-
31. Data: 2024-02-20 19:56:53
Temat: Re: Newag
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 20 Feb 2024 17:06:03 +0100, Shrek wrote:
> W dniu 20.02.2024 o 10:10, J.F pisze:
>>> Eeee. Chyba jednak się trzyma - choćby po to żeby sprawdzić co się stało
>>> jak coś się stanie.
>>
>> Moze w pociągach i samolotach.
>
> Wydawało mi się że właśnie o pociągach rozmawiamy:P
Ale tylko "może" :-)
J.
-
32. Data: 2024-02-20 20:02:56
Temat: Re: Newag
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 20 Feb 2024 17:05:17 +0100, Shrek wrote:
> W dniu 20.02.2024 o 10:11, J.F pisze:
>
>>> Nie jestem pewny czy to byłby dobry obrót sprawy dla newagu:P
>>
>> Mieli by pewnie problem taki, ze musieliby popracować nad
>> bezpieczenstwem systemu.
>
> I musieliby przyznać że kto chcial wgrywał im firmware. Trochę słabo...
> Audyt zrobic, certyfikację ponowną...
>
> BTW - tam wychodzi że co pociąg to miał inną wersję firmwaru. Taki
> dopracowany produkt;)
Możliwe, ze co pociąg, to inne wymagania zamawiającego.
I być może inne falowniki, silniki, reszta osprzętu.
Jakos tak się na swiecie porobiło, że pociagi, tramwaje i autobusy
potrafi zrobic każdy, kto potrafi pudło pospawać.
A resztę sie kupuje i składa.
Wychodzi na to, ze Newag to nawet koła do pociągu zrobić nie potrafi
:-)
W samochodach osobowych tak nie ma ... ewentualnie jest - patrz Izera,
ale się nie opłaca ...
J.
-
33. Data: 2024-02-20 20:22:38
Temat: Re: Newag
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 20.02.2024 o 20:02, J.F pisze:
>> BTW - tam wychodzi że co pociąg to miał inną wersję firmwaru. Taki
>> dopracowany produkt;)
>
> Możliwe, ze co pociąg, to inne wymagania zamawiającego.
> I być może inne falowniki, silniki, reszta osprzętu.
NIe sądzę. To były pojazdy jednego przewoźnika - musiałby na łeb upaść
żeby nie zadbać o unifikację taboru w ramach jednej, krótkiej serii.
> Jakos tak się na swiecie porobiło, że pociagi, tramwaje i autobusy
> potrafi zrobic każdy, kto potrafi pudło pospawać.
> A resztę sie kupuje i składa.
> Wychodzi na to, ze Newag to nawet koła do pociągu zrobić nie potrafi
> :-)
Ani oprogramowania;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
34. Data: 2024-02-21 00:25:54
Temat: Re: Newag
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2024-02-20, Shrek <...@w...pl> wrote:
> W dniu 20.02.2024 o 10:11, J.F pisze:
>
>>> Nie jestem pewny czy to byłby dobry obrót sprawy dla newagu:P
>>
>> Mieli by pewnie problem taki, ze musieliby popracować nad
>> bezpieczenstwem systemu.
>
> I musieliby przyznać że kto chcial wgrywał im firmware. Trochę słabo...
> Audyt zrobic, certyfikację ponowną...
>
> BTW - tam wychodzi że co pociąg to miał inną wersję firmwaru. Taki
> dopracowany produkt;)
Oglądałeś to?
https://www.youtube.com/watch?v=XrlrbfGZo2k
Długie, ale MZ warto obejrzeć. Jest tam trochę kodu, ale też sporo
bardziej przyswajalnych treści.
--
Marcin
-
35. Data: 2024-02-21 06:29:32
Temat: Re: Newag
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 21.02.2024 o 00:25, Marcin Debowski pisze:
> Oglądałeś to?
> https://www.youtube.com/watch?v=XrlrbfGZo2k
>
> Długie, ale MZ warto obejrzeć. Jest tam trochę kodu, ale też sporo
> bardziej przyswajalnych treści.
Oglądałem.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
36. Data: 2024-02-22 10:49:57
Temat: Re: Newag
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 20 Feb 2024 20:22:38 +0100, Shrek wrote:
> W dniu 20.02.2024 o 20:02, J.F pisze:
>>> BTW - tam wychodzi że co pociąg to miał inną wersję firmwaru. Taki
>>> dopracowany produkt;)
>>
>> Możliwe, ze co pociąg, to inne wymagania zamawiającego.
>> I być może inne falowniki, silniki, reszta osprzętu.
>
> NIe sądzę. To były pojazdy jednego przewoźnika - musiałby na łeb upaść
> żeby nie zadbać o unifikację taboru w ramach jednej, krótkiej serii.
No i pewnie zadbali - ta sama rodzina falowników, sterownikow itp.
> > Jakos tak się na swiecie porobiło, że pociagi, tramwaje i autobusy
>> potrafi zrobic każdy, kto potrafi pudło pospawać.
>> A resztę sie kupuje i składa.
>> Wychodzi na to, ze Newag to nawet koła do pociągu zrobić nie potrafi
>> :-)
>
> Ani oprogramowania;)
Oprogramowanie jak widac robi, choc mozliwe, ze tylko najwyzszą
integrację.
P.S. Wrocław np wymaga tramwajów z kabinami motorniczego na obu
koncach i drzwiami po obu stronach.
Po pod stadionem miejsca na pętlę zabrakło.
I są dostawcy.
Jak potrafisz zrobic zwykły tramwaj, to sobie z takim nie poradzisz ?
J.
-
37. Data: 2024-02-22 18:10:31
Temat: Re: Newag
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 22.02.2024 o 10:49, J.F pisze:
>>> Możliwe, ze co pociąg, to inne wymagania zamawiającego.
>>> I być może inne falowniki, silniki, reszta osprzętu.
>>
>> NIe sądzę. To były pojazdy jednego przewoźnika - musiałby na łeb upaść
>> żeby nie zadbać o unifikację taboru w ramach jednej, krótkiej serii.
>
> No i pewnie zadbali - ta sama rodzina falowników, sterownikow itp.
No właśnie. Więc falowniki te sam, silniki te same, sterowniki te same,
a firmware - każdy inny.
>>> Wychodzi na to, ze Newag to nawet koła do pociągu zrobić nie potrafi
>>> :-)
>>
>> Ani oprogramowania;)
>
> Oprogramowanie jak widac robi, choc mozliwe, ze tylko najwyzszą
> integrację.
No pociągi też robi:P
> P.S. Wrocław np wymaga tramwajów z kabinami motorniczego na obu
> koncach i drzwiami po obu stronach.
> Po pod stadionem miejsca na pętlę zabrakło.
Wawa też.
> I są dostawcy.
> Jak potrafisz zrobic zwykły tramwaj, to sobie z takim nie poradzisz ?
A czemu miałbym sobie nie poradzić.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!