  • 11. Data: 2014-04-08 21:53:59
    Temat: Re: Nagrywanie na KP podczas zatrzymania.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 08.04.2014 01:39, T.V.M1M2M3NMM4 pisze:
    > Hej,
    >
    > Ostatnio mialem niemile zdarzenie - niestety jak dotad w PL wszystko co
    > jest zwiazane z Policja jest niemile, ale trudno, taki system. Jednak moje
    > pytanie ma brzmiec calkiem inaczej - mam prawo nagrywac dzwiek na komendzie
    > (dziek/wideo) czy nie mam prawa?

    Technicznie masz. W praktyce część funkcjonariuszy to połączenie
    skrajnych tchórzy ze skrajnymi maczo z głodem władzy. Boją się, że
    nagranie może stanowić potem jakiś hak na nich. Zabiorą telefon a potem
    zgodnie zeznają, że ich tym telefonem zaatakowałeś w pijackim szale. I
    jak udowodnisz potem, że nie (nakarmić alkoholem na siłę też się da).

    Swoją drogą szkoda, że tacy ludzie nie są z miejsca odrzucani w selekcji
    na testach psychologicznych.

    Kompetentny funkcjonariusz z klasą na informację o nagrywaniu wzrusza
    ramionami i kontynuuje postępowanie normalnie.

    Swoją drogą propozycja: KAŻDA czynność służbowa funkcjonariuszy powinna
    być obowiązkowo nagrywana indywidualnymi kamerami z dźwiękiem włącznie.
    Ileż problemów by to rozwiązało także dla samych funkcjonariuszy którzy
    potem muszą się tłumaczyć, że nie są wielbłądami jak przypadkiem
    przyskrzynią jakąś szychę lub innego gnoja z plecami (z takim jednym
    gnojem w purpurowej sukience na czele).

    Obecnie koszt takiego rozwiązania nie powinien być jakiś kosmiczny -
    jakość nie musi być ultra HD, byleby tylko było wiadomo, co się dzieje i
    z kim.

  • 12. Data: 2014-04-09 00:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

> [...]
    >
    > Obecnie koszt takiego rozwiązania nie powinien być jakiś kosmiczny -
    > jakość nie musi być ultra HD, byleby tylko było wiadomo, co się dzieje i

    Taa....
    A potem ktos wymysli zrobienie fotografii czasu pracy i się zacznie...

  • 13. Data: 2014-04-09 09:05:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.04.2014 00:00, Budzik pisze:

    > Taa....
    > A potem ktos wymysli zrobienie fotografii czasu pracy i się zacznie...

    ??

  • 14. Data: 2014-04-09 11:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    http://www.edupartners.pl/fotografia-dnia-pracy.html

  • 15. Data: 2014-04-09 12:18:35
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 08 Apr 2014 21:29:58 +0200, Mruk napisał(a):

    > podświadomie założyłem, że przenośny wskazał jakiś wyższy wynik i
    > dlatego potrzebne kolejne badanie czymś co ma homologację. Mało
    > prawdopodobne aby chcieli targać faceta na komistariat dla jaj.

    wynik 0,000

    Ja ciagle pytam, i chce sie dowiedziec czy takiego nagrania mozna uzyc jako
    dowod i czy mowili prawde ze jako osoba zatrzymana nie mam prawa nagrywac?

    T.V.

  • 16. Data: 2014-04-09 12:20:26
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 08 Apr 2014 18:24:09 +0200, Mruk napisał(a):

    > informując, że nagrywasz podjudzasz gości.
    >
    > Nagrywasz co chcesz bo to co słyszysz możesz nagrywać i to w czym
    > bierzesz udział też nagrywasz do woli.
    >
    > Co innego jak faktycznie jesteś zatrzymany. Wtedy różni funkcjonariusze
    > podchodzą do tego jakie uprawnienia masz jakie są "zawieszone".
    >
    > Jeżeli byłeś pod wpływem a oni jasno określili,że ich alkomat przenośny
    > jest do dupy to jesteś frajer że pojechałeś. Bo wg Ciebie pojechałeś
    > dobrowolnie a wg policji zostałeś zatrzymany.

    Wynik badania 0,000
    Czy na tej podstawie moge byc zatrzymany?

    T.V.

  • 17. Data: 2014-04-09 12:24:43
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 8 Apr 2014 14:13:57 +0200, Ajgul napisał(a):

    <ciach>

    > Jeżeli jesteś zatrzymany, to nie, o ile się nie zgodzą. Masz robić co ci
    > każą i nie utrudniać.
    > Muszą oczywiście oficjalnie podać powód zatrzymania.
    > Ale jeżeli udało ci się coś nagrać, to możesz użyć, czemu nie.
    >
    > A.

    Po czym poznac ze jestem zatrzymany?
    Powinien byc jakis protokol? Cos powiniennem podpisac?

    Czy wystarczy ze pracownik KP poinformuje mnie slownie ze jestem
    zatrzymany, i z automatu nie mam juz prawa nic nagrac?

    Wynik alkomatow (stacjonarnego i ich przenosnego 0.000)

    Zatem na jakiej podstawie mnie zatrzymano?
    Nic nie podpisywalem, jedynie zostalem o tym fakcie poinformowany i
    nakazano mi zaprzestania nagrywania.

    T.V.

  • 18. Data: 2014-04-09 14:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 s...@z...pl ...

    > Ja ciagle pytam, i chce sie dowiedziec czy takiego nagrania mozna uzyc
    > jako dowod

    Nawet jeżeli jakis przepis zabrania to i tak bedziesz mógł uzyc w sadzie
    chyba ze sedzia uzna inaczej.
    U nas wprost zasada owocu zatrutego drzewa nie istnieje i tylko w przypadku
    bardzo razacego łamania przepisów nie uznaje sie dowodów uzyskanych przy
    pogwałceniu prawa (np. łamanie prawa przez służby)

    > i czy mowili prawde ze jako osoba zatrzymana nie mam prawa
    > nagrywac?

    A tu chętnie usłyszę odpowiedź bardziej obeznanych z tematem.

  • 19. Data: 2014-04-09 15:30:48
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    wiadomości news:XnsA30A9041EBCC4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

> [...]
    > bardzo razacego łamania przepisów nie uznaje sie dowodów uzyskanych przy
    > pogwałceniu prawa (np. łamanie prawa przez służby)

    tak zwana "poprawka Sawickiej". LOL.

    A.

  • 20. Data: 2014-04-09 15:39:24
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy wystarczy ze pracownik KP poinformuje mnie slownie ze jestem
    > zatrzymany, i z automatu nie mam juz prawa nic nagrac?

    wystarczy, że powie, ale musi podać powód. Będzie musiał go potem i tak
    wpisać w swoje papiery. A jak ci nie pozwoli nagrać, to trudno, nie masz
    wyjścia.

    > Wynik alkomatow (stacjonarnego i ich przenosnego 0.000)
    > Zatem na jakiej podstawie mnie zatrzymano?

    Będą to musieli napisać w raporcie, poprosisz o kopię.
    I tu masz punkt zaczepienia. Nie można sobie kogoś, ot tak, zatrzymać i go
    męczyć alkomatem.
    Możesz napisać skargę i zażądać odszkodowania (sformułuj jego wysokość),
    albo/i ukarania policjantów.
    Zażądaj kopii raportu i drąż powód zatrzymania.

    Aygul