  • 1. Data: 2003-10-30 16:42:26
    Temat: Nakaz zapłaty w post. upominawczym - pomóżcie
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Dzisiaj dostałem pocztą odpis wyroku na mojego byłego pracodawcę.
    Wygląda to tak:

    "Nakaz zapłaty
    w postępowaniu upominawczym

    Dnia 20 października 2003r.

    Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Śródmieścia Wydział IV Pracy i
    Ubezpieczeń Społecznych w składzie następującym:

    Przewodniczący: ASR .........................

    po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w postępowaniu upominawczym na
    skutek pozwu wniesionego w dniu ..... przez ....[czyli przeze mnie]

    nakazuje pozwanym .......... i ........... [pracodawcy] wspólnikom
    spółki cywilnej ...... [nazwa] we Wrocławiu aby zapłaciły solidarnie
    powodowi kwotę .... z ustawowumi odsetkami liczonymi od dnia .... do
    dnia zapłaty, w terminie dwóch tygodni od doręczenia nakazu albo
    wniosła w tymże terminie sprzeciw."

    I tu pytania:
    1. Czy wyrok w takim postępowaniu to to samo co w post. jawnym? Mogę
    się już cieszyć z wygranej?
    2. Czy już lecieć do komornika czy poczekać te dwa tygodnie, jakie ma
    pracodawca na zapłacenie? Wyrok dostałem dopiero dziś, czyli 10 dni po
    ogłoszeniu. Nie wyrobię się bo 1 listopad za pasem a dwa tygodnie
    mijają w poniedziałek.
    3. Co to za skrót ASR? Boję się, że to jakiś aspirant czy coś i wyrok
    można przez to podważyć. Przesadzam?
    4. Czy jeśli pracodawca wniesie sprzeciw sąd mnie o tym powiadomi? Czy
    pracodawca w razie przegranej będzie musiał pokryć koszty drugiej
    rozprawy (po sprzeciwie)? Nie mam sobie nic do zarzucenia, ale jaki
    powód mógłby skłonic sąd do uwzględnienia sprzeciwu pracodawcy?

    Pozdrawiam serdecznie:)))
    Piotr Jankowski

  • 2. Data: 2003-10-30 17:53:35
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w post. upominawczym - pomóżcie
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr J." <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dzisiaj dostałem pocztą odpis wyroku na mojego byłego pracodawcę.
    > 1. Czy wyrok w takim postępowaniu to to samo co w post. jawnym? Mogę
    > się już cieszyć z wygranej?
    Tak to samo. Jeszcze nie możesz się cieszyć. Musisz czekać, aż nakaz się
    uprawomocni.

> [...]
    > pracodawca na zapłacenie? Wyrok dostałem dopiero dziś, czyli 10 dni po
    > ogłoszeniu. Nie wyrobię się bo 1 listopad za pasem a dwa tygodnie
    Dwa tygodnie liczy się od daty otrzymania. Dla Ciebie nie ma to znaczenia.
    Ma to znaczenie dla pracodawcy bo to on ma termin 2 tygodni do zapłacenia
    lub wniesienia sprzeciwu.

    > 3. Co to za skrót ASR? Boję się, że to jakiś aspirant czy coś i wyrok
    > można przez to podważyć. Przesadzam?
    ASR to asesor Sądu Rejonowego. Nic się nie martw. Wszystko jest O.K.

> [...]
    > rozprawy (po sprzeciwie)? Nie mam sobie nic do zarzucenia, ale jaki
    > powód mógłby skłonic sąd do uwzględnienia sprzeciwu pracodawcy?

    Jeżeli pracodawca wniesie sprzeciw to odbedzie sie normalna rozprawa z Twoim
    i pracodawcy udziałem i wyrok może być także inny. Wszystko zależy od
    okoliczności sprawy i ewentualnych dowodów.

    Pzdr

    Michał

  • 3. Data: 2003-10-30 19:17:37
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Wielkie dzięki za pomoc:)

  • 4. Data: 2003-10-30 19:20:28
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w post. upom... - jeszcze pytanko
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Kiedy w takim razie wyrok się uprawomocni? I co mogę w tej chwili
    zrobić?

  • 5. Data: 2003-10-30 20:26:13
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Nakaz zapłaty uprawomocni sie po upływie 2 tygodni od daty otrzymania go
    przez pracodawce.
    Chyba, że na nakazie masz zapis, iż ma on klauzulę (rygor) natychmiastowej
    wykonalności.
    jeżeli ma rygor natychmiastowej wykonalności to juz możesz iść do komornika.

    Michał

  • 6. Data: 2003-10-30 22:57:34
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Chyba, że na nakazie masz zapis, iż ma on klauzulę (rygor) natychmiastowej
    > wykonalności.
    > jeżeli ma rygor natychmiastowej wykonalności to juz możesz iść do
    komornika.

    No raczej nie jest mozliwe nadanie nakazowi zaplaty rygoru natychmiastowej
    wykonalnosci. Poza tym rygor natychmiastowej wykonalnosci nie oznacza ze
    "mozna juz isc do komornika". Trzeba najpierw uzyskac klauzule wykonalnosci.
    Rygor znaczy tyle, ze orzeczenie nie musi byc prawomocne zeby mozna bylo je
    wykonac.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-10-31 09:17:25
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w post. upom... - klauzula wyk.
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

> [...]
    wykonalnosci.
    > Rygor znaczy tyle, ze orzeczenie nie musi byc prawomocne zeby mozna

    No dobrze, a czy sąd powiadomi mnie o uprawomocnieniu wyroku czy też
    sam muszę taką klauzulę wykonalności uzyskać, nie wiem, pisząc wniosek
    np.???
    Poza tym skąd mogę widzieć czy pracodawca odebrał wyrok, może zwinął
    interes, wyjechał a ja sobie będę czekać całymi latami na klauzulę
    wykonalności? Jest jakiś termin po którym wyrok staje się prawomocny
    bez względu na to czy pozwany odebrał wyrok czy nie?

    Piotr J.

  • 8. Data: 2003-10-31 10:10:32
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > No dobrze, a czy sąd powiadomi mnie o uprawomocnieniu wyroku czy też
    > sam muszę taką klauzulę wykonalności uzyskać, nie wiem, pisząc wniosek
    > np.???

    Nie powiadomi Cie. Zadzwon do sodu za dwa-3 tyg i zapytaj pani w
    sekretariacie.Jesli jest prawomocny musisz napisac wniosek o nadanie
    klauzuli.

> [...]
    > wykonalności? Jest jakiś termin po którym wyrok staje się prawomocny
    > bez względu na to czy pozwany odebrał wyrok czy nie?

    Zalezy co rozumiesz przez odebral. Jesli nie podjal przesylki nadanej na
    ewlasciwy adres to polezy 2 tyg na poczcie i wroci ze skutkiem doreczenia
    Natomiast jesli wyjechal i nie zamieszkuje pod wskazanym adresem to sad
    nakaz uchyla ( mowa tu o nakazie w post. upominawczym) z urzedu i wyznacza
    rozprawe wzywajac cie do podania adresu aktualnego pozwanego. Jesli tego nie
    zrobisz lub nie wniesiesz o ustanowienie kuratora dla nieznanego z miejsca
    pobytu to sad postepowanie zawiesi.

    Dan.

  • 9. Data: 2003-10-31 11:28:20
    Od: p...@p...onet.pl

    REASUMUJĄC

    Czekaj 3 tyg od daty wydania NZ - i zadzwoń do rzeczonego Sądu podaj sygn. akt
    sprawy i wszystkeigo się dowiesz czy został złożony sprzeciw, czy też nakaz
    jest prawomocny.

    Jesli sprzeciw - rozprawa

    Jesli prawomocny jest już NZ, pisz wniosek do tego samego sądu o nadanie
    klauzuli wykonalnosci. PO otrzymaniu NZ z pieczęcią możesz wysłać pismo do
    pracodawcy z PRZEDEGZEKUCYJNYM wezwaniem do zapłąty i wyznaczyć mu np. 3 dni na
    spełnienie świadczenia zapłąty jak orzeczono w NZ. Po upływie tego terminu
    przygotowywujesz wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego kierowany do
    komornika właściwego rewiru i czekasz czekasz czekasz czekasz czekasz
    czekasz .....

    Jesli będzie problem z doręczeniem pracodawcy - pamietaj jesli Sąd zawezwie
    możesz w pierwszej kolejności przed ustaleniem Kuratora starać się uzyskać
    adres zameldowania wsp.sp.cyw.będącego przedsiębiorcą kierujac stosowny wniosek
    do Centralnego Biura Adreseowego. CBA 4 % najnizszego wynagrodzenia plu 5 pln z
    wniosek + 0,50 za załaczniki koszt niewielki a czasem pomaga.

    TRZYMAJ SIE I WALCZ O SWOJE PIENIADZE

    P.S.
    Ile czekales na wydanie NZ w spr. pracowniczej ?

  • 10. Data: 2003-10-31 13:50:53
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    > P.S.
    > Ile czekales na wydanie NZ w spr. pracowniczej ?

    Pozew złożyłem w sądzie 6-go sierpnia tego roku a wyrok w postępowaniu
    upominawczym zapadł 20-go pażdziernika. Odpis dostałem 30-go
    pażdziernika. Ogólnie, w moim przypadku nie mozna narzekać,
    pośpieszyli się:)
    Dzięki za wszystkie wyjaśnienia:)

    Pozdrawiam
    Piotr Jankowski