  • 31. Data: 2017-07-11 08:17:03
    Temat: Re: Nie płacił abonamentu rtv
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-10 o 21:59, J.F. pisze:

    > Zaraz zaraz.
    > I ile nocne glosowania w sejmie sa czyms normalnym - taki styl pracy
    > ma, to ta ustawa przeszla normalna sciezke.
    > Byly trzy czytania, glosowanie, zatwierdzenie w Senacie, publikacja -
    > i to wszystko na przestrzenii miesiecy a nie jednej nocy.
    > I obowiazywanie po 2 tygodniach.
    > No i prezydent zaskarzyl do TK ... ale po podpisaniu, to sie nie liczy
    > :-)

    No właśnie o to chodzi, że w trybunale zaakceptowano już stan zastany i
    "w trosce o budżet" przyjęto że prawie wszystko jest ok, nie ok było to
    co już i tak wygasło, czyli choćby zakaz reklamy. Takie prawo nie
    powinno wchodzić tak szybko w życie - tu vacatio legis powinno być co
    najmniej roczne (podobnie jak przy zmianach systemów nauczania ect).
    Więc czepiać sie i tak będę, to że robili to ciut bardziej kulturalnie,
    to jest jak zostaniesz napadnięty, lepiej, aby napadł cię ktoś o
    dżentelmeńskich manierach niż dres z gazrurką, choć z drugiej strony...

    > No, jeszcze mozna samemu partie zalozyc, tak jak Kukiz :-)

    No ale Kukiz nie założył partii... Właśnie z tych powodów o których
    piszę. On chce (w sumie trochę tak jak ja, choć pewnie w jakiś tam
    elementach się różnimy), aby system wyborczy został zmieniony. Bo też
    zauważył patologiczność tego systemu.

    > Ale jak proponujesz zmienic?
    > Demokracja bezposrednia-referendalna ?

    Też, choć nie tylko - Zmiana systemu wyborów do parlamentu po pewnym
    okresie poprawiłaby trochę struktury w partiach. Bo nie same partie jako
    takie są złe, ale system wyborczy jaki jest powodu braku 'wentyli
    bezpieczeństwa' powoduje betonowanie sceny i to, że rządzą nie ludzie, a
    prezesi partii. Głosują nie w imieniu wyborców, a w imieniu prezesa,
    prawo tworzone jest nie dla dobra kraju, a dla dobra partii..

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 32. Data: 2017-07-11 08:19:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-10 o 22:01, J.F. pisze:

    > Ale zakazu nie ma. To nie PRL.
    >
    > A dofinansowanie ... nie przeczytalo sie ustawy, to sie traci.

    Tu nie chodzi, czy się przeczytało, czy nie, ustawa jest napisana tak,
    aby kampanie wyborczą partie które są w parlamencie mogły zacząć
    wcześniej, Ty masz blokadę finansową, więc albo zrobisz cos niezgodnego
    z ustawą (mniej lub bardziej świadomie), albo będziesz kombinował w inny
    sposób, albo zaczniesz zbyt późno z nikłymi szansami na dobre miejsca na
    bilbordach oraz nikłymi szansami na dostanie się do parlamentu.

    Kaczus
    --
    http://kaczus.cba.pl

  • 33. Data: 2017-07-11 08:27:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.07.2017 o 08:17, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > to jest jak zostaniesz napadnięty, lepiej, aby napadł cię ktoś o
    > dżentelmeńskich manierach niż dres z gazrurką, choć z drugiej strony...

    Trybunał od zawsze był upolityczniony i brał pod uwagę nie tylko
    konstytucję, ale i "dobro państwa". Po prostu kiedyś robili to po cichu
    i w granicach przyzwoitości, a teraz lecą na wyrwę i się nie wstydzą.

    > Też, choć nie tylko

    Akurat u nas to bez sensu. Kwestią pewnie roku byłoby "czy chcesz żeby
    500+ wynosiło 1000PLN i nie na dziecko a na twarz. No i żeby każdy
    zarabiał dwie średnie krajowe?" Polska musi jeszcze bardzo długą drogę
    przejść, żeby demokracja bezpośrednia u nas zadziałała. Obstawiam, że my
    tego nie dożyjemy.

    Shrek

  • 34. Data: 2017-07-11 08:37:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > [...]
    >
    > Wygląda na to że okupowanych. Hint - wygranie wyborów nie oznacza, że ma
    > się poparcie większości Polaków.
    No ale przegranie wyborów oznacza że ma się mniejsze poparcie niż ci co
    wygrali.
    Oznacza to że okupowanych jest mniej niż okupujących.
    Jest poza tym jakieś 60% które uważa że nie jest ani okupowane ani
    okupujące.

  • 35. Data: 2017-07-11 09:06:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.07.2017 o 08:37, Danusia pisze:

    > No ale przegranie wyborów oznacza że ma się mniejsze poparcie niż ci co
    > wygrali.

    No oznacza. Ale co to ma do rzeczy?

    > Oznacza to że okupowanych jest mniej niż okupujących.

    Nie - skoro pan pełniący obowiązki prezydent stwierdził, że jest
    prezydentem tylko tych, co na niego głosowali, to znaczy, że dla reszty
    jest uzurpatorem. Czyli okupantem. Głosujących na pana po prezydenta
    było zdecydowanie mniej niż 50% Polaków. CBDO.

    Shrek

  • 36. Data: 2017-07-11 13:19:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >kombinował w inny sposób, albo zaczniesz zbyt późno z nikłymi
    >szansami na dobre miejsca na bilbordach oraz nikłymi szansami na

    IMO i tak masz nikle, bo inne partie maja swoich zwolennikow, a nowa
    musi sie przebic i to od razu na 5%.
    I to IMO raczej nie nalezy od tego czy lepsze billboardy zajmiesz.
    Trzeba o lepszych sposobach pomyslec.

    Dlatego pogratulowac Kukizowi wyniku.
    Tylko czy on sie zastanowil co bedzie, jak jego ulubione JOW wejda ?

    A jak sie juz raz przeniknie, to sie dofinansowanie nalezy, tylko
    glupich bledow nie wolno robic :-)

    Swoja droga to nie czytalem tej ustawy, ale czy sad Nowoczesnej nie
    potraktowal zbyt surowo ?
    W koncu zadnego przekretu tam nie bylo.

    J.

  • 37. Data: 2017-07-11 13:50:34
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 11 Jul 2017 08:37:57 +0200, w <ok1roc$o1b$1@node2.news.atman.pl>,
    "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

    > No ale przegranie wyborów oznacza że ma się mniejsze poparcie niż ci co
    > wygrali.

    Trump jest innego zdania.

    > Oznacza to że okupowanych jest mniej niż okupujących.

    Jak tam było u ciebie z matematyką w szkole?

  • 38. Data: 2017-07-11 14:04:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-11 o 13:19, J.F. pisze:
> [...]
    > Trzeba o lepszych sposobach pomyslec.
    >
    > Dlatego pogratulowac Kukizowi wyniku.
    > Tylko czy on sie zastanowil co bedzie, jak jego ulubione JOW wejda ?

    Co będzie? Będzie wentyl bezpieczeństwa, poseł będzie mniej zależny od
    szefa partii (no chyba, że ktoś podobnie jak przy senacie uprzywilejuje
    kogoś....), więc struktury partyjne będą musiały się zmienić.

    > Swoja droga to nie czytalem tej ustawy, ale czy sad Nowoczesnej nie
    > potraktowal zbyt surowo ?
    > W koncu zadnego przekretu tam nie bylo.

    Januszowi się udało, bo przekręty zrobił, Nowoczesna przekrętów nie
    robiła, ale też chciała wystartować ze wszystkimi i się okazało, że
    została za to ukarana finansowo.

    Kaczus
    --
    http://polpodroznik.com

  • 39. Data: 2017-07-12 08:10:44
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > jest uzurpatorem. Czyli okupantem. Głosujących na pana po prezydenta było
    > zdecydowanie mniej niż 50% Polaków. CBDO.

    Ciekawe stanowisko, tak jak te że Polska jest okupowana. Jakoś nie widzę
    tych karabinów maszynowych na skrzyżowaniach ulic w dużych miastach, nie
    widzę wozów pancernych, ani ogłoszeń wojskowych komendantów. Nikt nikogo nie
    rozstrzeliwuje bez sądu w najbliższym lesie, ba, nawet brak internowanych,
    zwłaszcza tych co piszą takie głupoty.

  • 40. Data: 2017-07-12 08:31:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-12 o 08:10, Danusia pisze:

> [...]
    > nie rozstrzeliwuje bez sądu w najbliższym lesie, ba, nawet brak
    > internowanych, zwłaszcza tych co piszą takie głupoty.

    Naprawdę tak wąsko rozumiesz słowo okupacja?

    Ale spróbuj na przykład nie zapłacić jakiegoś większego podatku - to
    zobaczysz to wszystko, czego teraz "nie widzisz".

    --
    Liwiusz