  • 171. Data: 2011-03-30 10:56:37
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 12:28, Ariusz pisze:

> [...]

    Ile osób pisze dla wydawców? Większość zastosowań Wordów to samodzielne
    wydawanie dokumentów wewnętrznych.

    Dla wydawcy zresztą pisze się strukturę, a nie wygląd. Może wystarczyć
    zwykły TXT albo DOC ze stylami dowolnie zbudowanymi.

    > No fakt - Arial był bardziej dobitniejszym przykładem. Jak Ci odpowiada
    > Times to sobie zobacz na Bembo,

    30 dolców... Ja tam wolę darmowe antykwy i inne. W końcu tworzę
    dokumenty biurowe, a nie wydaję książki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 172. Data: 2011-03-30 11:52:46
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    Terminus FTW! http://bugreports.qt.nokia.com/secure/attachment/140
    30/terminus_font_20.png
    ;)

  • 173. Data: 2011-03-30 11:54:49
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Jednak z za o enia, pliki php moge wi cej ni html -
    > html to prawie zwyk y tekst z dodatkami
    > oznaczaj cymi kolor, wielko itp.
    > Plik html si nie wykonuje, on si tylko biernie
    > wy wietla, jest bezpieczny.
    >
    > Pliki php mog wi cej i ja nie pozwalam na to wi cej.

    przeciez PHP jest generowany po stronie serwera, nie klienta.
    javascript moga byc jak najbardziej i w php, i w "czystym" hateemelu

  • 174. Data: 2011-03-30 12:24:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mark

    > A potrafisz to jakos obroniic?
    > .doc i .docx, jako najbardziej popularny "format zapisu worda" jak
    > najbardziej spelnia wymogi by nazywac go standardem - czego najlepszym
    > dowodem jest implementowanie tego formatu w niemal kazdym,m liczacym sie
    > edytorze.

    Standardem jest PDF.

  • 175. Data: 2011-03-30 12:26:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Adam Śmiejek

    > A ja mam odwrotne doświadczenia. Pracownicy wymuszają na pracodawcy
    > zakup dużej ilości MSO, choć piszą jednostronicowe pisma.

    Bo mieli nauczycieli debili, którzy nie nauczyli ich nic ponad to, "gdzie
    kliknąć w Wordzie".

  • 176. Data: 2011-03-30 12:32:48
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > po czym poznaje, że dany plik DOC jest
    > dziełem OO? Bo zakładam, że plik był zapisany w formacie zgodny z DOCem
    > z MS Word? OO to potrafi - przynajmniej w zakresie, w jakim sam M$ Word
    > przestrzega własnych standardów.

    po magicznych "Word.Document.8" w treści pliku - niewidocznych dla
    normalnego "zjadacza chleba"

    MS WORD to ma a OO nie ma (mówimy o ostatnim formacie zgodnym - MS WORD'97)

    andy_nek

  • 177. Data: 2011-03-30 12:37:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 14:24, to pisze:
    > begin Mark

    > Standardem jest PDF.

    taa.... Wiesz ile kosztuje narzędzie do edycji PDFów?
    Pomijam, że dotyczy tylko tekstów i nie jest chyba tak prosto z makrami
    oraz choćby zmiennymi datami. Znaczy jakośtam można tworzyć formularze i
    złożone dokumenty, ale cenowo chyba wyjdzie to nieciekawie, a nie wiem
    czy będzie miało możliwości Worda.

    A pakiet biurowy to nie tylko teksty....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 178. Data: 2011-03-30 12:45:31
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > begin Mark

    > Standardem jest PDF.

    PDF jest standardowym rozszerzeniem dokumentow z edytora tekstu?
    Hmmm ciekawostka - podaj jakies wiarygodne zrodlo.

  • 179. Data: 2011-03-30 13:13:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 14:26, to pisze:
    > begin Przemysław Adam Śmiejek
    > Bo mieli nauczycieli debili, którzy nie nauczyli ich nic ponad to, "gdzie
    > kliknąć w Wordzie".

    Po pierwsze: W znakomitej większości chodzi o samouków, bo mało jeszcze
    jest pracowników, którzy szkołę średnią kończyli w XXI wieku.

    Po drugie: Ten twój kompleks wobec nauczycieli nie rokuje nadziei na
    leczenie? Z czego on wynika? Zwykła zazdrość, czy jakieś bardziej
    traumatyczne zdarzenie typu ,,moja dziewczyna mnie rzuciła dla
    nauczyciela''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 180. Data: 2011-03-30 14:42:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.03.2011 21:47, Stokrotka pisze:

    > Właśnie dlatego, wiem czym to grozi.

    Ummm.... Ale wiesz... PHP to się zasadniczo wykonuje na serwerze... A
    nie w przeglądarce.