  • 11. Data: 2024-02-19 21:07:04
    Temat: Re: Newag
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wszyscy wiedzą jak to na prawdę było. Ale przed organami prawa takie
    > przekonanie na nic.

    Ale to sprawa dla organów prawa dowieść że było jak wszyscy wiemy.
    Obronę zostawmy newagowi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-02-19 21:09:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 20:21, J.F pisze:

    > Nie wiem jak w pociągach, ale pojawiały sie jakies doniesienia
    > amerykanskich hackerów, ze włamali sie np do systemu samolotu Boeinga.
    > Przez "entertainment system".
    >
    > Ot takie tam hobby ... na tym etapie, bo strach się bać, co może z tym
    > zrobić złośliwy hacker ...

    Nie jestem pewny czy to byłby dobry obrót sprawy dla newagu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-02-19 21:23:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 20:24, J.F pisze:

    > Wystarczy opublikować róznice między oprogramowaniem tzw
    > "fabrycznym" a tym, co jest w pociagach po działaniach grupy hackerów
    > :-)

    Nie wiem czy newag znajdzie u siebie to "oryginalne", bo jak wezmą je
    pod lupę to może się okazać że jest młodsze niż pociągi w których
    zostało zamontowane;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-02-19 21:34:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Feb 2024 21:23:32 +0100, Shrek wrote:

    > Nie wiem czy newag znajdzie u siebie to "oryginalne", bo jak wezmą je
    > pod lupę to może się okazać że jest młodsze niż pociągi w których
    > zostało zamontowane;)

    No coż - z jednej strony jest normalne, ze się wprowadza poprawki w
    programie, a wtedy starszych wersji ... nie ma co trzymac.

    Z drugiej strony - czy po każdej poprawce nie powinni od nowa
    certyfikacji robić ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2024-02-19 21:38:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 21:34, J.F pisze:

    > No coż - z jednej strony jest normalne, ze się wprowadza poprawki w
    > programie, a wtedy starszych wersji ... nie ma co trzymac.

    Eeee. Chyba jednak się trzyma - choćby po to żeby sprawdzić co się stało
    jak coś się stanie.

    > Z drugiej strony - czy po każdej poprawce nie powinni od nowa
    > certyfikacji robić ? :-)

    Już raz sobie boeing mcasa sam certyfikował to potem na cert do poprawki
    dwa lata czekali....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2024-02-19 21:46:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.02.2024 o 18:01, Shrek pisze:
    > Jak myślicie - prokurator powoła biegłego że nie da się ustalić związku
    > między awariami pociągów a oprogramowaniem?

    A przyznają się że to ich oprogramowanie?

  • 17. Data: 2024-02-19 21:50:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 21:46, io pisze:

    > A przyznają się że to ich oprogramowanie?

    Spoko - jak się nie przyznają to nie ma sensu pytać - "powiedzą że
    przyniesli pomarańcze":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2024-02-19 21:59:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > programie, a wtedy starszych wersji ... nie ma co trzymac.
    >
    > Z drugiej strony - czy po każdej poprawce nie powinni od nowa

    Certyfikacja certyfikacji nie równa, ocenia się czy zmiana jest istotna
    i niekoniecznie od nowa.

  • 19. Data: 2024-02-19 22:09:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.02.2024 o 21:50, Shrek pisze:

    > Spoko - jak się nie przyznają to nie ma sensu pytać - "powiedzą że
    > przyniesli pomarańcze":P

    Nie ma sensu podnosić czegoś czego nie potrafi się udowodnić.

  • 20. Data: 2024-02-19 22:13:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A przyznają się że to ich oprogramowanie?

    No nie, ktoś im podmienił.

    Robert