  • 1. Data: 2010-06-27 11:12:47
    Temat: Nakaz, klauzula, i co dalej ?
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Sąd wydał nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, uprawomocnione, za
    kilkanaście dni otrzymamy klauzulę wykonalności i co dalej ?
    Pewnie do komornika, ale jak na dziś to wygląda?
    Czy jest rejonizacja?
    Jak wskazać komornikowi składniki majątkowe dłużnika (składniki są, kilka
    znamy), jakieś druki obowiązują może?
    Trzeba osobiście do kancelarii się fatygować, czy można listownie pisemnie
    (lub ha ha internetowo ;)) ?
    Czy już "na wejściu" obowiazuje opłata dla komornika ze strony powoda?
    Czy pełnomocnictwo udzielone w pozwie (na druku) obowiązuje także dalej w
    postępowaniu windykacyjnym, czy trzeba nowe wypisywać (i ewentualnie
    opłacać)?
    THX

  • 2. Data: 2010-06-27 11:28:04
    Temat: Re: Nakaz, klauzula, i co dalej ?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 13:12, 666 pisze:
    > Sąd wydał nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, uprawomocnione, za
    > kilkanaście dni otrzymamy klauzulę wykonalności i co dalej ?
    > Pewnie do komornika, ale jak na dziś to wygląda?
    > Czy jest rejonizacja?

    Właściwie nie. Możesz wybrać dowolnego komornika (poza przypadkami
    egzekucji z nieruchomości), ale komornik spoza swego obszaru działania
    może policzyć wyższe koszty, które obciążają wierzyciela (np. dojazdy,
    diety itd.). Co do zasady, wybierasz komornika działającego przy sądzie
    właściwości ogólnej dłużnika. Na ogół przy sądzie jest ich kilku - tutaj
    masz zupełną dowolność.

    > Jak wskazać komornikowi składniki majątkowe dłużnika (składniki są, kilka
    > znamy), jakieś druki obowiązują może?

    Zwykły wniosek o wszczęcie egzekucji, wzory na pewno są w necie, czasem
    na WWW komorników. Składniki majątku opisać jak najdokładniej, żeby
    komornik miał namiary.

    > Trzeba osobiście do kancelarii się fatygować, czy można listownie pisemnie
    > (lub ha ha internetowo ;)) ?

    Osobiście, poczta. Internetowo na razie nie, bo komornik musi mieć
    oryginał tytułu wykonawczego (wyroku z klauzulą).

    > Czy już "na wejściu" obowiazuje opłata dla komornika ze strony powoda?

    Generalnie nie, ale jak sobie zażyczysz np. sprawdzenia w CEPiK czy
    dłużnik ma pojazdy, to to kosztuje. W razie czego komornik wezwie do
    wniesienia opłaty.

    > Czy pełnomocnictwo udzielone w pozwie (na druku) obowiązuje także dalej w
    > postępowaniu windykacyjnym, czy trzeba nowe wypisywać (i ewentualnie
    > opłacać)?

    To zależy od treści pełnomocnictwa, ja nie wiem do czego TO KONKRETNE
    pełnomocnictwo upoważnia. Może tylko do reprezentowania przed sądem w I
    instancji, może we wszystkich instancjach, a może i u komornika.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-06-27 13:39:51
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):

    > Zwykły wniosek o wszczęcie egzekucji, wzory na pewno są w necie, czasem
    > na WWW komorników. Składniki majątku opisać jak najdokładniej, żeby
    > komornik miał namiary.
    W tym, wskazac miejsca, w ktorych te przedmioty moga sie znajdowac - jesli
    dluznik niekoniecznie przechowuje je w miejscu zamieszkania lub istnieje obawa
    ich przekazania po zawiadomieniu dluznika o

    > Generalnie nie, ale jak sobie zażyczysz np. sprawdzenia w CEPiK czy
    > dłużnik ma pojazdy, to to kosztuje. W razie czego komornik wezwie do
    > wniesienia opłaty.
    Generalnie wezwie pewnie do wniesienia zaliczek na wydatki, czyli wszystko,
    procz oplaty komorniczej. Z mojego skromnego doswiadczenia: komornicy nie
    lubia, gdy wierzyciele placa zaliczki przed wezwaniem (bez podania sygnatury
    post. prowadzonego przez komornika), bo trudno znalezc im potem wlasciwy
    przelew. Standardowo w zaliczkach sa: oplaty pocztowe, na czesc czynnosci, o
    ktore zawnioskowales (tu pewnie odwiedziny w miejscu zamiekszania dluznika) i
    ewentualnie, jesli egzekucja prowadzona bedzie z wartosciowych ruchomosci lub
    nieruchomosci - wynagrodzenie rzeczoznawcy.

    > To zależy od treści pełnomocnictwa, (...)
    Chodzi o oplate skarbowa od zlozenia czy udzielenia pelnomocnictwa?

    Pozdrawiam z urlopu - GK

  • 4. Data: 2010-06-27 18:48:59
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    O, to ważne, gdyż poza rachunkami bankowymi zamierzamy wskazać właśnie kilka
    nieruchomości dłużnika!

    Skoro komornik weźmie oryginał nakazu, to jaka kopię (odpis) zrobić dla
    siebie?

    -----

  • 5. Data: 2010-06-27 19:52:05
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-06-2010 20:48, 666 pisze:
    > Skoro komornik weźmie oryginał nakazu, to jaka kopię (odpis) zrobić dla
    > siebie?

    A po co dla siebie oryginał? Zawsze możecie wystąpić do sądu o wydanie
    odpisu - 6 zł za 1 stronę.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2010-06-28 09:22:10
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    OK, dzięki.
    No wiesz, ad acta ;-)

    A listy komorników z rejonu danego sądu gdzie szukać?
    W sądzie, w książce telefonicznej?

    -----

  • 7. Data: 2010-06-28 09:33:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:

    > A listy komorników z rejonu danego sądu gdzie szukać?
    > W sądzie, w książce telefonicznej?

    komornik.pl - u góry po prawej stronie wpisz miasto.

    --
    Liwiusz