  • 11. Data: 2008-10-11 09:10:32
    Temat: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Nie tobie o tym decydować. A jak drogą będzie szła twoja matka
    > staruszka ze spotkania Rodzin Radia Maryja?

    Ale matka siedzi z tyłu!

  • 12. Data: 2008-10-11 09:12:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > na braku poszanowania dla prawa.

    Zniknąłeś pojęcie szkodliwości społecznej i ewentualność jej braku
    lub znikomego stopnia.

  • 13. Data: 2008-10-11 09:14:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 październik 2008 11:10
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcpqic$vnr$1@news.onet.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Ale matka siedzi z tyłu!

    Nie bądźcie natrętni! Natrętny kierowca... O! A gdyby tu wasz synek od
    narzeczonej wracał? I nie mówcie, że nie macie synka, bo w każdej chwili
    mieć możecie.

    --
    Tristan

  • 14. Data: 2008-10-11 09:17:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Zniknąłeś pojęcie szkodliwości społecznej i ewentualność jej braku
    > lub znikomego stopnia.

    pokazywanie, ze prawa mozna nie szanowac jest bardzo szkodliwe społecznie.

  • 15. Data: 2008-10-11 09:28:54
    Od: <s...@a...pl>

    > Zapewne ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa, tylko że jak warunki
    > są doskonałe, droga pusta a przekroczenie prędkości nie jest
    > drastyczne to niebezpieczeństwa nie ma.

    Twoim zadniem są doskonałe. Zarządca drogi może mieć inne zdanie. Ograniczenia
    nie są wprowadzane tylko z powodu dużego ruchu lub warunków atmosferycznych.

  • 16. Data: 2008-10-11 09:44:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > Twoim zadniem są doskonałe. Zarządca drogi może mieć inne zdanie.
    > Ograniczenia nie są wprowadzane tylko z powodu dużego ruchu lub
    > warunków atmosferycznych.

    Te same znaki stoją tam w dzień gdy jest duży ruch i w nocy
    gdy nie ma nikogo. Poza tym zagrożenie powinno być realne,
    więc musi być osoba zagrożona. Jeśli w okolicy nie ma nikogo
    to kto był zagrożony?
    Poza tym nie mówię o szaleństwie a'la Zientarski tylko np. 70/50.

  • 17. Data: 2008-10-11 09:50:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@a...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Twoim zadniem są doskonałe. Zarządca drogi może mieć inne zdanie.
    > Ograniczenia nie są wprowadzane tylko z powodu dużego ruchu lub
    > warunków atmosferycznych.

    oczywsicie ze nie, wiele jest wprowadzanych ze zwyklej glupoty...

    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski

  • 18. Data: 2008-10-11 11:49:44
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 08:31:45 +0200, Alek napisał(a):
> [...]
    > Podobnie z przejściem na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu
    > i jeszcze parę innych sytuacji da się znaleźć.

    Przepisy nie zawsze mają cokolwiek wspólnego z zapewnianiem bezpieczeństwa,
    a większość akcji z nocnym łapaniem za przekroczenie prędkości czy
    przechodzenie na czerwonym świetle wynika tylko i wyłącznie z ochoty
    dowalenia obywatelowi :)

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 19. Data: 2008-10-11 12:32:07
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > pokazywanie, ze prawa mozna nie szanowac jest bardzo szkodliwe społecznie.

    Czyli taki argument (brak szkodliwości społecznej) nie powinien być nigdy
    podnoszony w sądzie! A jest...

    Pozdrawiam Przemek

  • 20. Data: 2008-10-11 12:36:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:gcq6c8$2i5$1@news.onet.pl...
    > Czyli taki argument (brak szkodliwości społecznej) nie powinien być nigdy
    > podnoszony w sądzie! A jest...

    W prawie karnym mamy niską szkodliwość społeczną, co jest często podnoszone.
    Jest szkodliwe, ale w zasadzie mało.
    W wykroczeniach natomiast mamy tylko "czyn społecznie szkodliwy", a że mało
    czy nisko to nikogo nie obchodzi :)