  • 1. Data: 2005-09-13 15:03:20
    Temat: Hosting i brak DG
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Witam.
    Czy będzie w porządku jeżeli nie prowadząc działalności gospodarczej
    podpiszę z firmą umowę zlecenia na np: "utrzymanie strony internetowej"
    czyli hosting?

    W jaki sposób można to załatwić legalnie?
    Dodam że jestem studentem.

    Google podpowiada że są w tej sprawie wątpliwości.

    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-09-13 15:19:04
    Temat: Re: Hosting i brak DG
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Xorock" <x...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W jaki sposób można to załatwić legalnie?
    > Dodam że jestem studentem.
    >
    > Google podpowiada że są w tej sprawie wątpliwości.

    a jakie dokladnie watpliwosci?

    P.

  • 3. Data: 2005-09-13 15:30:50
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Przemek R... napisał(a):
    > a jakie dokladnie watpliwosci?

    Czy umowę świadczenia hostingu można wogóle zaklasyfikować jako umowę
    zlecenia? Czy nie jest zbytnim naciąganiem prawa?

  • 4. Data: 2005-09-13 15:35:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy umowę świadczenia hostingu można wogóle zaklasyfikować jako umowę
    > zlecenia? Czy nie jest zbytnim naciąganiem prawa?

    ale co rozumiesz przez hosting, bo czytajac Twoj pierwszy post odnosze
    wrazenie ze masz nieco inna definicje niz ja

    P.

  • 5. Data: 2005-09-13 15:43:56
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Przemek R... napisał(a):
    > ale co rozumiesz przez hosting, bo czytajac Twoj pierwszy post odnosze
    > wrazenie ze masz nieco inna definicje niz ja

    Kupuję miejsce na serwerze w USA z zainstalowanym pewnymi usługami.
    Część z tego miejsca wykorzystuję sam pod własne strony, pozostałą wolną
    przestrzeń chcę odsprzedać innym osobom. Dostarczam im panel
    administracyjny, określoną przestrzeń dyskową i transfer. Czyli to co
    oferuje każda firma np.: home.pl określając usługę jako hosting.

  • 6. Data: 2005-09-13 15:51:41
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > ale co rozumiesz przez hosting, bo czytajac Twoj pierwszy post odnosze
    > wrazenie ze masz nieco inna definicje niz ja

    A ja, ze ma ciekawa definicje umowy zlecenie ;) Przynajmniej dziwne to
    jest dla mnie...

    --
    A Lot Like Love - komedia romantyczna :) ....... http://tiny.pl/qj5b
    Fantastyka - przegląd prasy wakacyjnej ......... http://tiny.pl/qj53

  • 7. Data: 2005-09-13 16:06:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > administracyjny, określoną przestrzeń dyskową i transfer. Czyli to co
    > oferuje każda firma np.: home.pl określając usługę jako hosting.

    Czyli to firma wykonuje zlecenie - a Ty jestes konsumentem jej uslugi.
    A zatem - czy zakladajac (kupujac) telefon musisz prowadzic DG? (umowa o
    swiadczenei uslug telekomunikacyjnych)
    Czy kupujac bohenek chleba musisz miec DG? (umowa kupna-sprzedazy)
    TO co Ty bedziesz robil z tym miejscem na serwersze - to jest Twoja sprawa i
    to Ty - w razie czego dostaniesz po dupie za nielegalne prowadzenie DG
    (poprzez odplatne udostepnianie klientom kont internetowych). Nie ma to
    znaczenia dla relacji Ty <-> firma w stanach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-09-13 16:18:21
    Od: Xorock <x...@g...com>

    mariposa doux napisał(a):
    > A ja, ze ma ciekawa definicje umowy zlecenie ;) Przynajmniej dziwne to
    > jest dla mnie...

    Możesz troszkę rozwinąć...
    Jestem ciekaw wszystkich opinii i wątpliwości.

  • 9. Data: 2005-09-13 17:14:34
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Xorock wrote:

    > Możesz troszkę rozwinąć...
    > Jestem ciekaw wszystkich opinii i wątpliwości.

    To co chcesz swiadczyc swiadcza przewaznie firmy w postaci firmy badz
    osoby z DG. Chcesz kupic, mozesz kupic miejsce na serwerach
    gdziekolwiek. Problem zaczyna sie z odsprzedaza - i to co przedpisca
    napisal - zaczynasz sobie generowac jakis obrot n majac DG. Umowa
    zlecenia niby fajna jest, ale ja sie podpisuje z czlowiekiem, nie z
    serwerem. Ja po prostu nie kupilbym u ciebie serwera skoro nie mozesz mi
    wystawic faktury. Na umowe zlecenie moge zatrudnic ciebie do obslugi
    serwera, ale nie odwaze sie zatrudnic serwera ;)
    W tym roku masz szalenczo dobra koniunkture na wlasna DG - niski zus
    (nie wiem, jak w przepisach stoi to, ze jestes student, czy placisz cale
    254 zlote czy tez tylko zdrowotnego 150 zeta). A masz pewnosc, ze zaden
    US sie nie przyczepi, ze prowadzis cos takiego (kupno-sprzedaz) bez
    DG...

    Pozdr

  • 10. Data: 2005-09-13 17:32:52
    Od: Xorock <x...@g...com>

    mariposa doux napisał(a):
> [...]
    > 254 zlote czy tez tylko zdrowotnego 150 zeta). A masz pewnosc, ze zaden
    > US sie nie przyczepi, ze prowadzis cos takiego (kupno-sprzedaz) bez

    Wiem że założenie DG byłoby najlepszym rozwiązaniem jednak za pół roku
    kończę studia i wtedy mogę wykorzystać zwolnienie całkowite z opłacania
    składek ZUS. Do tego czasu będę miał problemy właśnie takie, jak w
    temacie. Do tego dochodzi rezygnacja części klientów ponieważ nie mogą
    otrzymać fvat.