  • 1. Data: 2014-01-30 10:28:16
    Temat: Umowa o współpracę przy realizacji projektu
    Od: Yossarian <y...@e...pl>

    Witam,

    Czy możecie podzielić się linkami do wzoru umów lub spostrzeżeniami w
    zakresie określenia współpracy dwóch osób przy realizacji projektu, z
    których to osób jedna jest pomysłodawcą i głównym wykonawcą?
    Chodzi o zabezpieczenie współpracy przez:
    - wyraźne określenie kto jest właścicielem projektu
    - dodanie klauzuli poufności
    - rozstrzygnięcie kwestii praw autorskich majątkowych na okoliczność
    zerwania umowy
    - określenia zasad wynagradzania pracy włożonej w projekt, podziału
    wypracowanego zysku
    Generalnie chodzi o zminimalizowanie ryzyka uwikłania się w jakieś
    ewentualne późniejsze roszczenia na wypadek zerwania/wypowiedzenia
    umowy. Współpraca w początkowej fazie niestety musi wykluczyć zrzeczenie
    się praw majątkowych (pełni praw autorskich się nie da jak mniemam).

    Pozdrawiam,
    --
    Yossarian

  • 2. Data: 2014-01-30 10:38:00
    Temat: Re: Umowa o współpracę przy realizacji projektu
    Od: Yossarian <y...@e...pl>

    W dniu 2014-01-30 10:28, Yossarian pisze:
    > Współpraca w początkowej fazie niestety musi wykluczyć zrzeczenie się
    > praw majątkowych (pełni praw autorskich się nie da jak mniemam).

    Współpraca w początkowej fazie niestety musi <zawierać> zrzeczenie się

  • 3. Data: 2014-01-31 09:58:13
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 10:28:16 UTC+1 użytkownik Yossarian napisał:
> [...]
    > umowy. Współpraca w początkowej fazie niestety musi wykluczyć zrzeczenie
    > się praw majątkowych (pełni praw autorskich się nie da jak mniemam).

    Według mnie obie osoby mają jednakowe prawa autorskie
    po rozwodzie każdy działa na własną rękę i każdy niezależnie
    może pozwać osobę trzecią za kradzież produktu.
    Dla pewności tak zapisałbym to w umowie.

    Andrzej.

  • 4. Data: 2014-02-01 12:28:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jan 2014, Yossarian wrote:

    > Współpraca w początkowej fazie niestety musi <zawierać> zrzeczenie się praw
    > majątkowych (pełni praw autorskich się nie da jak mniemam).

    W świetle początku:

    > z których to osób jedna jest pomysłodawcą i głównym wykonawcą

    ...znajdzie się pewnie kilka zastrzeżeń.
    Przykładowo, "pomysł" niekoniecznie jest chroniony prawem
    i niekoniecznie przez PA: "utwór" wymaga "ustalenia".
    Projekt to już nie "pomysł", a ten sam pomysł może stanowić
    osnowę innego projektu, stąd IMVHO "zastrzeżenie o poufności"
    jest ważniejsze, raczej w roli umowy o wykorzystanie pomysłu.

    Co zaś do praw autorskich (majątkowych), to nie obejmują one
    praw do utworów przyszłych. Nie można ich "kupić na zapas",
    na rok albo "aż do śmierci autora".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-02-01 20:14:15
    Od: Yossarian <y...@e...pl>

> [...]
    > osnowę innego projektu, stąd IMVHO "zastrzeżenie o poufności"
    > jest ważniejsze, raczej w roli umowy o wykorzystanie pomysłu.

    Witaj,

    Dziękuję Wszystkim za udzielenie odpowiedzi!

    Muszę przyznać, że sprawa jest bardziej skomplikowana niż
    przypuszczałem. Najgorsze spółki jak to mówią... Zatem dobrym wyjściem
    będzie zapewne zatrudnienie, bądź określenie zakresu wspólnych działań
    celem, będącym przedmiotem np. umowy zlecenia. Jakieś rozwiązanie obiorę
    i widzę, że potrzebuję konsultacji przy tworzeniu takiej umowy.

    > Co zaś do praw autorskich (majątkowych), to nie obejmują one
    > praw do utworów przyszłych. Nie można ich "kupić na zapas",
    > na rok albo "aż do śmierci autora".
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dziękuję i pozdrawiam,
    --
    Yossarian

  • 6. Data: 2014-02-03 10:05:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2014, Yossarian wrote:

> [...]
    > zapewne zatrudnienie, bądź określenie zakresu wspólnych działań celem,

    Weź pod uwagę iż:
    - przy umowie *o pracę* jest możliwe automatyczne przekazywanie praw
    autorskich majątkowych, ale skutecznie działa tylko w zakresie
    obowiązków pracownika (jak zatrudniony jako programista namaluje
    obraz, to "automatyzm" nie zadzaiła)
    - zakres przekazywania "praw" i fakt zawarcia umowy zlecenia są odrębne,
    więc trzeba tego "przekazywania praw" pilnować.
    IMO, da się wywieść "automatyczne" przekazywanie licencji niewyłącznej
    (z celowości umowy oraz faktu że taka licencja nie wymaga formy pisemnej)
    i na tym koniec, wszystko ponad musi być osobno, wyraźnie, na piśmie.

    pzdr, Gotfryd