  • 1. Data: 2005-09-13 16:07:28
    Temat: Miesiąc na umowie
    Od: maciek <m...@n...o2.pl>

    Witam,
    Potrzebuje porady.
    Mam na umowie najmu napisane, ze strony sie zgadzaja na wypowiedzenie z
    z okresem 1 miesiaca. Czy to oznacza, ze to jest 30 dni od chwili
    decyzji o wypowiedzeniu czy musi to dzialac od konca miesiaca?
    Umowa byla na czas nieokreslony.
    Z gory dziekuje za pomoc.

    Maciek

  • 2. Data: 2005-09-14 06:54:17
    Temat: Re: Miesiąc na umowie
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "maciek" <m...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okresem 1 miesiaca. Czy to oznacza, ze to jest 30 dni od chwili decyzji o
    > wypowiedzeniu czy musi to dzialac od konca miesiaca?

    Jeżeli nie określono sposobu liczenia to obowiązują przepisy kodeksu
    cywilnego

  • 3. Data: 2005-09-14 08:16:15
    Od: maciek <m...@n...o2.pl>

    pissmejker napisał(a):

    > Jeżeli nie określono sposobu liczenia to obowiązują przepisy kodeksu
    > cywilnego

    Dzieki, to wiem:) Ale nie mam kodeksy cywilnego w domu i nie wiem gdzie
    srpawdzic to na sieci.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2005-09-14 10:50:27
    Od: maciek <m...@n...o2.pl>

    Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem
    terminów umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.
    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz
    jest płatny w odstępach dłuższych niż miesiąc, najem można wypowiedzieć
    najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału kalendarzowego;
    gdy czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód na koniec
    miesiąca kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych odstępach
    czasu - na trzy dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzień
    naprzód.

    Z tego wynika, ze jesli ne ma podanego terminu to jest on (przy
    platnosciach miesiecznych) rowny miesiacowi i liczy sie go od konca
    misaiaca. Ale czy jesli termin jest ustalony, a tylko sposob jego
    liczenia nie jest, to tez stosuje sie KC? Czy jest jakas podstawa, na
    ktorej mozna oprzec interpretacje?

    --
    Maciek