  • 21. Data: 2018-08-24 07:20:54
    Temat: Re: Niemiecki sąd (BGH) po stronie ZDF ("polskie obozy zagłady") - piszta co chceta!
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No niestety, za PRL nie lubiliśmy nazw Breslau, Danzig, Pozen, Warschau, Krakau, to
    nie lubiliśmy też nazwy Auschwitz.

    -----

  • 22. Data: 2018-08-24 07:34:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ń <ń@ń.ń> pisze:
    > No niestety, za PRL nie lubiliśmy nazw Breslau, Danzig, Pozen,
    > Warschau, Krakau, to nie lubiliśmy też nazwy Auschwitz.

    No to wydukaj publicznie _dlaczego_ choćby w celu samouświadomienia.

    Czasy się zmieniają, te powody (chyba) przestały być _kluczową_ kwestią
    ale IMHO pozostają zbyt ważną kwestią by je _całkiem_ zignorować.
    Stalin przesunął Polskę jak starą szafę ze wschodu na zachód i nie
    udawajmy że polityczne konsekwencje tego mamy za sobą.

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2018-08-24 08:38:36
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Bo byliśmy wychowani na roszczeniach Niemiec do polskich ziem?
    I na filmach wojennych cyt. "raus!", "Hande hoch!", "schneller, schneller!".
    Zresztą w czasie wojny Polacy mówili chyba o wywózkach "do Oświęcimia", a nie "do
    Ałszwic".

    -----

  • 24. Data: 2018-08-24 09:17:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ń <ń@ń.ń> pisze:
> [...]
    > Zresztą w czasie wojny Polacy mówili chyba o wywózkach "do Oświęcimia", a nie "do

    Niemcy (państwo) _teraz_ oficjalnie nie chcą powrotu do granic z 1938.
    Ja nie mam za grosz pewności że w razie zmiany sytuacji i powstania
    wyraźnie lepszych możliwości stanowisko Niemiec pozostanie bez zmian.
    Ile lat upłynęło od dojścia Hitlera do władzy w Niemczech do wybuchu 2WŚ?
    Sytuacja się potrafi zmienić szybko. Po co "ułatwiać"?
    Miej nadzieje na najlepsze, szykuj się na najgorsze.

    Życie to gra w osiąganie kilku częściowo sprzecznych celów na raz.
    Całkowite koncertowanie się _tylko_ na jednym celu jest godne idiotów
    sklerotyków o ile się nie "stoi pod ścianą". Polska już stoi pod ścianą?

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2018-08-24 10:30:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Może Szanowną Publiczność zainteresuje komentarz Klausa Bachmanna:
    https://www.facebook.com/klaus.bachmann.587/posts/10
    155835523012817?__tn__=-R

    "gdyby powód nie próbował zmusić ZDF do przyznania się, że stacja chciała
    obarczyć Polaków odpowiedzialnością za obozy zagłady, to prawdopodobnie
    wygrałby proces przed BGH. Gdyby zaś ZDF faktycznie miał taki zamiar, jaki
    przypisał mu powód, to podlegałby niemieckim przypisom karnym zakazującym
    negowania Holokaustu. To taki mały przyczynek do ustawy o IPN: jeśli
    faktycznie da się udowodnić, że ktoś w Niemczech używa zwrot "polskie obozy
    zagłady" nie przez pomyłkę, lecz z zamiarem obarczenia Polaków
    odpowiedzialnością za Holokaust - to nie trzeba go karać w Polsce, to sam
    niemiecki wymiar sprawiedliwości może go ukarać."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 26. Data: 2018-08-24 18:33:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2018 o 06:51, A. Filip pisze:

    > No to może się zastanów dlaczego wcześniej (w PRL) było takie parcie by
    > obóz Auschwitz to był Oświęcim, dlaczego zamiast kłamstwa Auschwitz mamy
    > kłamstwo Oświęcimskie. Aż tak ludzie/polacy głupi byli czy _zmieniły_
    > się priorytety?

    Prawdę mówiąc nie wiem. Chyba ogólnie nie lubiliśmy niemieckich nazw -
    podejrzewam, że miało to związek z ziemiami odzyskanymi.

    > Masz dużo racji ale prostoduszna realizacja tego zalecenia stworzy
    > pijany marsz a to się rzadko opłaca. Nie opłaci się zapraszanie do
    > prostego przywrócenia poprzednich priorytetów.
    >
    > Wiec może pomyśl jak "Niemieckie obozy w okupowanej Polsce"

    Niemieckie obozy. Jakoś nie mam problemu z tym, że astrę produkowaną w
    Gliwicach uważa się za niemieckie auto, więc...

    > Moja sugestia na otwarcie to
    > nazi-EU, niech inni nie-miemcy w europie poczują się trafiani
    > konsekwencjami przerzucania niemieckich zbrodni. W kupie raźniej.

    Potrzebne ci kolejne zwycięstwo dyplomatyczne w UE?

    Shrek

  • 27. Data: 2018-08-24 18:34:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2018 o 09:17, A. Filip pisze:

    > Niemcy (państwo) _teraz_ oficjalnie nie chcą powrotu do granic z 1938.
    > Ja nie mam za grosz pewności że w razie zmiany sytuacji i powstania
    > wyraźnie lepszych możliwości stanowisko Niemiec pozostanie bez zmian.

    I myslisz, że jak przywłaszczysz sobie obozy, to Niemcy o tym zapomną?
    Bez jaj.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-08-25 02:18:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Gliwicach uważa się za niemieckie auto, więc...

    > Potrzebne ci kolejne zwycięstwo dyplomatyczne w UE?

    Logika podpowiada, że konieczne jest kolejne zaostrzenie przepisów
    umożliwiające skuteczną (jak i dotąd) penalizacji tym razem niemieckich
    sędziów, a przynajmniej postawienie ich przed nową izbą dyscyplinarną KRS.

    --
    Marcin