  • 1. Data: 2014-01-30 15:54:24
    Temat: Mandaty za kierowanie moim pojazdem przez osobę z zagranicy
    Od: Barbara <b...@g...com>

    Sprawa przedstawia się następująco. Miesiąc temu zmarła moja babcia. Z
    tego też powodu zjechała się rodzina z zagranicy. Mój wujek przez
    trzydniowy pobyt w Polsce pożyczył kilka razy mój samochód. Nie
    przewidziałam konsekwencji jaki teraz się nagromadziły. Otóż dostałam
    kilka mandatów z różnych fotoradarów za przekroczenie prędkości średnio
    30 km/h. Ze wskazaniem kto kierował nie ma problemu ale jak to w świetle
    prawa wygląda gdy kierowcą w tych dniach była osoba z zagranicy
    posiadająca obywatelstwo Polskie lecz już tu nie mieszkająca? Jakie mam
    teraz możliwości abym nie musiała płacić mandatu na swój rachunek?

  • 2. Data: 2014-01-30 16:42:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Barbara" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadająca obywatelstwo Polskie lecz już tu nie mieszkająca? Jakie mam
    > teraz możliwości abym nie musiała płacić mandatu na swój rachunek?

    Wskaż go i tyle. W czym problem?

  • 3. Data: 2014-01-30 16:46:32
    Od: Barbara <b...@g...com>

    > Wskaż go i tyle. W czym problem?

    Jeśli to wystarczy to ok. A więc problem z głowy.

  • 4. Data: 2014-01-30 20:40:47
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-30 16:46, Barbara pisze:

    > Jeśli to wystarczy to ok. A więc problem z głowy.
    a nie będzie problemu za użyczenie?

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-01-30 20:59:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > a nie będzie problemu za użyczenie?

    Jakiego? Pod warunkiem, ze kierujący był trzeźwy miał stosowne prawo jazdy?

  • 6. Data: 2014-01-30 22:00:01
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Jeśli to wystarczy to ok. A więc problem z głowy.

    Coś tam niedawno unijne kraje podpisały o ściąganiu mandatów od
    zagranicznych kierowców. Szczegółów nie pamiętam, ale dotyczy to chyba
    mandatów od policji. Czy Straż Miejska może ścignąć za granicą to nie wiem.

  • 7. Data: 2014-01-30 22:34:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Barbara wrote:
> [...]
    > posiadająca obywatelstwo Polskie lecz już tu nie mieszkająca? Jakie mam
    > teraz możliwości abym nie musiała płacić mandatu na swój rachunek?

    Bez znaczenia gdzie mieszka.
    Wpisz jego dane i odeslij.

  • 8. Data: 2014-01-30 22:36:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Barbara wrote:

    > Jeśli to wystarczy to ok. A więc problem z głowy.

    formalnie tak.
    nieformalnie dostaniesz jeszcze kilka pism, ze masz dostaraczy ksero
    jego paszportu, potwierdzenie, ze faktycznie byl w Polsce, numer buta i
    taki tam inne pod grozba skierowania sprawy do sądu.

    Odsyłaj z adnotacją, brak podstawy prawnej żądań.

  • 9. Data: 2014-01-30 22:48:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > tam inne pod grozba skierowania sprawy do sądu.
    >
    > Odsyłaj z adnotacją, brak podstawy prawnej żądań.

    Zacznijmy od tego, czy dostanie. Ma podać dane kierującego, a nie
    dostarczyć ksera jakichkolwiek papierów. Ja bym w ogóle nie odpowiadał na
    takie wezwania i tyle.

  • 10. Data: 2014-01-31 00:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zacznijmy od tego, czy dostanie. Ma podać dane kierującego, a nie
    > dostarczyć ksera jakichkolwiek papierów. Ja bym w ogóle nie odpowiadał
    > na takie wezwania i tyle.

    Dostanie, dostanie.
    Ja miałem taka jedna sytuacje, wskazałem kiedujacego, otrzymałem odpowiedź
    o dokładniejsze dane (pomimo tego ze te ktore podałem były az nadto
    wystarczające). Nie odpisałem i na razie sie nie odzywają.

    Znajoma miała to samo, ale dostała wezwanie, ze ma przyjsc do SM. Poszła,
    podała dane kierującego, wszystkie oprocz daty urodzenia bo nie znala.
    Kazali przyjsc jeszcze raz.. Odpusciła i juz sie nie odzywali.