  • 1. Data: 2005-09-13 16:27:30
    Temat: zrzeczenie sie spadku
    Od: Gocha<g...@g...com>

    Moja matka 2,5 roku temu zostala wdowa... Chcialaby teraz wykupic mieszkanie
    spoldzielcze... Musi zlozyc do wlasciwego sadu wniosek o stwierdzenie nabycia
    spadku... Moj ojczym mial corke z pierwszego malzenstwa, ktora od ponad 25 lat
    mieszka w Szwajcarii i chce zrzec sie na korzysc mojej matki czesci wkladu
    mieszkaniowego, ktory przypadl jej po zmarlym ojcu... W jaki sposob moze to
    zrobic i w jakiej formie...
    Pozdrawiam
    Gocha

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-13 16:49:22
    Temat: Re: zrzeczenie sie spadku
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Gocha" <g...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gocha
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Jeśli mineło 6 m-cy od śmierci, to teraz może już być tylko chyba darowizna.

  • 3. Data: 2005-09-13 17:56:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Maria napisał(a):

    > Jeśli mineło 6 m-cy od śmierci, to teraz może już być tylko chyba darowizna.

    Why ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-09-14 07:34:33
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

> [...]
    > mieszkaniowego, ktory przypadl jej po zmarlym ojcu... W jaki sposob moze
    WITAM
    Wspomniane zrzeczenie się jest nie możliwe z uwagi na upływ terminu /6
    m-cy/ przewidzianego w art.1015 k.c. tj.
    Oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu 6
    miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swojego
    powołania.
    Zob. również 1012 k.c i nast.
    W tej sytuacji pozostaje tylko wystąpienie do sądu z wnioskiem o
    stwierdzenie nabycia spadku z mocy ustawy, po czym po uprawomocnieniu się
    orzeczenia , każdy ze spadkobierców może dysponować swoim udziałem zgodnie z
    jego wolą. Może swój udział sprzedać bądź darować.
    Darowizna wchodzi w rachubę tylko w stos. do czł. rodziny- a więc musi
    istnieć pokrewieństwo rodzinne , faktyczne i prawne.

    Pozdrowienia KK

  • 5. Data: 2005-09-14 07:52:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
    > Darowizna wchodzi w rachubę tylko w stos. do czł. rodziny- a więc musi
    > istnieć pokrewieństwo rodzinne , faktyczne i prawne.

    a to ograniczenie wynika z...?

    KG

  • 6. Data: 2005-09-14 11:43:22
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    > a to ograniczenie wynika z...?
    >
    > KG
    Witam
    Ograniczenie wynika z kasy, gdyż pokrewieństwo wyłącza opłaty z tyt.
    darowizny w US./Jest to pewna in formacja gdyż ok roku wstecz, sam
    korzystałem z tej formy przeniesienia własności i dlatego posiadam takowe
    informacje.
    Bliższych informacji udzielą w US.,
    Jest to prosta forma przeniesienia własności.
    W przyp. nieruchomości - musi to być sporządzone w formie aktu notarialnego.
    Darowiznę regulują przepisy tj. art.888 i nast. k.c

    Pozdrowienia KK