    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
    Date: Wed, 03 Feb 2010 14:57:59 +0100

    Użytkownik Zbigniew napisał:
    >>> 1. Czy faktycznie dostawcy nie obowiązują żadne konkretne terminy dostawy,
    >
    > Znaczy: paczka może "iść" (piechotą chyba?) nawet 6 miesięcy - i dobrze?

    Może iść, ale reklamację na poczcie można złożyć dopiero po 14 dniach
    roboczych od wysyłki,

    > Znaczy: z mojej winy nie nastąpiło?

    Jeśli złożyła reklamację to w ciągu 14 kolejnych dni otrzymała odpowiedź
    na nią, i tam zapewne było napisane gdzie przesyłka była awizowana i
    skąd wróciła jako nieodebrana, zresztą i na przesyłce która wróciła
    jest: pieczątka poczty z kórej była nadana (jest tam data nadania),
    pieczątka poczty do której doszła (i jest tam data), oraz pieczątki i
    podpisy o kolejnych awizowaniach (też z datami),

    Więc powinieneś od sprzedawcy dostać zdjęcie tej paczki i sam się
    przekonać gdzie ta paczka była i kiedy. Jak na twojej poczcie a nie
    dostałeś awiza to należy napisać oficjalną skargę i zażądać ponownego
    dostarczenia przesyłki na koszt poczty.

    > To zaiste ciekawe... co prawda: nie jest takie pewne, że sprzedająca w ogóle
    > cokolwiek wysłała; ja napisałem tylko o tym, co ona mi tu przekazała na ten temat.

    Jak dostaniesz zdjęcie przesyłki to będziesz pewny czy wysłała czy nie,
    a jak ci takiego zdjęcia nie będzie chciała przesłać ani również podać
    numerów nadania to Ja też podejrzewał bym oszustwo i wtedy należy udać
    się z odpowiednim zawiadomieniem do najbliższej jednostki policji

    >>> 2. Czy w rzeczy samej, raz już wpuściwszy się w taki kanał, mam już
    >
    > Znaczy: może sobie zachować i towar, i moje pieniądze?

    Jeśli sprzedawca ma rację i ma dowody że przesyłkę nadał to w przypadku
    twojej rezygnacji powinien oddać ci pieniądze po potrąceniu sobie
    kosztów jakie poniósł, albo jak zgodzisz się dopłacić wyśle ci ją
    ponownie a ty będziesz tych kosztów domagał się od poczty (zazwyczaj po
    takiej skardze, a nawet jej zapowiedzi listonosz pynosił mi prędziutko
    pieniądze z prośbą o zaniechanie drogi oficjalnej)

    > Ja mam zwracać się z pretensjami do poczty? Przecież to NIE JA jestem tutaj
    > klientem poczty. Ja tu - jeśli chodzi o przewoźnika - W OGÓLE NIE JESTEM STRONĄ.

    Jesteś jak najbardziej stroną bo to ty zapłąciłeś za przesyłkę przez
    wybranego przez ciebie dostarczyciela (mogłeś przecież zapłacić za
    kuriera a nawet sam go wysłać po odbiór paczki, ale wybrałeś pocztę)

    > Osobiście dowiedziałem się w obsługującym m.in. moje miejsce zamieszkania
    > urzędzie, że o ŻADNEJ przesyłce z UK do mnie tam nawet nie słyszano. Śladu nie
    > ma, że ktotokolwiek cokolwiek mi wysłał.

    I tu powstaje pytanie kto kłamie, czy sprzedający czy poczta, powinno
    się to wyjaśnić po oglądnięciu paczki i odpowiedzi na reklamację.

    >>> 3. Jaka byłaby najskuteczniejsza metoda do wyegzekwowania zwrotu
    >
    > Mogę to traktować jedynie w kategoriach kiepskiego żartu.

    Nie ma żadnego żartu w ładnym poproszeniu sprzedającego, ale oczywiście
    jak on na twoją prośbę nie przystanie to pozostaje ci tylko normalna
    droga sądowa.

    > ...taki komentarz też mogę traktować jedynie w kategoriach żartu. Pokaż mi
    > chociaż paru "pieniaczy", którzy znaleźliby czas i ochotę - w warunkach
    > funkcjonowania krajowego wymiaru sprawiedliwości - na użeranie się "bez dania
    > racji". Zupełnie bez powodu.

    Więc albo sprzedająca cię okłamuje i próbuje zastraszyć, albo zrobiła
    wszystko zgodnie z prawej i nie ma jej winy w powrocie paczki. O tym
    możesz się przekonać również w sądzie.

    > O, ta Pani pojawia się w Polsce, jak sama napisała.

    Jeśli zgodziła by się sprawę rozwiązać w sądzie Polskim to by było
    dobrze, ale w zasadzie jak ma siedzibę firmy w UK to tam należy ją pozywać.

    > No cóż: jak widzę, bez prawnika ani rusz.

    Niestety, chyba że otrzymasz od sprzedającego zdjęcia przesyłki gdzie
    będzie widać wyraźnie kolejne pieczątki urzędów pocztowych i uznasz że
    sprzedawca ma rację.

    ps. oczywiście opieram się na przepisach poczty polskiej, nie wiem jak
    to szczegółowo wygląda w UK