  • 1. Data: 2008-10-11 06:31:45
    Temat: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Jadę autem, środek nocy, droga szeroka, prosta i kompletnie
    pusta. Ale obowiązuje ograniczenie prędkości. Jest też policjant
    z radarem albo fotoradar i następuje pomiar. Stwierdzono
    przekroczenie dopuszczalnej prędkości. I co, mandat się należy
    czy niekoniecznie? Formalne ograniczenie prędkości zostało
    naruszone, ale o społecznej szkodliwości (Art. 1 § 1 kw) nie ma
    mowy. Jest więc wykroczenie czy nie ma?
    Podobnie z przejściem na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu
    i jeszcze parę innych sytuacji da się znaleźć.

  • 2. Data: 2008-10-11 06:59:11
    Temat: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek pisze:

> [...]
    > czy niekoniecznie? Formalne ograniczenie prędkości zostało
    > naruszone, ale o społecznej szkodliwości (Art. 1 § 1 kw) nie ma

    Jak to nie ma społecznej szkodliwości ? Jest.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-10-11 07:01:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Jak to nie ma społecznej szkodliwości ? Jest.

    Na czym ona tu polega?

  • 4. Data: 2008-10-11 07:05:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek pisze:

    > Na czym ona tu polega?

    Na przekroczeniu prędkości, czy to nie jest oczywista oczywistość?
    Ograniczenie prędkości na danym odcinku drogi nie jest wprowadzane bez
    powodu.

  • 5. Data: 2008-10-11 07:15:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Na przekroczeniu prędkości, czy to nie jest oczywista oczywistość?

    Nie jest oczywistość, bo ograniczenie prędkości nie jest wartością
    samą w sobie.

    > Ograniczenie prędkości na danym odcinku drogi nie jest wprowadzane
    > bez powodu.

    Zapewne ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa, tylko że jak warunki
    są doskonałe, droga pusta a przekroczenie prędkości nie jest
    drastyczne to niebezpieczeństwa nie ma.

  • 6. Data: 2008-10-11 07:22:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Na czym ona tu polega?

    na braku poszanowania dla prawa.

  • 7. Data: 2008-10-11 07:34:39
    Od: armar <a...@p...fm>

    Alek pisze:

    > tylko że jak warunki są doskonałe, droga pusta,
    > a przekroczenie prędkości nie jest drastyczne
    > to niebezpieczeństwa nie ma.

    Tak sobie zestawiłem z:
    "środek nocy, droga szeroka", "przekroczenie prędkości"
    i zastanawiam się czy naprawdę na autostradzie
    (gdzie pojawienie się na drodze psa czy dzika jest małe)
    też już stawiają fotoradary?

    --
    Pozdrawia Marek

  • 8. Data: 2008-10-11 07:45:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 październik 2008 09:15
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcpjrg$ca5$1@news.onet.pl>):

    > Zapewne ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa, tylko że jak warunki
    > są doskonałe, droga pusta a przekroczenie prędkości nie jest
    > drastyczne to niebezpieczeństwa nie ma.

    Nie tobie o tym decydować. A jak drogą będzie szła twoja matka staruszka ze
    spotkania Rodzin Radia Maryja?

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-10-11 08:11:14
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:gcph8l$5b0$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Podobnie z przejściem na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu
    > i jeszcze parę innych sytuacji da się znaleźć.

    O, warsiawski 'kierowca' na forum.
    Czemu nie zapytasz, czy nie wolno na czerwonym przejezdzac w ciagu 5 sek od
    jego zapalenia sie?

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 10. Data: 2008-10-11 08:52:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > czy niekoniecznie? Formalne ograniczenie prędkości zostało
    > naruszone, ale o społecznej szkodliwości (Art. 1 § 1 kw) nie ma
    > mowy. Jest więc wykroczenie czy nie ma?

    Zwyczajowo poruszam sie szybko ale to co piszesz mnie nie przekonuje. Jazda
    szybciej niz ograniczenie stwarza konkretne zagrozenie. Kto Ci powiedzial,
    ze poboczem nie bedzie szedl czlowiek ? Moze rowerzysta z kiepskim
    odblaskiem ?

    Jak jedziesz 50 km/h to poruszasz sie okolo 14 m/s. Jezeli widocznosc jest
    na 20 metrow do przodu to na reakcje masz grubo ponad sekunde. Jak poruszasz
    sie 140 km/h to jest okolo 40 m/s to na reakcje masz juz tylko 500ms.

    Nie mowie juz o zagrozeniu dla zycia pieszego gdy wjdziesz w niego 50km/h a
    gdy zrobisz to z predkoscia 140km/h

    Wszystko zalezy od predkosci. W mojej ocenie ograniczenia sa zbyt bardzo
    wysrubowane i na takich drogach niby jeszcze w terenie zabudowanym ale tak
    naprawde wielojezdniowych nie powinno byc mniej niz 70-90km/h.

    We WRO ul. Karkonoska, Legnicka, Powstanocow - tam wszedzie jest 50 max
    60km/h. A sa ekrany dziwkochlonne (nie da sie przejsc przez niego), jest pas
    zieleni, polotki, tramwaj pomiedzy.

    Icek