    From: "Piotr J." <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty w post. upom... - klauzula wyk.
    Date: Fri, 31 Oct 2003 10:17:25 +0100

    natychmiastowej
    > komornika.
    >
    > No raczej nie jest mozliwe nadanie nakazowi zaplaty rygoru
    natychmiastowej
    > wykonalnosci. Poza tym rygor natychmiastowej wykonalnosci nie
    oznacza ze
    > "mozna juz isc do komornika". Trzeba najpierw uzyskac klauzule
    wykonalnosci.
    > Rygor znaczy tyle, ze orzeczenie nie musi byc prawomocne zeby mozna
    bylo je
    > wykonac.

    No dobrze, a czy sąd powiadomi mnie o uprawomocnieniu wyroku czy też
    sam muszę taką klauzulę wykonalności uzyskać, nie wiem, pisząc wniosek
    np.???
    Poza tym skąd mogę widzieć czy pracodawca odebrał wyrok, może zwinął
    interes, wyjechał a ja sobie będę czekać całymi latami na klauzulę
    wykonalności? Jest jakiś termin po którym wyrok staje się prawomocny
    bez względu na to czy pozwany odebrał wyrok czy nie?

    Piotr J.