  • 1. Data: 2014-01-29 08:13:12
    Temat: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Proszę o informację jak jest to teraz z reklamacją z tytułu niezgodności
    towaru z umową ?
    Zakupiłem towar przez Allegro od firmy i towar okazał się od samego początku
    niesprawny. Chcę go wysłać do naprawy/wymiany na sprawny. Kto w takim
    wypadku opłaca koszty przesyłki ?
    1 Ja w obie strony ?
    2. Sprzedawca w obie strony ?
    3. Ja do sprzedawcy i sprzedawca do mnie ?

    Proszę o informację i podanie jeśli to możliwe jakiś paragrafów na to ?

  • 2. Data: 2014-01-29 10:53:25
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2014, mz wrote:

    > Witam
    > Proszę o informację jak jest to teraz z reklamacją z tytułu niezgodności
    > towaru z umową ?

    Nic AFAIK się nie zmieniło.

> [...]
    > niesprawny. Chcę go wysłać do naprawy/wymiany na sprawny. Kto w takim wypadku

    "2. Nieodpłatnoœć naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza,
    że sprzedawca ma również obowišzek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupujšcego, w szczególnoœci kosztów demontażu, dostarczenia[...]"

    > 3. Ja do sprzedawcy i sprzedawca do mnie ?

    Primo, sam fakt złożenia reklamacji nie dowodzi, że sprzedawca reklamację
    uzna. Twoje przekonanie o "niesprawności" może i jest dla Ciebie uzasadnione,
    ale zważ, że obiektywnie rzecz biorąc, może być tak, że np. przeoczyłeś
    jakąś czynność z instrukcji obsługi (dajmy na to, wymontowanie mechanicznej
    blokady bębna z pralki).
    Secundo, natychmiast pojawi się sprawa sporna, jak poślesz np. kartę SD
    kurierem, a sprzedawca na to, że spokojnie wystarczyła polecona pocztą
    i więcej nie zapłaci. Skądinąd słusznie.
    Nadto, sekwencją "chcę wysłać [...] płaci sprzedawca" może sugerować
    zamiar wysyłki za pobraniem, a to ma spore szanse skończyć się odesłaniem
    (przez sprzedawcę) na drzewo. Co bardziej doświadczeni sprzedawcy na
    allegro to wyraźnie zastrzegają, ale tak to wygląda i bez zastrzeżenia:
    wg przepisu sprzedawa "ma obowiązek zwrotu".

    Sprzedawca, *po uznaniu reklamacji*, ma obowiązek zwrócić koszt wysyłki
    i potem odesłać na własny koszt. Ale IMO nie ma podstaw aby nadinter-
    pretować jego obowiązki :)

    > Proszę o informację i podanie jeśli to możliwe jakiś paragrafów na to ?

    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/160753-ustaw
    a-o-szczegolnych-warunkach-sprzedazy-konsumenckiej-o
    raz-o-zmianie-kodeks-cywilny.html

    pzdr, Gotfryd