  • 11. Data: 2002-01-17 14:11:47
    Temat: Re: Moze raz jeszcze abonament za RTV
    Od: t...@h...net (TOM)

    to jeszcze ja się dorzucę. Ponieważ abonament jest za odbiorniki
    telewizyjne - a ja oglšdam telewizję ale z komputera wyłšcznie, nie
    mam odbiornika TV - to nie muszę płacić ?

    Nie musisz poniewaz w twoim przypadku komputer nie posiada karty TV czyli
    pospolitego tunera TV ktory to jest odbiornikiem telewizyjnym.
    Ja tez ogladam programy z innych krajow jak na przyklad swietne wiadomosci
    ABC z USA czy dla odmiany komuchowych wiadoosci z Pekinu.

    Jeszcze na zakonczenie chce dodac ze w krajach Uni jest takie proste prawo,
    jak sie kupuje telewizor nowy w sklepie trzeba wypelnic formularz o miejscu
    zamieszkania oraz miejsca instalacji adbiornika. Po podpisaniu juz nie da
    rady sie tak latwo wykrecic od placenia abonamentu. W innym przypadku jak
    kupisz TV z drugiej reki jest naprawde trudno co kolwiek udowodnic, co
    prawda notorycznie jezdza specjalne ekipy rozgladajace sie za antenami TV i
    SAT i kablami koncentrycznymi od nich biegnace do okien no i wtedy tez maja
    prawo cie nachodzic o zaplacenie lecz nie maja prawa wejsc do twojego
    meszkania. Zawsze mozna ich olac mowiac ze sie spieszysz i nie masz czasu.
    W innych krajach jak Japonia na przyklad jest jeszcze gorzej bo trzeba
    placic oddzielnie za telewizor i satelite ale i tak ludzie nie placa bo
    instaluja male anteny satelitarne w domu przy oknie za firanka tak ze nic z
    zewnatrz nie widac, he he. Ogolnie we wszystkich wysoko rozwinietych
    krajach kapitalistycznych abonament TV SAT RADIO jest ogolnie olewany przez
    wiekszosc spoleczenstwa. No moze nie w Polnocnej Korei, no i co za tym
    idzie jej sladem tez powinna isc Polska,,,, ha, ha. Odwieczne ciagoty do
    komuny,,,.

    ToM

  • 12. Data: 2002-01-17 16:31:44
    Od: "Marcus" <m...@p...com>

    > Ja tez ogladam programy z innych krajow jak na przyklad swietne wiadomosci
    > ABC z USA czy dla odmiany komuchowych wiadoosci z Pekinu.

    Sorry że nie na temat, ale co trzeba wykupić/zainstalować żeby oglądać
    chińską TV?

    Marcus

  • 13. Data: 2002-01-17 18:18:36
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "TOM" <t...@h...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ja tez ogladam programy z innych krajow jak na przyklad swietne wiadomosci
    > ABC z USA czy dla odmiany komuchowych wiadoosci z Pekinu.

    Nowe wcielenie Experta?
    Nie mieszaj chłopakowi, bo będzie miał kłopoty. Abonament należy opłacać za
    _posiadanie_ (a nie użytkowanie) urządzenia, którego budowa i stan techniczny
    umozliwiają natychmiastowe odbieranie sygnału telewizyjnego. _Umożliwiają_, a więc
    wcale nie muszą być do tego celu użytkowane - po prostu technicznie mają taką
    możliwość i nie są jej w jakiś sposób trwale pozbawione (gdybyś posiadał tylko
    telewizor i chciał się w razie kontroli pomęczyć w udowadianie, że nie jesteś
    wielbłądem, to mógłbyś pozbawić telewizor tunera i używać tylko do odtwarzania
    nagrań z kaset video. Ale uwaga: magnetowid też jest urządzeniem umożliwiającym w
    każdej chwili odbiór sygnału TV - chyba że i magnetowid wypatroszysz z tunera...). A
    karta TV w takim ujęciu niczym od odbiornika TV się nie rózni.
    Idź sobie na http://www.krrit.gov.pl/ tam gdzieś znajdziesz ustawę z odpowiednimi
    zapisami.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 14. Data: 2002-01-18 08:15:06
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]

    za _posiadanie_ (a nie użytkowanie) urządzenia, którego budowa i stan
    techniczny umozliwiają natychmiastowe odbieranie sygnału telewizyjnego.

    Co to znaczy natychmiastowe ??? bo wiem tylko co oznacza bezzwolocznie ..
    bez zbednej zwloki i kufa to moze byc nawet i lata .. ale natychmiastowo ..
    i co wlaczam telewizor gra .. sniezyce 2000 to juz jest to ?

    A jesli jak juz byla mowa ja uzywam telewizora jako czwarta noge u stolu ..
    bo m isie polamala ?? to co mam abonament placic za stol bo umozliwia mi
    ogladanie telewizji ??

    AJA

  • 15. Data: 2002-01-18 19:31:42
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo m isie polamala ?? to co mam abonament placic za stol bo umozliwia mi

    _TAK_

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 16. Data: 2002-01-19 16:50:19
    Od: "poreba" <d...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Lech <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a29t11$mo$...@n...tpi.pl...

> [...]
    ..
    > bo m isie polamala ?? to co mam abonament placic za stol bo umozliwia mi
    A tak BTW czy wg teorii prawa (klasyfikacji, doktryny
    czy inaczej) abonament jest PODATKIEM?
    Może jest opłatą za używanie czegoś? Niee
    OTV jest mój, kumu tu płacić? Jest abonamentem
    korzystanie z usług? Niee, Itd..
    Niech no KRRiT wprowadzi kodowanie TVP i nakaże
    dodawanie dekodera do każdego nowosprzedawanego OTV
    a dla tych co już kupili niech im dają na poczcie
    po okazaniu książeczki opłat. Będzie po krzyku.
    Zechcę oglądać ambitną publiczną TV z reklamami
    "to se wezme" i zarejestruję i dynksa do odbioru
    dostanę. Nie chcę oglądać - nie płacę! Chcę oglądać
    prywatną TV - płacę za nią (cyfry paltformy i inne gady)
    lub godzę się na oglądanie w zamian reklam (takie addware)
    Ale to za proste jest.\
    pozdro
    ///
    /poreba
    ///robert

  • 17. Data: 2002-01-24 22:26:24
    Od: leh <l...@...pl>

    "Cezary Lagod" <t...@p...onet.pl> skribis:

    >A karta telewizyjna nie odbiera sygnału TV ? ;)
    >Też odbiornik :)))

    A kawalek blachy ? Tez "odbiera" fale...

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)