłat za składowanie")? Ano tyle
    to znaczy, że jeśli "Vena210" (AKA "Matilde210") będzie mogła mnie bezkarnie
    obrabować (bo zabraknie przepisu, który zabroni czegoś takiego) - to na pewno to
    zrobi, bo przecież właśnie dała tego dowód.

    Czyli uznaje ona jedynie "bat", zaś etyki, dobrych obyczajów, uczciwości
    (śmiesznie brzmi? Naiwnie?), rzetelności - ŻADNEJ. Bo "żaden przepis nie
    nakazuje". Zapewne także - będąc u kogoś z wizytą - pluje na dywan, bo o tym też
    przepisy się nie wypowiadają.

  • 8. Data: 2010-02-03 13:57:59
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Zbigniew napisał:
    >>> 1. Czy faktycznie dostawcy nie obowiązują żadne konkretne terminy dostawy,
    >
    > Znaczy: paczka może "iść" (piechotą chyba?) nawet 6 miesięcy - i dobrze?

    Może iść, ale reklamację na poczcie można złożyć dopiero po 14 dniach
    roboczych od wysyłki,

    > Znaczy: z mojej winy nie nastąpiło?

    Jeśli złożyła reklamację to w ciągu 14 kolejnych dni otrzymała odpowiedź
    na nią, i tam zapewne było napisane gdzie przesyłka była awizowana i
    skąd wróciła jako nieodebrana, zresztą i na przesyłce która wróciła
    jest: pieczątka poczty z kórej była nadana (jest tam data nadania),
    pieczątka poczty do której doszła (i jest tam data), oraz pieczątki i
    podpisy o kolejnych awizowaniach (też z datami),

    Więc powinieneś od sprzedawcy dostać zdjęcie tej paczki i sam się
    przekonać gdzie ta paczka była i kiedy. Jak na twojej poczcie a nie
    dostałeś awiza to należy napisać oficjalną skargę i zażądać ponownego
    dostarczenia przesyłki na koszt poczty.

    > To zaiste ciekawe... co prawda: nie jest takie pewne, że sprzedająca w ogóle
    > cokolwiek wysłała; ja napisałem tylko o tym, co ona mi tu przekazała na ten temat.

    Jak dostaniesz zdjęcie przesyłki to będziesz pewny czy wysłała czy nie,
    a jak ci takiego zdjęcia nie będzie chciała przesłać ani również podać
    numerów nadania to Ja też podejrzewał bym oszustwo i wtedy należy udać
    się z odpowiednim zawiadomieniem do najbliższej jednostki policji

    >>> 2. Czy w rzeczy samej, raz już wpuściwszy się w taki kanał, mam już
    >
    > Znaczy: może sobie zachować i towar, i moje pieniądze?

    Jeśli sprzedawca ma rację i ma dowody że przesyłkę nadał to w przypadku
    twojej rezygnacji powinien oddać ci pieniądze po potrąceniu sobie
    kosztów jakie poniósł, albo jak zgodzisz się dopłacić wyśle ci ją
    ponownie a ty będziesz tych kosztów domagał się od poczty (zazwyczaj po
    takiej skardze, a nawet jej zapowiedzi listonosz pynosił mi prędziutko
    pieniądze z prośbą o zaniechanie drogi oficjalnej)

    > Ja mam zwracać się z pretensjami do poczty? Przecież to NIE JA jestem tutaj
    > klientem poczty. Ja tu - jeśli chodzi o przewoźnika - W OGÓLE NIE JESTEM STRONĄ.

    Jesteś jak najbardziej stroną bo to ty zapłąciłeś za przesyłkę przez
    wybranego przez ciebie dostarczyciela (mogłeś przecież zapłacić za
    kuriera a nawet sam go wysłać po odbiór paczki, ale wybrałeś pocztę)

    > Osobiście dowiedziałem się w obsługującym m.in. moje miejsce zamieszkania
    > urzędzie, że o ŻADNEJ przesyłce z UK do mnie tam nawet nie słyszano. Śladu nie
    > ma, że ktotokolwiek cokolwiek mi wysłał.

    I tu powstaje pytanie kto kłamie, czy sprzedający czy poczta, powinno
    się to wyjaśnić po oglądnięciu paczki i odpowiedzi na reklamację.

    >>> 3. Jaka byłaby najskuteczniejsza metoda do wyegzekwowania zwrotu
    >
    > Mogę to traktować jedynie w kategoriach kiepskiego żartu.

    Nie ma żadnego żartu w ładnym poproszeniu sprzedającego, ale oczywiście
    jak on na twoją prośbę nie przystanie to pozostaje ci tylko normalna
    droga sądowa.

> [...]
    > funkcjonowania krajowego wymiaru sprawiedliwości - na użeranie się "bez dania

    Więc albo sprzedająca cię okłamuje i próbuje zastraszyć, albo zrobiła
    wszystko zgodnie z prawej i nie ma jej winy w powrocie paczki. O tym
    możesz się przekonać również w sądzie.

    > O, ta Pani pojawia się w Polsce, jak sama napisała.

    Jeśli zgodziła by się sprawę rozwiązać w sądzie Polskim to by było
    dobrze, ale w zasadzie jak ma siedzibę firmy w UK to tam należy ją pozywać.

    > No cóż: jak widzę, bez prawnika ani rusz.

    Niestety, chyba że otrzymasz od sprzedającego zdjęcia przesyłki gdzie
    będzie widać wyraźnie kolejne pieczątki urzędów pocztowych i uznasz że
    sprzedawca ma rację.

    ps. oczywiście opieram się na przepisach poczty polskiej, nie wiem jak
    to szczegółowo wygląda w UK

  • 9. Data: 2010-02-03 14:15:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.02.2010 14:55), Zbigniew wrote:
> [...]
    > konkretne przepisy" - a i to (w domyśle) tylko te, które grożą sankcją karną -
    > to... to ja wiem, co o takiej osobie sądzić.

    Zasadniczo bym się z tobą zgodził, głównie ze względu na tą przesyłkę
    nierejestrowaną (swoją drogą - skoro nierejestrowana, to jak sie udało
    zareklamować? W PL chyba by się nie dało).

    Pytanie tylko, czy miałeś wybór przesyłka zwykła/polecona, ewentualnie
    czy byleś poinformowany o tym że jest to wysyłane w taki a nie inny
    sposób przed zawarciem transakcji. Bo jeżeli tak - to przypomniałbym że
    sprzedająca ma jedynie takie obowiązki za które klient zapłacił :).

    p. m.

  • 10. Data: 2010-02-03 14:25:15
    Od: "Zbigniew" <g...@c...onet.pl>

    > Zasadniczo bym się z tobą zgodził, głównie ze względu na tą przesyłkę
    > nierejestrowaną (swoją drogą - skoro nierejestrowana, to jak sie udało
    > zareklamować? W PL chyba by się nie dało).

    Jest to kolejna wątpliwość, której już w niniejszym wątku nie podnosiłem.
    Najpierw zapewniała mnie, że "taka przesyłka to coś jak list zwykły" (NIGDY nie
    słyszałem o takim trybie nadawania paczek) - potem zaś okazuje się, że taki
    "nierejestrowany `list zwykły' " można reklamować(?). Pytanie: w którym momencie
    kłamała?

> [...]
    > sposób przed zawarciem transakcji. Bo jeżeli tak - to przypomniałbym że
    > sprzedająca ma jedynie takie obowiązki za które klient zapłacił :).

    Ze względu na niejasny opis aukcji błędnie zrozumiałem, że to jakaś poważna
    firma mająca siedzibę w UK, która klientom z Polski wysyła towar z magazynu
    zlokalizowanego w Polsce. Mogłem wybrać "kurier", ale był o połowę droższy -
    więc ponieważ z przesyłkami krajowymi nigdy problemu nie miałem, wybrałem wersję
    tańszą.

    Nigdy bym nie przelał pieniędzy z góry nikomu z zagranicy nie będąc pewnym, że
    to duża, poważnie traktująca klienta, solidna firma. Przelewy z góry to ja mogę
    robić np. Amazonowi - a nie jakiejś cwaniarze, która wyjechała do UK, aby
    bezkarnie robić rodaków "w bambuko".