  • 1. Data: 2008-10-10 16:39:33
    Temat: Wymeldowanie - czy osobiście?
    Od: "Rafal" <e...@w...pl>

    Witam,

    Chciałbym się wymeldować z miejsca stałego pobytu. Czy muszę to zrobić
    osobiście, czy mogę upoważnić rodziców do złożenia dokumentów i odebrania
    decyzji w moim imieniu? Obecnie jestem zameldowany w domu. który jest
    własnością moich rodziców. Mieszkam daleko i nie chce tracić całego dnia
    urlopu na załatwienie tak wydawałoby się prostej sprawy.

    Jak można to załatwić "zaocznie"?

    Dziękuję i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2008-10-10 19:26:39
    Temat: Re: Wymeldowanie - czy osobiście?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 październik 2008 18:39
    (autor Rafal
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@n...onet.pl>):

    > Jak można to załatwić "zaocznie"?

    Tak. To oni cię mają wymeldować, skoro tam nie mieszkasz. Ty nie musisz
    wiele robić.
    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-10-10 20:39:29
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    > Tak. To oni cię mają wymeldować, skoro tam nie mieszkasz. Ty nie musisz
    > wiele robić.

    Nie. To on ma obowiązek się wymeldować. To czy ich upoważni to inna sprawa.
    Aczkolwiek, jeśli on nie dopełni obowiązku to masz rację, oni mają z kolei
    obowiązek zawiadomić o tym. Tyle, że jest to pewnego rodzaju "doniesienie" o
    popełnieniu przez niego wykroczenia. Urząd wtedy wymelduje administracyjnie,
    ale na marginesie bywa, że sprawę wykroczenia przeniesie też do organów...

  • 4. Data: 2008-10-10 21:21:04
    Od: "raB" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > własnością moich rodziców. Mieszkam daleko i nie chce tracić całego dnia
    > urlopu na załatwienie tak wydawałoby się prostej sprawy.

    Forma zaoczna przerobiona osobiscie, doradzona przez Mila Pania w urzedzie i
    co najwazyniejsze - metoda skuteczna :)
    Udalam sie do UM w miescie, do ktorego sie przeprowadzilam. Na miejscu
    dostalam do wypelnienia druczek pt. "zgloszenie wymeldowania z pobytu
    stalego" - wypelnilam i podpisalam przy Milej Pani, pani sprawdzila czy ja
    to ja na podstawie dowodu osobistego, potwierdzila zgodnosc danych, przybila
    milion pieczatek. Tak przygotwany papierek razem z krotkim pismem
    wprowadzajacym wyslalam poleconym do UM w miescie, z ktorego sie wynioslam.
    W pismie zaznaczylam gdzie maja mi przeslac potwierdzenie wymeldowania. O
    dziwo nie czekalam nawet zbyt dlugo :)

    Tristan pisal o tym, ze to rodzice powinni Cie wymeldowac. To chyba troche
    bardziej skomplikowane - wymeldowanie na podstawie decyzji administracyjnej.
    Nie dosc, ze rodzice musieliby jakies dziwne dokumenty skladac, to jeszcze
    pobierana jest oplata za wydanie decyzji ;>
    No i poki co - to Ty masz obowiazek sie meldowania/wymeldowywania

    pozdrawiam
    raB

  • 5. Data: 2008-10-11 06:43:45
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "raB" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    (...)
    > bardziej skomplikowane - wymeldowanie na podstawie decyzji
    > administracyjnej. Nie dosc, ze rodzice musieliby jakies dziwne dokumenty
    > skladac, to jeszcze pobierana jest oplata za wydanie decyzji ;>

    Dodaj do tego konieczniść udowodnienia przez rodziców, że dziecię już nie
    mieszka (świadkowie - sąsiedzi), wizyty dzielnicowego zbierającego
    odpowiednie oświadczenia itp. a na koniec i tak informują, że nie wymeldują
    bo mają wątpliwości co do stanu faktycznego, bo WKU, bo US, bo ZUS ale
    informują, że można się odwoływać w terminie..., do... etc.
    Przerabiałem to w zeszłym roku. Okazało się, że najprościej było udać się do
    konsulatu (syn mieszka na stałe za granicą) przedstawić dokumenty o stałym
    pobycie i potwierdzić pełnomocnictwo (imienne dla mnie) do wymeldowania (za
    zgodność,,, podpis... okrągła czerwona pieczęć z orłem...i takie tam). Po
    przesłaniu mi pełnomocnictwa udałem się do Urzędu i proces wymeldowania
    trwał 10 minut. Dodatkowo potrzebny był jeszcze akt urodzenia syna, ale to
    już mieliśmy.

    pozdr
    lublex

  • 6. Data: 2008-10-11 09:51:01
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Tristan wrote:

    > Tak. To oni cię mają wymeldować, skoro tam nie mieszkasz. Ty nie
    > musisz wiele robić.

    No co Ty. Idziesz i się wymeldowujesz. Normalne.

  • 7. Data: 2008-10-11 14:12:39
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>

    Dnia Fri, 10 Oct 2008 22:39:29 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > ale na marginesie bywa, że sprawę wykroczenia przeniesie też do organów...

    W Polsce jest jeszcze obowiązek meldunkowy???

    --
    ŁK (2008-10-11 16:12:24)

  • 8. Data: 2008-10-11 17:07:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@t...net> napisał
    > W Polsce jest jeszcze obowiązek meldunkowy???

    Jest. Choć niektórzy nie praktykują:) Były pomysły, aby znieść, ale to tylko
    pomysły.

  • 9. Data: 2008-10-11 17:16:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 październik 2008 19:07
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcqmjl$muo$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    Swoja drogą przerażające.