  • 1. Data: 2005-09-13 14:36:40
    Temat: Wyrok w zawieszeniu i kolejne przestepstwo
    Od: Paweł S. Piotrowski <p...@o...pl>

    Witam

    Jestem (a w zasadzie bylem bo wyrok juz zapadl) powodem w sprawie o
    podrobienie podpsu - w firmie ktorej bylem wlascicielem moj ojciec skladal
    deklaracje do Urzedu Skarbowego (bylo to wielokrotnie podrobienie
    deklaracji VAT oraz zezniania rocznego PIT). Wyrok niedawno zapadl na moja
    'korzysc' - 6 miesiecy w zawieszeniu na 2 lata, koszty postepowania + 50
    nawiazek 10 złotowych.
    Jednak w wyniku zle prowadzonego postepowania na policji i w prokuraturze
    akt oskarzenia nie objal wszystkich czynow - w tym np zlozenia przez
    oskarzonego podpisow na wpisie do ewidencji, wyrejestrowania w ZUSie,
    fikcyjnej umowy dzierzawy. Zaczelo sie wiec kolejne postepowanie na
    policji, ktore zapewne skonczy sie znow sprawa w sadzie.

    I tu moja watpliwosc - czyn jest bez watpienia do udowodnienia i zapewne
    skonczy sie znow wyrokiem. Jezeli w tym przypadku zakonczy sie to
    powtornym skazaniem z tego samego paragrafu to tym razem wyrok bedzie bez
    zawieszenia jezeli czyny przestepcze popelniane byly w tym samym okresie
    co w pierwszym przypadku? Czy moze musi dojsc do popelnienia przestepstwa
    w czasie trwania zawieszenia wyroku aby 'zawiasy' utracily swoja moc?
    Czy w tym momencie moge liczyc na chec ugody ze strony oskarzonego ?

    PS. Chociaz bylem strona w sprawie to na sali sadowej sedzina nie
    pozwolila mi na wystapienie w roli oskarzyciela posilkowego, gdyz uznala
    ze jest to przestepstwo 'przeciw dokumentom' a nie przeciwko mnie, a mimo
    tego nie mialem problemow z dostepem do akt. Czy miala racje?

    Paweł S. Piotrowski
    xmpp://p...@j...at

  • 2. Data: 2005-09-13 15:06:38
    Temat: Re: Wyrok w zawieszeniu i kolejne przestepstwo
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Paweł S. Piotrowski napisał(a):
> [...]
    > zawieszenia jezeli czyny przestepcze popelniane byly w tym samym okresie

    będzie kolejny wyrok
    a potem (w odrębnym postępowaniu) zapewne zostanie wydany wyrok łączny

    > Czy moze musi dojsc do popelnienia przestepstwa
    > w czasie trwania zawieszenia wyroku aby 'zawiasy' utracily swoja moc?

    musi dojść do skazania w okresie próby i też nie zawsze powoduje to
    odwieszenie wyroku - art.75 kk

    > Czy w tym momencie moge liczyc na chec ugody ze strony oskarzonego ?

    ugody?

    KG

  • 3. Data: 2005-09-13 15:22:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > musi dojść do skazania w okresie próby i też nie zawsze powoduje to
    > odwieszenie wyroku - art.75 kk

    do skazania ale czy nie w przypadku popelnienia przestpstwa w okresie
    proby?

    P.

  • 4. Data: 2005-09-13 15:53:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Przemek R... napisał(a):

    > do skazania ale czy nie w przypadku popelnienia przestpstwa w okresie
    > proby?

    masz rację :)

    KG

  • 5. Data: 2005-09-13 16:20:25
    Od: Paweł S. Piotrowski <p...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2005 17:06:38 +0200, kam napisał(a):

    > będzie kolejny wyrok
    > a potem (w odrębnym postępowaniu) zapewne zostanie wydany wyrok
    > łączny

    Jak (jezeli w ogole) w takim wypadku bedzie mialo wplyw na to wszystko
    odwolanie sie do Sadu Okregowego? Jeszcze sie nie odwolal, ale zazadal
    uzasadnienia wyroku i jestem niemal na 100% pewien ze to nastapi.. idzie w
    zaparte...

    > musi dojść do skazania w okresie próby i też nie zawsze powoduje to
    > odwieszenie wyroku - art.75 kk

    Wlasnie czytam kk i nie bardzo rozumiem - §1 mowi ze: 'Sad zarzadza
    wykonanie kary, jezeli skazany w okresie proby popelnil podobne
    przestepstwo umyslnie, za ktore orzeczono prawomocnie kare pozbawienia
    wolnosci'.
    Wg mojego rozumowania musi wiec dojsc do:
    1. Popelnienia znow tego samego
    czynu i to umyslnie w czasie trwania zawieszenia
    2. Kara nie moze byc w zawieszeniu
    W takiej wiec sytuacji nastepuje odwieszenie wyroku. Ty natomiast piszesz,
    ze wystarczy zeby doszlo do skazania w okresie proby, jak to wiec jest?

    Dyskutujemy tu o pierwszym wyroku. Ale nawet jezeli ten pierwszy nie
    zostanie odwieszony to czy Sad bedzie patrzyl podczas drugiego procesu
    jako na 'recydywe' i nawet jezeli z pierwszym wyrokiem nic sie nie stanie
    to czy istnieje wieksze prawdopodobienstwo ze zapadnie wyrok bez
    zawieszenia?

    Czy moze w ogole bredze i to wszystko zostanie potem polaczone jako jedna
    sprawa?

    > ugody?

    Tak ugody, jezeli sie nie jasno wyrazilem to przepraszam. Bodajze w
    Ozonie czytalem niedawno art o tym, ze strony zamiast toczyc walke przed
    Sadem moga podjac sie mediacji i dojsc do porozumienia. Czy dotyczy to
    tylko spraw cywilnych czy rowniez karnych? Sprawa o podrobienie podpisow
    rozpoczyna sie na wniosek poszkodowanego a nie jest scigana z mocy prawa.

    Pytam sie o to, poniewaz ojciec wskutek swoich przestepczych czynow
    doprowadzil do tego, ze z matka oraz siostra pozostalismy w zasadzie bez
    srodkow do zycia - pozamykal nam firmy albo uniemozliwial prowadzenie
    dzialalnosci gospodarczej, wczesniej wyprowadzal z nich pieniadze,
    sila wyrzucial nas z domu i przeprowadzil do poprzedniego w ktorym
    zylismy i poodlaczal media - wode, prad, gaz. Ojciec ma wytoczone
    rownolegle kilka spraw - czesc cywilnych, czesc karnych (m.in. o
    wyludzenie rozbojnicze, znecanie sie psychiczne i fizyczne, grozby
    karalne, wyprowadzanie pieniedzy z firm mojej i matki + procesy adhezyjne
    o odszkodowania - to juz sie toczy). Wszystko przerazliwie wolno sie
    ciagnie i jest rozbijane na pomniejsze sprawy, z ktorych czesc jest
    umarzana bo nie ma w nich IMVHO szerszego widoku.

    Przy tym wszystkim ojciec rowniez wytacza nam jakies smieszne sprawy np o
    grozby karalne np wobec mnie (sprawa trwa...), wobec rodziny matki
    (wszystkie sprawy pomuarzane) i jako ugody proponuje nam wycofanie swoich
    spraw przeciwko nam.
    A mu tak tylko egzystujemy - matka nie pracuje, ja
    przerwalem studia (studiowalem na uczelni prywatnej, ojciec w pewnym
    momencie zbyt sprytnie zagral i wyszlo tak ze gdy wytoczylem mu pozew o
    alimenty to ich nie dostalem bo nie bylem studentem, nie bylem studentem
    bo nie mailem pieniedzy na oplaty i kolko sie zamknelo), ogolnie
    utrzymujemy sie ze smiesznych pieniedzy przysadzonych jako alimenty na
    rzecz maloletniej siotry (teraz 15 lat).
    Zeby bylo jeszcze bardziej zagmatwane to rodzice zyli ponad 20 lat bez
    slubu w konkubinacie, ale zaczynali od ojca dlugow i wszystkiego
    (bedzie teraz kilka mln zlotych..) dorobili sie wspolnie, tyle ze ojciec
    sila pozbawil nas tego wszystkiego - firm, samochodow, zycia ehh...

    Szczerze mowiac to najgorszemu wrogowi nie zyczylbym przechodzenia przez
    to pieklo... Dlatego tez szukamy rozwiazan jak powrocic do normalnosci,
    jakichs ugod bo co nam da ze ojciec zostanie skazany - nic, a my musimy
    jakos zyc. Srodkow na adwokatow (w przeciwnienstwie do ojca..) nie mamy, a
    powoli tracimy sens i chec wiary w to ze to sie wszystko dobrze
    zakonczy oraz wole walki jak co i raz tylko spotykamy jakies dziwne
    decyzje - to nie duze miasto i 'kazdy z kazdym sie zna', w szczegolnosci
    palestra.. a odwolywanie sie do Sadow i Prokuratury Okregowej znowu trwa
    ehh...

    Sorry za takie dlugie wywody ale na pewno zobrazuje to sytuacje w ktorej
    sie znalezlismy i moje motywy. A pomyslec ze to przez panne ktora jest
    ode mnie rok starsza (mam teraz 22 lata..) nie ublizajac nikomu po
    zawodowce i wcale nie takiej pieknej.. 'Rodzina' ehh..

    PS. Jak to sie wszystko dobrze (mam nadzieje..) skonczy to chyba z
    zapisek jakas ksiazke napisze.

    Paweł S. Piotrowski
    xmpp://p...@j...at

  • 6. Data: 2005-09-13 16:34:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paweł S. Piotrowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Kara nie moze byc w zawieszeniu

    Moze

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-09-14 08:02:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

> [...]
    > odwolanie sie do Sadu Okregowego? Jeszcze sie nie odwolal, ale zazadal
    > uzasadnienia wyroku i jestem niemal na 100% pewien ze to nastapi.. idzie w

    dopóki nie nastąpi uprawomocnienie się wyroku (po wyroku w II instancji
    kończącym postępowanie), to jakby wyroku jeszcze nie było...

> [...]
    > Wg mojego rozumowania musi wiec dojsc do:
    > 1. Popelnienia znow tego samego
    > czynu i to umyslnie w czasie trwania zawieszenia

    1 - tak, ale podobnego, a nie tego samego;
    art.115§3 kk - Przestępstwami podobnymi są przestępstwa należące do tego
    samego rodzaju (w dużym uproszczeniu - z tego samego rozdziału kk);
    przestępstwa z zastosowaniem przemocy lub groźby jej użycia albo
    przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej uważa się
    za przestępstwa podobne
    2 - może

    > W takiej wiec sytuacji nastepuje odwieszenie wyroku. Ty natomiast piszesz,
    > ze wystarczy zeby doszlo do skazania w okresie proby, jak to wiec jest?

    za bardzo skróciłem
    musi być przestępstwo popełnione w czasie próby, ewentualnie po wydaniu
    wyroku (§3) i skazanie (prawomocne) w okresie próby lub krótko po jej
    zakończeniu - ze względu na ograniczenie z §4, czyli że zarządzenie
    wykonania kary nie może nastąpić później niż w ciągu 6 miesięcy od
    upływu okresu próby

> [...]
    > jako na 'recydywe' i nawet jezeli z pierwszym wyrokiem nic sie nie stanie
    > to czy istnieje wieksze prawdopodobienstwo ze zapadnie wyrok bez

    może tak... może nie...
    ale pierwszy wyrok musi być prawomocny

    > Czy moze w ogole bredze i to wszystko zostanie potem polaczone jako jedna
    > sprawa?

    do wydania obu wyroków - nie

> [...]
    > Sadem moga podjac sie mediacji i dojsc do porozumienia. Czy dotyczy to
    > tylko spraw cywilnych czy rowniez karnych?

    również karnych (nie zawsze oczywiście)

    > Sprawa o podrobienie podpisow
    > rozpoczyna sie na wniosek poszkodowanego a nie jest scigana z mocy prawa.

    to akurat jest ścigane z urzędu...

    KG