    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie płacił abonamentu rtv
    Date: Tue, 11 Jul 2017 08:17:03 +0200
    <ojv0iq$r0n$1@node1.news.atman.pl> <ojv72b$2ns$1@node1.news.atman.pl>
    <l...@4...com>
    <596347bf$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <ojvhfm$i0d$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <ojvj56$jlc$1@node2.news.atman.pl>
    <hkume8avsoef.3k3buqplcb1i$.dlg@40tude.net>
    <ojvm5u$mip$1@node2.news.atman.pl>
    <16qiyf4gz6a1x.1a73508eihwpf$.dlg@40tude.net>
    <ojvvv0$9l$1@node2.news.atman.pl>
    <jaao64t78c$.30yj43xn7ggy.dlg@40tude.net>

    W dniu 2017-07-10 o 21:59, J.F. pisze:

    > Zaraz zaraz.
    > I ile nocne glosowania w sejmie sa czyms normalnym - taki styl pracy
    > ma, to ta ustawa przeszla normalna sciezke.
    > Byly trzy czytania, glosowanie, zatwierdzenie w Senacie, publikacja -
    > i to wszystko na przestrzenii miesiecy a nie jednej nocy.
    > I obowiazywanie po 2 tygodniach.
    > No i prezydent zaskarzyl do TK ... ale po podpisaniu, to sie nie liczy
    > :-)

    No właśnie o to chodzi, że w trybunale zaakceptowano już stan zastany i
    "w trosce o budżet" przyjęto że prawie wszystko jest ok, nie ok było to
    co już i tak wygasło, czyli choćby zakaz reklamy. Takie prawo nie
    powinno wchodzić tak szybko w życie - tu vacatio legis powinno być co
    najmniej roczne (podobnie jak przy zmianach systemów nauczania ect).
    Więc czepiać sie i tak będę, to że robili to ciut bardziej kulturalnie,
    to jest jak zostaniesz napadnięty, lepiej, aby napadł cię ktoś o
    dżentelmeńskich manierach niż dres z gazrurką, choć z drugiej strony...

    > No, jeszcze mozna samemu partie zalozyc, tak jak Kukiz :-)

    No ale Kukiz nie założył partii... Właśnie z tych powodów o których
    piszę. On chce (w sumie trochę tak jak ja, choć pewnie w jakiś tam
    elementach się różnimy), aby system wyborczy został zmieniony. Bo też
    zauważył patologiczność tego systemu.

    > Ale jak proponujesz zmienic?
    > Demokracja bezposrednia-referendalna ?

    Też, choć nie tylko - Zmiana systemu wyborów do parlamentu po pewnym
    okresie poprawiłaby trochę struktury w partiach. Bo nie same partie jako
    takie są złe, ale system wyborczy jaki jest powodu braku 'wentyli
    bezpieczeństwa' powoduje betonowanie sceny i to, że rządzą nie ludzie, a
    prezesi partii. Głosują nie w imieniu wyborców, a w imieniu prezesa,
    prawo tworzone jest nie dla dobra kraju, a dla dobra partii..

    --
    http://kaczus.ppa.pl