  • 11. Data: 2009-10-20 11:28:15
    Temat: Re: Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hbk4m5$or8$1@inews.gazeta.pl...

    > A propos: jaka jest sankcja za niedochowanie tego obowiązku?

    Chyba niewielka, bo szkodliwość społeczna jest zerowa. Ale też jestem
    ciekaw...

    Pozdrawia mPrzemek

  • 12. Data: 2009-10-20 11:30:28
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

    > Chyba niewielka, bo szkodliwość społeczna jest zerowa.

    No właśnie, więc skąd wynika ten przepis? Co kogo obchodzi w jaki sposób
    firmy dokonują transakcji między sobą?
    Może ktoś nie ma zaufania do banków (zwłaszcza dzisiaj) i woli dostać
    gotówkę do łapy :)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 13. Data: 2009-10-20 11:33:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Nixe pisze:

> [...]
    > firmy dokonują transakcji między sobą?
    > Może ktoś nie ma zaufania do banków (zwłaszcza dzisiaj) i woli dostać

    Gotówka się naszym ( i nie tylko naszym) okupantom kojarzy z
    terrorystami, a walka z konkurencją jest najważniejszym działaniem
    każdego państwa okupującego dany obszar.

    Do tego dochodzą rzekome względy bezpieczeństwa obrotu, ale to tylko
    pretekst do powyższego.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-10-20 11:39:46
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > oraz
    > 2) jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    > niej płatności, przekracza równowartość 15.000 euro przeliczonych na złote
    > według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
    > ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano
    > transakcji.
    >
    > Pytanie: łgała (cały czas zakładając, że agent CBA był przedsiębiorcą) czy
    > też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają obowiązek
    > dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

    umawiala sie na mniejsza kwote (zaliczke)

  • 15. Data: 2009-10-20 11:49:35
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > umawiala sie na mniejsza kwote (zaliczke)

    Przeczytałeś podany przeze mnie artykuł z ustawy? "jednorazowa wartość
    transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności..."

  • 16. Data: 2009-10-20 12:00:06
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    wombi <w...@u...to.onet.eu> pisze:
> [...]
    > czy też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają
    > obowiązek dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

    A z naruszenia których paragrafów grozi jej większa kara? :-)
    Nawet jeśli to co zrobiła "w swojej wersji" nie jest "całkiem legalne"
    i narusza pewne przepisy to może jej grozić znacząco mniejszymi
    konsekwencjami.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Zając LUBI buraczki - takie jest zdanie kucharza.

  • 17. Data: 2009-10-20 12:35:42
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Nixe pisze:

> [...]
    > firmy dokonują transakcji między sobą?
    > Może ktoś nie ma zaufania do banków (zwłaszcza dzisiaj) i woli dostać

    Obowiązek taki wynika z Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,
    natomiast nie wiem, gdzie jest zawarta konkretna sankcja za
    niedopełnienie tego obowiązku.
    W Kodeksie wykroczeń nic nie ma.
    Domyślam się, że w przypadku działalności regulowanej można by to
    podciągnąć pod naruszenie zasad wykonywania działalności, co miałoby
    jakieś skutki w zakresie zezwoleń/koncesji.
    Domyślam się też, że być może właściwym tropem są przepisy podatkowe,
    ale nie znam się na tym.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 18. Data: 2009-10-20 13:10:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 14:35:42 kuba <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakieś skutki w zakresie zezwoleń/koncesji.
    > Domyślam się też, że być może właściwym tropem są przepisy podatkowe,

    W KKS znalazłem tylko:

    Rozdział 8
    Przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe przeciwko obrotowi dewizowemu
    Art. 106j. § 1. Kto wbrew obowiązkowi dokonuje przekazu pieniężnego za
    granicę lub rozliczenia w kraju, związanego z obrotem dewizowym, bez
    pośrednictwa uprawnionego banku,
    podlega karze grzywny do 480 stawek dziennych.
    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    - ale to nie ma związku z limitem o kórym mowa. A dałbym głowę że gdzieś
    widziałem penalizację transakcji gotówkowych powyżej 15k Eur.

    --
    Tomek

  • 19. Data: 2009-10-20 13:10:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

    > Pytanie: łgała (cały czas zakładając, że agent CBA był przedsiębiorcą)
    > czy też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają
    > obowiązek dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

    Przecież wyraźnie mówiła, że wysokość kwoty była zaskoczeniem. Miało być
    mniej, tzn. poniżej 15000 euro.

    --
    @2009 Johnson

  • 20. Data: 2009-10-20 14:05:42
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Johnson pisze:

    > Przecież wyraźnie mówiła, że wysokość kwoty była zaskoczeniem. Miało być
    > mniej, tzn. poniżej 15000 euro.

    Przeczytałeś całego mojego posta? Mówiła też, że w sumie wynagrodzenie
    miało wynieść 100.000 euro - art.22 "...jednorazowa wartość transakcji,