  • 81. Data: 2014-09-08 13:27:11
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Monday, September 8, 2014, 12:01:24 PM, you wrote:

    > Tak? To na stacji benzynowej dostane cewke albo swiece?

    Jeszcze nie tak dawno - bez problemu. Kiedyś nawet włącznik świateł
    stopu do Poldka na stacji kupiłem...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2014-09-08 13:28:04
    Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 08/09/14 12:56, jureq wrote:
    > Np.

    Celowo dałem poprzednio taki cytat, jaki dałem. Ale dziękuję za dobre chęci.

    --
    Alf/red/

  • 83. Data: 2014-09-08 13:28:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-08 13:19, Andrzej Lawa pisze:

    > 20? Marzyciel...

    Prawda. Teraz jadą 10, bo tresura radarowa zadziałała.

    --
    MN

  • 84. Data: 2014-09-08 13:53:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2014 13:28, Marcin N pisze:

    > Prawda. Teraz jadą 10, bo tresura radarowa zadziałała.

    Mało jeździsz albo po jakimś placu manewrowym, bo to "wszyscy" jest
    zdecydowanie niezgodne z rzeczywistością.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 85. Data: 2014-09-08 15:32:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-09-08 11:21, Zenowik6 pisze:

    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem za. Przydałoby się ograniczenie mocy silników samochodowych.
    > Zysk: zmniejszone zużycie paliwa, mniej wypadków, środowisko
    > mniej zanieczyszczone.

    A o kolejnych normach EURO słyszał? Po co ograniczać moc, skoro można ograniczyć
    właśnie to,
    co istotne, czyli parametry emisji. I mamy downsizing, uturbianie, FAPy, EGRy itd.
    Można zgrzytać zębami, owszem, ale niewątpliwie przyjemniej się chodzi po ulicy, gdy
    większość
    pojazdów (modulo stare, zaniedbane graty, których jednak wciąż ubywa) - nie
    śmierdzi...

  • 86. Data: 2014-09-08 15:50:30
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-09-08 02:03, A.L. pisze:

    > Masz w samochodzie latarnie naftowe?
    >
    > Tutaj zarowka kosztuje pare dolcow.

    Łomatko, takie zwykłe 21W lub 21/5W???

    http://allegro.pl/zarowka-osram-12v-21-5w-bay15d-752
    8-02b-wysylka-24-i4510237832.html
    http://allegro.pl/zarowka-samochodowa-12v-21w-trzone
    k-ba15s-vipow-i4503600129.html

  • 87. Data: 2014-09-08 16:15:51
    Temat: Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Ja w sprawie formalnej:
    >
    > On Sun, 7 Sep 2014, kamil/Endurorider.pl wrote:
    > [...]
    >
    > Hm... Obstawiałbym jednak wersję, że "od roku 2013 (?)" :D
    > ("do roku" oznaczałoby, że posiadacze aut mieli nieprzekraczalny
    > termin aby do zeszłego roku dostosować auta do dyrektywy :D)

    Od 2013 - masz rację :D

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 88. Data: 2014-09-08 16:18:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Sep 2014 11:45:21 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?

    No możemy iść dalej w tej licytacji: czym się od wymiany płynów,
    klocków, uszczelki pod głowicą,panewek, aktuakuzacji oprogramowania
    itd.... :)

    > A nie przyszło Ci do głowy że producenci po prostu mają głęboko w
    poważaniu
    > czy wymiana jest prosta czy nie, a istotniejsza jest dla nich
    groszowa
    > oszczędność?

    Dokładnie to napisałem, tylko innymi słowami.

    --
    Marek

  • 89. Data: 2014-09-08 16:22:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Sep 2014 12:06:44 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Jak ktoś ma
    > życzenie jeżdzić 300-konnym silnikiem, proszę bardzo, ale niech to
    go
    > kosztuje tyle żeby było za co naprawiać drogi :)

    A jakie są tanie 300 konne auta? Nie wystarczy, że sam samochód
    jest drogi?

    --
    Marek

  • 90. Data: 2014-09-08 17:03:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To dlaczego nie wymieniać tych żarówek zawczasu? Np co roku przy okazji
    > przeglądu? Owszem pewności to nie da ale znacząco zminimalizuje
    > prawdopodobieństwo konieczności wymiany żarówki na trasie.

    Poszedłem dalej i zamontowałem diody do jazdy dziennej, co zwiększyło
    żywotność żarówek. Po za tym C5 ma taką wadę, ze jak jedziesz szybciej to
    regulator nie trzyma napięcia i żarówka dostaje zamiast 12, to jakieś
    podobno nawet 15 V. Dlatego te żarówki przeważnie mi sie palą podczas
    dalszych wyjazdów na autostradach.