  • 31. Data: 2024-02-20 19:56:53
    Temat: Re: Newag
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Feb 2024 17:06:03 +0100, Shrek wrote:

    > Wydawało mi się że właśnie o pociągach rozmawiamy:P

    Ale tylko "może" :-)

    J.

  • 32. Data: 2024-02-20 20:02:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Feb 2024 17:05:17 +0100, Shrek wrote:

    > I musieliby przyznać że kto chcial wgrywał im firmware. Trochę słabo...
    > Audyt zrobic, certyfikację ponowną...
    >
    > BTW - tam wychodzi że co pociąg to miał inną wersję firmwaru. Taki
    > dopracowany produkt;)

    Możliwe, ze co pociąg, to inne wymagania zamawiającego.
    I być może inne falowniki, silniki, reszta osprzętu.

    Jakos tak się na swiecie porobiło, że pociagi, tramwaje i autobusy
    potrafi zrobic każdy, kto potrafi pudło pospawać.
    A resztę sie kupuje i składa.
    Wychodzi na to, ze Newag to nawet koła do pociągu zrobić nie potrafi
    :-)

    W samochodach osobowych tak nie ma ... ewentualnie jest - patrz Izera,
    ale się nie opłaca ...

    J.

  • 33. Data: 2024-02-20 20:22:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2024 o 20:02, J.F pisze:

    > Możliwe, ze co pociąg, to inne wymagania zamawiającego.
    > I być może inne falowniki, silniki, reszta osprzętu.

    NIe sądzę. To były pojazdy jednego przewoźnika - musiałby na łeb upaść
    żeby nie zadbać o unifikację taboru w ramach jednej, krótkiej serii.

    Ani oprogramowania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2024-02-21 00:25:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > I musieliby przyznać że kto chcial wgrywał im firmware. Trochę słabo...
    > Audyt zrobic, certyfikację ponowną...
    >
    > BTW - tam wychodzi że co pociąg to miał inną wersję firmwaru. Taki
    > dopracowany produkt;)

    Oglądałeś to?
    https://www.youtube.com/watch?v=XrlrbfGZo2k

    Długie, ale MZ warto obejrzeć. Jest tam trochę kodu, ale też sporo
    bardziej przyswajalnych treści.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2024-02-21 06:29:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oglądałeś to?
    > https://www.youtube.com/watch?v=XrlrbfGZo2k
    >
    > Długie, ale MZ warto obejrzeć. Jest tam trochę kodu, ale też sporo
    > bardziej przyswajalnych treści.

    Oglądałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2024-02-22 10:49:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Feb 2024 20:22:38 +0100, Shrek wrote:

    > NIe sądzę. To były pojazdy jednego przewoźnika - musiałby na łeb upaść
    > żeby nie zadbać o unifikację taboru w ramach jednej, krótkiej serii.

    No i pewnie zadbali - ta sama rodzina falowników, sterownikow itp.

    > Ani oprogramowania;)

    Oprogramowanie jak widac robi, choc mozliwe, ze tylko najwyzszą
    integrację.

    P.S. Wrocław np wymaga tramwajów z kabinami motorniczego na obu
    koncach i drzwiami po obu stronach.
    Po pod stadionem miejsca na pętlę zabrakło.

    I są dostawcy.
    Jak potrafisz zrobic zwykły tramwaj, to sobie z takim nie poradzisz ?

    J.

  • 37. Data: 2024-02-22 18:10:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2024 o 10:49, J.F pisze:

    > No i pewnie zadbali - ta sama rodzina falowników, sterownikow itp.

    No właśnie. Więc falowniki te sam, silniki te same, sterowniki te same,
    a firmware - każdy inny.

    > Oprogramowanie jak widac robi, choc mozliwe, ze tylko najwyzszą
    > integrację.

    No pociągi też robi:P

    > P.S. Wrocław np wymaga tramwajów z kabinami motorniczego na obu
    > koncach i drzwiami po obu stronach.
    > Po pod stadionem miejsca na pętlę zabrakło.

    Wawa też.

    > I są dostawcy.
    > Jak potrafisz zrobic zwykły tramwaj, to sobie z takim nie poradzisz ?

    A czemu miałbym sobie nie poradzić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!