1. Data: 2005-09-13 16:27:30
Temat:zrzeczenie sie spadku
Od:Gocha<g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Moja matka 2,5 roku temu zostala wdowa... Chcialaby teraz wykupic mieszkanie
spoldzielcze... Musi zlozyc do wlasciwego sadu wniosek o stwierdzenie nabycia
spadku... Moj ojczym mial corke z pierwszego malzenstwa, ktora od ponad 25 lat
mieszka w Szwajcarii i chce zrzec sie na korzysc mojej matki czesci wkladu
mieszkaniowego, ktory przypadl jej po zmarlym ojcu... W jaki sposob moze to
zrobic i w jakiej formie...
Pozdrawiam
Gocha

-> http://usenet.pomocprawna.info

2. Data: 2005-09-13 16:49:22
Temat:Re: zrzeczenie sie spadku
Od:"Maria" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <g...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Gocha
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

Jeśli mineło 6 m-cy od śmierci, to teraz może już być tylko chyba darowizna.

3. Data: 2005-09-13 17:56:06
Od:Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria napisał(a):

> Jeśli mineło 6 m-cy od śmierci, to teraz może już być tylko chyba darowizna.

Why ?

Mithos

4. Data: 2005-09-14 07:34:33
Od:"Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkaniowego, ktory przypadl jej po zmarlym ojcu... W jaki sposob moze
WITAM
Wspomniane zrzeczenie się jest nie możliwe z uwagi na upływ terminu /6
m-cy/ przewidzianego w art.1015 k.c. tj.
Oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu 6
miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swojego
powołania.
Zob. również 1012 k.c i nast.
W tej sytuacji pozostaje tylko wystąpienie do sądu z wnioskiem o
stwierdzenie nabycia spadku z mocy ustawy, po czym po uprawomocnieniu się
orzeczenia , każdy ze spadkobierców może dysponować swoim udziałem zgodnie z
jego wolą. Może swój udział sprzedać bądź darować.
Darowizna wchodzi w rachubę tylko w stos. do czł. rodziny- a więc musi
istnieć pokrewieństwo rodzinne , faktyczne i prawne.

Pozdrowienia KK

5. Data: 2005-09-14 07:52:21
Od:kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

Kazimierz Kotowicz napisał(a):
> Darowizna wchodzi w rachubę tylko w stos. do czł. rodziny- a więc musi
> istnieć pokrewieństwo rodzinne , faktyczne i prawne.

a to ograniczenie wynika z...?

KG

6. Data: 2005-09-14 11:43:22
Od:"Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a to ograniczenie wynika z...?
>
> KG
Witam
Ograniczenie wynika z kasy, gdyż pokrewieństwo wyłącza opłaty z tyt.
darowizny w US./Jest to pewna in formacja gdyż ok roku wstecz, sam
korzystałem z tej formy przeniesienia własności i dlatego posiadam takowe
informacje.
Bliższych informacji udzielą w US.,
Jest to prosta forma przeniesienia własności.
W przyp. nieruchomości - musi to być sporządzone w formie aktu notarialnego.
Darowiznę regulują przepisy tj. art.888 i nast. k.c

Pozdrowienia KK