  • 51. Data: 2018-04-17 13:28:51
    Temat: Re: Nie mogę już patrzeć na cwaniactwo
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 12:09, Liwiusz pisze:
> [...]
    ie daje, że nauka nic nie daje, że lepiej żyć z socjalu...

    > Niewątpliwie więcej wkłada ten, kto się rozmnaża, a nie wymyśla leki.
    > Społeczeństwo może funkcjonować bez żadnych leków, ale nie może
    > funkcjonować bez dzieci.

    Czyli i lekarze powinni mieć większą ilość głosów. Np. tyle ile
    uratowali ludzi. Przecież społeczeństwo nie może funkcjonować bez ludzi.
    Same dzieci sobie nie poradzą.
    I ci, co dokonują zabiegów in-vitro, chociaż sami dzieci nie mają, to
    przecież rozmnażają ludzi. Ile takich udanych zabiegów może
    przeprowadzić rocznie taki lekarz? 100? 300? Po 10 latach pracy powinien
    dysponować 1000-3000 głosów! Bez niego te dzieci by się nie urodziły
    przecież.

    I strażacy, którzy ludzi wyciągają z płonących samochodów.
    I piekarze, bo bez chleba ludzie z głodu by umarli.
    I młynarze, bo bez mąki nie byłoby chleba.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 52. Data: 2018-04-17 13:30:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-17, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ponadto system ten zwiększa, a nie zmniejsza, demokrację, więc powinien
    > podobać się wszelkiej maści lewakom (zresztą na twitterze widziałem
    > podniecenie tym Razemowców).

    Z tego co zrozumiałem, to rodzice dostają prawo do ekstra głosu a nie
    dzieci dostają prawo głosu. Dzieci nadal nic nie mogą, za to rodzice
    mogą więcej niż bezdzietni rodzice.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2018-04-17 13:31:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 13:19, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > no właśnie nie jest identycznie, bo tu zaczyna sie wyróżniać kogoś,
    > tylko dlatego, że ma dzieci, niezależnie od tego,czy je wychowuje czy
    > nie. Daje się większą siłę głosu bezsensownie, bo jakoś to, że ma zgraje
    > niewychowanych dzieci nie przekonuje mnie w tym, że podejmowane decyzje
    > są wiecej warte niż osoby która może wychowa 1-2 dzieci, ale właściwie.

    Na tym polega demokracja, że się daje głosy "bezsensownie". Tutaj akurat
    tego bezsensu jest mniej, bo jak już dyskutowaliśmy, statystycznie dla
    społeczeństwa więcej warci są rodzicie niż "wolne ptaki" i tym podobne byki.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2018-04-17 13:32:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 13:26, Wojtek pisze:

    > Podejmowane, przez rodziców, decyzje w sprawie zdrowia, edukacji,
    > żywienia itd dzieci mają wpływ na przyszłość dzieci. Więc co
    > proponujesz? By rodzice nie podejmowali takich decyzji?

    zauważ, że część tych decyzji jest ograniczona, np obowiązkiem
    edukacyjnym... Więc jednak ktoś zauważył, że decyzje podejmowane przez
    rodziców nie zawsze są trafne i wolał, aby był pewien system...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 55. Data: 2018-04-17 13:33:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 13:28, Kviat pisze:
    > ie daje, że nauka nic nie daje, że lepiej żyć z socjalu...

    > Czyli i lekarze powinni mieć większą ilość głosów. Np. tyle ile

    Czyli lekarz powinien być wynagradzany pieniędzmi, ponieważ przyjęło się
    takie podziękowanie za pracę.

    > uratowali ludzi. Przecież społeczeństwo nie może funkcjonować bez ludzi.

    Ale bez lekarzy może.

    > I...

    Daj spokój. Są pewne granice pieprzenia i reductio ad absurdum.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2018-04-17 13:33:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 13:32, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > zauważ, że część tych decyzji jest ograniczona, np obowiązkiem
    > edukacyjnym... Więc jednak ktoś zauważył, że decyzje podejmowane przez
    > rodziców nie zawsze są trafne i wolał, aby był pewien system...

    I jest - decyzje podejmuje wybrana przez ludzi władza

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2018-04-17 13:34:02
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-04-16 o 22:20, Animka pisze:

    > Biedne kobiety rodzą na potęgę bo tak każe PIS, a potem dzieci są im
    > zabierane ( do bandyckich adopcji albo na przeszczepy dla bogaczy) bo

    Ile kobiet rodziło dzieci tylko dlatego, że tak kazał PiS?
    Przypomnij mi ten akt prawny w którym jest nakaz rodzenia dzieci (nakaz
    wydany przez PiS - ma się rozumieć). Mam nadzieję, że od tego nakazu
    jest jakiś tryb odwoławczy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 58. Data: 2018-04-17 13:38:29
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-17 o 13:16, Liwiusz pisze:

    > Przede wszystkim to nie jest problem,

    Co nie jest problemem? Przecież właśnie napisałem _nie_tylko_
    matematyczny. Matematyczny, to problem najmniejszy (i ty się zgadzamy),
    albo wręcz żaden.

    > tak samo jak problemem nie jest
    > to, czy zjeść dziś ryż, czy ziemniaki. To jest tylko kwestia dokonania
    > wyboru, przy czym nieważnym jest co do zasady co się wybierze, tylko że
    > się wybierze.

    Ale o co Ci tutaj chodzi, to już chyba tylko Ty sam wiesz.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 59. Data: 2018-04-17 13:40:44
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

> [...]

    > edukacyjnym... Więc jednak ktoś zauważył, że decyzje podejmowane przez
    > rodziców nie zawsze są trafne i wolał, aby był pewien system...

    Ktoś zauważył, że władza - nie znająca potrzeb danego dziecka - jest
    mądrzejsza od rodziców a ktoś inny zauważył, że rodzice - znający swoje
    dzieci - są mądrzejsi od władzy. Wszystko zależy od tego "ktosia".

    Natomiast z faktu, że politycy chcą decydować o wszystkim, nie wynika,
    że politycy są mądrzejsi tylko, to że chcą swą władzę nad nami rozszerzać.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 60. Data: 2018-04-17 13:41:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 13:31, Liwiusz pisze:

> [...]
    > tego bezsensu jest mniej, bo jak już dyskutowaliśmy, statystycznie dla
    > społeczeństwa więcej warci są rodzicie niż "wolne ptaki" i tym podobne

    nie, nie dyskutowaliśmy, Ty tak ustaliłeś, co jak napisałem nie ma
    sensu. Tym bardziej, że jest wszystko coraz bardziej automatyzowane,
    jeśli chodzi o pracę. To liczą się coraz bardziej kompetencje, więc
    naukowiec, który wykształci dziecko, tak on i jego dziecko jest więcej
    wart niż żul posiadających kilka dzieciaków, z których żadne nie
    zostanie porządnie wykształcone, a nauczone właśnie jedynie postawy
    roszczeniowej. Oczywiście to sa przypadki skrajne, sa tez przypadki
    mieszane, że z domu takiego zula wyjdzie ktoś wartościowy,a z domu
    naukowca ktoś nieprzygotowany do życia w społeczeństwie. Ale przypadki
    skrajne lepiej obrazuja problem, że to niekoniecznie dobre kryterium
    doboru wag przy głosach.

    --
    http://kaczus.cba.pl