  • 1. Data: 2014-01-29 16:45:56
    Temat: Elektrośmieci
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Dziś dostałem informację z planem odbioru odpadów "wielkogabarytowych",
    elektrycznych, zielonych itp.
    Jest tam napisane i podkreślone na czerwono, że oddawane jako odpad
    urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.
    Miałbym ochotę wywalić pralkę, ale wymontowałbym z niej silnik (bo się
    może przydać). Piszę to jako przykład.
    Czy takie żądanie firmy odbierającej odpady ma podstawy, czy to tylko
    chciejstwo?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-29 17:02:30
    Temat: Re: Elektrośmieci
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.
    > Miałbym ochotę wywalić pralkę, ale wymontowałbym z niej silnik (bo się

    Co za problem nie oddawaj pralki jako elektrośmieć tylko jako odpad
    wielkogabarytowy :-)

    U nas elektrośmieci są _skupywane_ na kilogramy i rzeczywiście jak ktoś
    wymontuje za dużo miedzi ze środka to nie chcą przyjąć tylko odsyłają na
    złom i w sumie ich rozumiem. Natomiast jako odpady wielkogabarytowe można
    oddać cokolwiek oprócz gruzu i odpadów niebezpiecznych (akumulatory i chemia
    farby, oleje itd.)

    > Czy takie żądanie firmy odbierającej odpady ma podstawy, czy to tylko
    > chciejstwo?

    IMO chciejstwo, a jak gmina uważa inaczej to niech pokaże podstawę prawną,
    która ich upoważnia do nieodbierania zdekompletowanej pralki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-01-29 17:32:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 29 Jan 2014 16:45:56 +0100 osobnik zwany Jacek napisał:

> [...]
    > przydać). Piszę to jako przykład. Czy takie żądanie firmy odbierającej
    > odpady ma podstawy, czy to tylko chciejstwo?

    Oddawałem lodówkę firmie od elektrośmieci. Zadzwoniłem, zapytali o
    gabaryty i które piętro. parę dni później wpadła ekipa na 3 piętro
    Szarpnęła lodówkę i tyle ich widziałem :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-01-29 18:02:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > IMO chciejstwo, a jak gmina uważa inaczej to niech pokaże podstawę
    > prawną, która ich upoważnia do nieodbierania zdekompletowanej pralki.

    Wądkotwórca pisze o wymaganiach ze strony FIRMY ODBIERAJĄCEJ, a nie ze
    strony GMINY.

    A już co do sparwy, to trzeba zajrzeć do prawa miejscowego, co tam jest
    napisane. Firma może obecnie tylko tego żądać, co jest zapisane w prawie
    miejscowym, bo oni wykonują umowę z gminą,a nie z dostawca odpadów.

  • 5. Data: 2014-01-29 23:12:24
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest tam napisane i podkreślone na czerwono, że oddawane jako odpad
    > urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.

    I jeszcze naprawione, sprawne i umyte:)
    Orwell by tego nie wymyślił.
    Pieprzony euro-faszyzm

    A.

  • 6. Data: 2014-01-30 09:18:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Wądkotwórca pisze o wymaganiach ze strony FIRMY ODBIERAJĄCEJ, a nie ze
    > strony GMINY.

    Gmina ma obowiązek zorganizować zbiórkę takich odpadów, firma działa na jej
    zlecenie, więc są dwie możliwości albo firma sobie wymyśla bzdury albo gmina
    w innym terminie musi przysłać inną firmę która odbierze zdekompletowaną
    pralkę.

    Tak czy inaczej nie ma sensu dyskutować z firmą tylko z gminą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-01-30 09:34:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek napisa?(a):

    > urządzenia elektryczne i elektroniczne mają być KOMPLETNE.

    Zapytaj co konkretnie rozumieją przez "kompletne".

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 8. Data: 2014-01-30 10:17:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-01-29 23:12, Ajgul wrote:
    > I jeszcze naprawione, sprawne i umyte:)
    > Orwell by tego nie wymyślił.
    > Pieprzony euro-faszyzm

    IMHO, raczej głupota lokalnych wybrańców, których należy po prostu
    wymienić na takich, którzy mają mózg i lubią go używać.

    Piotrek

  • 9. Data: 2014-01-30 10:30:00
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > Jacek napisa?(a):

    > Zapytaj co konkretnie rozumieją przez "kompletne".

    U nas to oznacza: w stanie umożlwiającym identyfikację urządzenia.

    Czyli jakiegoś "czegoś" co nie wiadomo co to jest nie przyjmą.

  • 10. Data: 2014-01-30 12:12:03
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 30.01.2014 10:17, Piotrek wrote:

    > IMHO, raczej głupota lokalnych wybrańców, których należy po prostu
    > wymienić na takich, którzy mają mózg i lubią go używać.

    To nic nie zmieni.

    Ubytek mozgu zwieksza sie wraz z dojsciem do kolejnych szczebli wladzy.

    Nawet logicznie myslacy czlowiek, inteligentny po dostaniu sie w
    kleszcze ustawodawstwa, gierek i rozgrywek politycznych oraz dorwaniu do
    kasy i tego jak sie ja robi przestaje myslec o tych, co go wybrali.
    PRzestaje im ulatwiac czy upraszczac, choc nie zaprzestaje obietnic. Wie
    doskonale - a przyklad idzie z gory - ze same obietnice sa
    wystarczajace, a to na jakim stolku siedzi zalezy od ilosci obietnic
    oraz tego z ktorej strony zawieje wiatr na politycznych wysokich
    stolkach. Chocby nie wiadomo jak sie staral, straci stolek gdy zmieni
    sie uklad polityczny.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l