    From: t...@h...net (TOM)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moze raz jeszcze abonament za RTV
    Date: 17 Jan 2002 15:11:47 +0100

    to jeszcze ja się dorzucę. Ponieważ abonament jest za odbiorniki
    telewizyjne - a ja oglšdam telewizję ale z komputera wyłšcznie, nie
    mam odbiornika TV - to nie muszę płacić ?

    Nie musisz poniewaz w twoim przypadku komputer nie posiada karty TV czyli
    pospolitego tunera TV ktory to jest odbiornikiem telewizyjnym.
    Ja tez ogladam programy z innych krajow jak na przyklad swietne wiadomosci
    ABC z USA czy dla odmiany komuchowych wiadoosci z Pekinu.

    Jeszcze na zakonczenie chce dodac ze w krajach Uni jest takie proste prawo,
    jak sie kupuje telewizor nowy w sklepie trzeba wypelnic formularz o miejscu
    zamieszkania oraz miejsca instalacji adbiornika. Po podpisaniu juz nie da
    rady sie tak latwo wykrecic od placenia abonamentu. W innym przypadku jak
    kupisz TV z drugiej reki jest naprawde trudno co kolwiek udowodnic, co
    prawda notorycznie jezdza specjalne ekipy rozgladajace sie za antenami TV i
    SAT i kablami koncentrycznymi od nich biegnace do okien no i wtedy tez maja
    prawo cie nachodzic o zaplacenie lecz nie maja prawa wejsc do twojego
    meszkania. Zawsze mozna ich olac mowiac ze sie spieszysz i nie masz czasu.
    W innych krajach jak Japonia na przyklad jest jeszcze gorzej bo trzeba
    placic oddzielnie za telewizor i satelite ale i tak ludzie nie placa bo
    instaluja male anteny satelitarne w domu przy oknie za firanka tak ze nic z
    zewnatrz nie widac, he he. Ogolnie we wszystkich wysoko rozwinietych
    krajach kapitalistycznych abonament TV SAT RADIO jest ogolnie olewany przez
    wiekszosc spoleczenstwa. No moze nie w Polnocnej Korei, no i co za tym
    idzie jej sladem tez powinna isc Polska,,,, ha, ha. Odwieczne ciagoty do
    komuny,,,.

    ToM