  • 1. Data: 2010-02-02 23:22:11
    Temat: Kodeks Pracy - pytanie
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Żona miała 3 kolejne umowy w jednym zakł. pracy. Trzecia była na czas
    nieokreślony. W styczniu otrzymała wypowiedzenie z miesięcznym okresem. Od
    lutego byłby to 3 rok jej pracy w tym zakładzie. 1-go lutego okazało się że
    zakład jednak żony nie zwalnia - dali jej nową umowę. I teraz meritum -
    umowa jest na czas określony z 2 tyg. okresem wypowiedzenia. Czy tak można?
    Czy to zgodne z KP?

  • 2. Data: 2010-02-02 23:57:35
    Temat: Re: Kodeks Pracy - pytanie
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "NieJorgnijSie" <t...@u...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > że zakład jednak żony nie zwalnia - dali jej nową umowę. I teraz meritum -
    > umowa jest na czas określony z 2 tyg. okresem wypowiedzenia. Czy tak

    Jeśli w styczniu dostała wypowiedzenie z 1 miesięcznym okresem to skuteczne
    byłoby na koniec lutego. Jak dali jej nową umowę, skoro stara się nie
    skończyła, coś tu śmierdzi. W tym wypowiedzeniu powinna mieć przyczynę
    wypowiedzenia. Najlepiej to udać się do inspekcji pracy tam wskażą drogę i
    jeszcze pracodawcę skontrolują

  • 3. Data: 2010-02-03 01:19:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2010 5:22 PM, NieJorgnijSie wrote:
> [...]
    > Od lutego byłby to 3 rok jej pracy w tym zakładzie. 1-go lutego okazało
    > się że zakład jednak żony nie zwalnia - dali jej nową umowę.

    Wrzuc tresc tej umowy. Sam fakt ze dostala cos do podpisania, nie
    powoduje automatycznego włączenia modułu wróżki.

    > I teraz
    > meritum - umowa jest na czas określony z 2 tyg. okresem wypowiedzenia.
    > Czy tak można? Czy to zgodne z KP?

    Zwykle nie.
    Ale nie wiemy co jest w tej nowej umowie, oraz w jaki sposób wycofano
    wypowiedzenie.
    Skoro nie ma wypowiedzenia to stara umowa na czas nieokreslony
    obowiazuje dalej, a ta nowa musi miec formę umowy zmieniajacej.
    Dalej zgadywac mi sie nie chce.

  • 4. Data: 2010-02-03 08:47:46
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    > Jeśli w styczniu dostała wypowiedzenie z 1 miesięcznym okresem to
    > skuteczne byłoby na koniec lutego.

    Wypowiedzenie dostała w grudniu. Jednomiesięczny okres.

> [...]
    >się do inspekcji pracy tam wskażą drogę i jeszcze pracodawcę skontrolują

    To była jej 3 z kolei umowa. 1-sza na miesiac, 2-ga na rok, 3-cia na czas
    nieokreślony. Wypowiedzieli w grudniu, wypowiedzenie konczyło się
    31.01.2010. Moje wątpliwości budzi fakt wygenerowania NOWEJ umowy -warunki
    te same (płaca) tyle że na czas określony (1) i z dwutygodniowym okr. wypow.
    (2)

    ad (1) - o ile wiem, nie można kolejnej (czwartej) umowy zrobić na czas
    określony, ale może jestem w błędzie.
    ad (2) - w/g mnie okr. wyp. powinien trwać już 3 miesiące.

    Generalnie dziwna sprawa - bo jeśli pracodawca cofa wypowiedzenie to chyba
    nie ma potrzeby pisania nowej umowy. Chcieli się zabezpieczyć, bo ostatnio
    firma kiepsko zarabiała, ale mam spore wątpliwości czy to zgodne z KP. Co do
    wzywania inspekcji pracy - nie widzę takiej potrzeby - nikt nie chce z nimi
    walczyć. W razie czego zachowamy takie status-quo, a gdyby żona dostała wyp.
    wtedy złożymy pozew do sądu pracy.

  • 5. Data: 2010-02-03 09:20:33
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Skoro nie ma wypowiedzenia to stara umowa na czas nieokreslony obowiazuje
    > dalej, a ta nowa musi miec formę umowy zmieniajacej.

    Rozumiem, że sytuacja wygląda nastepująco:
    W grudniu dostała wypowiedzenie ze skutkiem na 31.01, a nową umowę zawarli z
    dniem 01.02, czyli pod tym względem jest OK. Interesujące, czy mogą tak
    zrobić. Wydaje mi się, że jest to nieprawne, ale tylko wydaje.
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 6. Data: 2010-02-03 09:30:51
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Skoro nie ma wypowiedzenia to stara umowa na czas nieokreslony obowiazuje
    > dalej, a ta nowa musi miec formę umowy zmieniajacej.

    I uzupełnię z Kodeksu Pracy:
    Art. 251.

    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne w
    skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nieokreślony, jeżeli
    poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas określony na
    następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem poprzedniej a
    nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła 1 miesiąca.

    W tym paragrafie nie ma wzmianki o rodzajach umowy, czyli można wnioskować,
    że trzecia umowa na czas określony, a w sumie czwarta, jest również umową na
    czas nieokreślony - nie było przerwy w zatrudnieniu przekraczającej jeden
    miesiąc. Chociaż nie wiem, czy coś się nie zmieniło w związku z tym pakietem
    antykryzysowym.

    PawelT

  • 7. Data: 2010-02-03 11:56:37
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

> [...]
    > przekraczającej jeden miesiąc. Chociaż nie wiem, czy coś się nie zmieniło
    > w związku z tym pakietem antykryzysowym.

    Dzięki :) A co z okresem wypowiedzenia? Na necie znalazłem :
    Okres wypowiedzenia umowy o prace na czas nieokreślony zależy od okresu
    zatrudnienia i jest równy odpowiednio:

    a.. 2 tygodnie - przy okresie zatrudnienia krótszym niż 6 miesięcy,
    b.. 1 miesiąc - przy okresie zatrudnienia, co najmniej 6 miesięcy,
    c.. 3 miesiące - przy okresie zatrudnienia, co najmniej 3 lat
    Zonę na pierwszą umowę zatrudnili w połowie lutego 2007 r. więc generalnie
    powinna sie załapać na 3 miesieczny okres wypowiedzenia?

  • 8. Data: 2010-02-03 12:13:27
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:hkaiv4$noo$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > miesiąc. Chociaż nie wiem, czy coś się nie zmieniło w związku z tym pakietem

    Tylko, ze przepis ten jest "zawieszony" przez ustawe o lagodzeniu
    skutkow kryzysu ekonomicznego :)

  • 9. Data: 2010-02-03 13:27:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hkac69$nce$1@news.mm.pl NieJorgnijSie <t...@u...com>
    pisze:

> [...]
    > się że zakład jednak żony nie zwalnia - dali jej nową umowę. I teraz
    > meritum - umowa jest na czas określony z 2 tyg. okresem wypowiedzenia.

    1. Umowa jest na czas nieokreślony. Nie z automatu lecz w wyniku jej treści
    i dlatego postanowienia tzw. pakietu antykryzysowego nie mają odnośnie niej
    znaczenia.
    2. Okres wypowiedzenia wynosi 1 m-c, jest ono skuteczne i biegnie prawidłowo
    (jeśli wiesz, co piszesz, choć to może być wątpliwe bo w jednym poście
    zeznajesz o wypowiedzeniu styczniowym, w innym o grudniowym).
    3. Nie ma niezgodności z KP, bowiem nowa umowa nie jest kolejną na czas
    określony (bowiem poprzednia była na czas określony).
    4. Nie widzę niezgodności z ustaleniami pakietu antykryzysowego w kwestii
    ograniczeń dotyczących typów umów
    http://www.powroty.gov.pl/wydarzenia/t,Pakiet%20anty
    kryzysowy%20wejdzie%20w%20%C5%BCycie,rid,649.html
    5. Brak informacji o czasie obowiązywania nowej umowy. Jak ponad 6 m-cy to 2
    tygodniowy okres wypowiedzenia jest OK.

    PS. Cwanie sobie sukinsyny wykombinowały...

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-02-03 13:45:32
    Temat: autopoprawka
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hkbtkn$4kg$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

> [...]
    > grudniowym). 3. Nie ma niezgodności z KP, bowiem nowa umowa nie jest
    > kolejną na czas określony (bowiem poprzednia była na czas określony).
    Miało być: poprzednia była na czas _nieokreślony_

    --
    Jotte