  • 1. Data: 2002-01-16 06:47:57
    Temat: Pelnoletnosc a szkola srednia
    Od: "Piotr \"Gamster\" Kołodziejczyk" <g...@i...pl>

    Witam!

    W szkolach srednich w klasach 4-5 uczniowie maja juz po 18-19 lat. Maja tez
    wyrobione dowody osobiste. W pelni odpowiadaja za siebie przed prawem itp.

    Jednak w szkole sredniej nie traktuje sie ich do konca powaznie. Uczen
    pomimo swej pelnoletnosci nie moze sobie sam napisac nawet
    usprawiedliwienia. W dalszym ciagu o wazniejszych sprawach decyduja rodzice.
    Uczen moze sobie sam pisac usprawiedliwienia pod warunkiem, ze rodzice
    wyraza na to zgode.

    Co o tym myslicie? Bo jezeli ktos odpowiada przed prawem za swoje czyny to
    powinien tez miec prawo do wlasnych decyzji.

    Piotr "Gamster" Kołodziejczyk
    g...@i...pl

  • 2. Data: 2002-01-16 07:19:09
    Temat: Re: Pelnoletnosc a szkola srednia
    Od: "Michal Adamczewski" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Co o tym myslicie? Bo jezeli ktos odpowiada przed prawem za swoje czyny to
    > powinien tez miec prawo do wlasnych decyzji.

    Ja przeforsowalem wlasne usprawiedliwienia,
    nigdy nie przynioslem zadnego pisma od rodzicow,
    tylko powtarzalem, ze jestem dorosly i rodzicow
    nie interesuje zbyt szczegolowo moje zycie.
    Nie chodzili tez na wywiadowki...

    Mysle ze jak sie twardo postawisz...
    Nie moga Cie chyba ze szkoly wywalic.

    No ale to luzne dywagacje, tez jestem ciekaw czy prawo cos ma na ten temat
    do powiedzenia.

    pozdr.
    /\/\ichal

  • 3. Data: 2002-01-16 11:32:46
    Od: "Piotr \"Gamster\" Kołodziejczyk" <g...@i...pl>

> [...]
    > Nie moga Cie chyba ze szkoly wywalic.
    >
    > No ale to luzne dywagacje, tez jestem ciekaw czy prawo cos ma na ten temat

    Na przykladzie LO z mojego miasta:
    - uczen moze sam sobie usprawiedliwiac nieobecnosci pod warunkiem ze rodzice
    wyraza na to zgode. W II semestrze 4klasy czesc osob ma juz skonczone 19lat
    a traktuje sie ich jak gimnazjalistow.
    - zebrania z rodzicami nie sobie beda ale nie dla wszystkich. Jezeli rodzice
    chca sie czegos dowiedziec to przychodza, jezeli nie to nikt nie powinien
    miec o to pretensji.
    - slyszalem, ze w przypadku zagrozenia ocena niedostateczna sa wysylane
    zawiadomienia do rodzicow o takiej sytuacji (listy polecone)

    A co z innymi wykroczeniami? Jest zakaz palania papierosow na terenie szkoly
    i z tym sie zgadzam. Jezeli ktos zlamie ten zakaz to jego rodzice maja
    wysluchiwac jaki ich 19-letni syn jest "niegrzeczny" ?

    Majac skonczone 18 lat mozna sie wyprowadzic z domu rodzinnego, mozna
    pracowac, miec wlasne mieszkanie itp. Wiec dlaczego nie mozna sie
    usamodzielnic w sprawach szkolnych?

    P.S. Ktorys z profesorow podobno zaslanial sie jakims przepisem mowiacym, ze
    uczen do 21 roku zycia pozostaje pod opieka rodzicow?