    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz, klauzula, i co dalej ?
    Date: Sun, 27 Jun 2010 13:28:04 +0200

    W dniu 27-06-2010 13:12, 666 pisze:
    > Sąd wydał nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, uprawomocnione, za
    > kilkanaście dni otrzymamy klauzulę wykonalności i co dalej ?
    > Pewnie do komornika, ale jak na dziś to wygląda?
    > Czy jest rejonizacja?

    Właściwie nie. Możesz wybrać dowolnego komornika (poza przypadkami
    egzekucji z nieruchomości), ale komornik spoza swego obszaru działania
    może policzyć wyższe koszty, które obciążają wierzyciela (np. dojazdy,
    diety itd.). Co do zasady, wybierasz komornika działającego przy sądzie
    właściwości ogólnej dłużnika. Na ogół przy sądzie jest ich kilku - tutaj
    masz zupełną dowolność.

    > Jak wskazać komornikowi składniki majątkowe dłużnika (składniki są, kilka
    > znamy), jakieś druki obowiązują może?

    Zwykły wniosek o wszczęcie egzekucji, wzory na pewno są w necie, czasem
    na WWW komorników. Składniki majątku opisać jak najdokładniej, żeby
    komornik miał namiary.

    > Trzeba osobiście do kancelarii się fatygować, czy można listownie pisemnie
    > (lub ha ha internetowo ;)) ?

    Osobiście, poczta. Internetowo na razie nie, bo komornik musi mieć
    oryginał tytułu wykonawczego (wyroku z klauzulą).

    > Czy już "na wejściu" obowiazuje opłata dla komornika ze strony powoda?

    Generalnie nie, ale jak sobie zażyczysz np. sprawdzenia w CEPiK czy
    dłużnik ma pojazdy, to to kosztuje. W razie czego komornik wezwie do
    wniesienia opłaty.

    > Czy pełnomocnictwo udzielone w pozwie (na druku) obowiązuje także dalej w
    > postępowaniu windykacyjnym, czy trzeba nowe wypisywać (i ewentualnie
    > opłacać)?

    To zależy od treści pełnomocnictwa, ja nie wiem do czego TO KONKRETNE
    pełnomocnictwo upoważnia. Może tylko do reprezentowania przed sądem w I
    instancji, może we wszystkich instancjach, a może i u komornika.

    --
    .B:artek.