eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNadchodzą nareszcie czasy kiedy ZJEBY prawnicze zastąpi sztuczna inteligencja › Re: Nadchodzą nareszcie czasy kiedy ZJEBY prawnicze zastąpi sztuczna inteligencja
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nadchodzą nareszcie czasy kiedy ZJEBY prawnicze zastąpi sztuczna
    inteligencja
    Date: Mon, 26 Feb 2024 16:29:36 +0100

    On Mon, 26 Feb 2024 11:54:26 +0100, Kviat wrote:

    > Nie powinien. Bo to nie jest sztuczna inteligencja, tylko model językowy
    > - bardziej lub mniej złożony, ale na pewno nie sztuczna inteligencja.
    > Już to tutaj tłumaczyłem, ale jak widać nie do wszystkich dotarło.

    Moze nie czytałem.
    Model czy nie - duzo inteligencji potrzeba, aby zrozumiec pytanie i z
    sensem odpowiedziec.

    > Posługiwanie się pojęciami "wiem" i "nie wiem" w kontekście tych
    > narzędzi nie ma żadnego sensu. Ani "wie", ani "nie wie".
    > Nie może odpowiedzieć "wiem" - bo by "skłamał.
    > Nie może też odpowiedzieć "nie wiem" - bo też by skłamał (bo to by
    > sugerowało, że wie coś innego, a tylko akurat tego nie).

    Nie bardzo widzę, jak taka odpowiedź miałaby cos sugerować,
    ale przeciez cos wie ...

    > Zapytaj kostkę do gry przed rzuceniem, czy _wie_ ile oczek wypadnie.
    > Albo zapytaj po rzuceniu, czy _wiedziała_ ile oczek wypadnie.
    > Rzucisz kostką, to kostka zrobi co powinna i wypadnie ileś tam oczek.
    > A że spodziewałeś się innego wyniku... to nie znaczy, że wynik był zły,
    > czy głupi, czy nieprawdziwy, czy bezwartościowy, czy może akurat wypadło
    > tyle ile się spodziewałeś.

    No ale pomijając, ze kostka jest "głupia" i nie wie, to przeciez moze
    odpowiedziec.
    Ja będę rzucał kostką, i ja będę odpowiadal - tak może być?

    > Więc jak najbardziej zrobił to co powinien, czyli wypluł jakąś informację.
    > Ogarnął to, do czego miał dostęp i w/g modelu, który został mu narzucony
    > ("wyuczony"), przetworzył i wypluł wynik.
    > Podał zlepek słów/fraz/zdań pozlepianych w/g jakichś tam zasad
    > prawdopodobieństwa z kombinacją wynikającą ze statystyki i paru innych
    > rzeczy z zasobu, którym dysponuje.
    > A nie najbardziej prawidłowy.
    > Zasób ma duży, model pieruńsko rozbudowany i skomplikowany, więc dlatego
    > czasem ma się wrażenie, że dostaje się coś wartościowego, a czasem, że
    > to głupoty.

    Model ma pierunsko rozbudowany.
    Tylko nie wiem, czemu "model" a nie "baza wiedzy.

    Zadaje pytanie
    "jak najlepiej sprawdzic w Pythonie czy zmienna zawiera liczbę
    całkowitą?"

    Dostaję kilka dobrych odpowiedzi, bo pytanie okazuje się nie całkiem
    jasne, a kontekst szeroki.

    wiec precyzuję
    "jak najlepiej sprawdzic w Pythonie czy zmienna typu float zawiera
    liczbę całkowitą ?"

    Dostaję 3 dobre odpowiedzi.

    "która metoda jest najlepsza?"

    I znów odpisuje z sensem, i chyba dobrze.

    "
    -Funkcja math.modf() jest zazwyczaj najszybszą metodą.
    -Operator modulo jest nieco wolniejszy niż math.modf(), ale może być
    bardziej zwięzły.
    -Porównanie z liczbą całkowitą jest najwolniejszą metodą, ale może być
    bardziej czytelne dla początkujących.
    "

    No dobra - moze go nakarmili jakąś dobrą ksiązką o pythonie.

    "która nóżka bardziej?"

    "Aby odpowiedzieć na to pytanie, potrzebuję więcej informacji."

    To zróbmy prawniczo
    "czy rowerzysta komisji wyborczej może być pijany?"

    "Nie, rowerzysta komisji wyborczej nie może być pijany. Członkowie
    komisji wyborczej, w tym rowerzyści, mają obowiązek wykonywać swoje
    ????? w sposób rzetelny i odpowiedzialny. Spożywanie alkoholu przez
    członków komisji wyborczej jest niedopuszczalne, ponieważ może
    negatywnie wpływać na ich zdolność do prawidłowego wykonywania swoich
    obowiązków.

    Ustawa o ???????:

    Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks
    wyborczy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1277):
    Członkowie komisji wyborczej obowiązani są wykonywać swoje ????? z
    całą bezstronnością i rzetelnością, mając na względzie interes
    publiczny."

    Ciekawe te wstawki w obcych językach :-)

    Kto sprawdzi co tam art 100?
    Jeśli to dobra treść ... to poprawili się.

    I jeszcze się bydle uczy, bo
    -czy nauczyciel komisji wyborczej może być pijany?"

    -Nie, nauczyciel, będąc członkiem komisji wyborczej, nie może być
    pijany. [...]

    -czy rowerzysta komisji wyborczej może być pijany

    -Nie, rowerzysta komisji wyborczej nie może być pijany. Spożywanie
    alkoholu przez członków komisji wyborczej jest niedopuszczalne,
    ponieważ [...]

    -czy krzesło komisji wyborczej może być pijany?

    -Nie, krzesło komisji wyborczej nie może być pijane. Krzesło, jako
    przedmiot nieożywiony, nie ma możliwości spożywania alkoholu.

> [...]
    > wartościowych rzeczy. Tak jak kostka do gry nie losuje złośliwie ilości
    > oczek, których akurat nie obstawiłeś.
    >
    > I to również tak, jakby mieć pretensje do "sztucznej inteligencji",
    > która została zrobiona do generowania kreskówkowych obrazków, że nie
    > wygenerowała fotorealistycznego zdjęcia pomimo, że została "poproszona"
    > o fotorealistyczne zdjęcie.
    > Od narzędzia do generowania kreskówkowych obrazków dostajesz w wyniku
    > kreskówkowy obrazek i narzekasz, że słabo i do fotorealistycznych zdjęć
    > to ta sztuczna inteligencja nie dojrzała...

    To maszyny Trurla miały więcej asertywności :-)

    > Przerażający jest ten brak zrozumienia w społeczeństwie czym jest i jak
    > działa ta cała "sztuczna inteligencja".

    Ale wysyp tych różnych SI jest imponujący ...

    J.