    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Date: Sat, 11 Oct 2008 10:52:47 +0200

    > czy niekoniecznie? Formalne ograniczenie prędkości zostało
    > naruszone, ale o społecznej szkodliwości (Art. 1 § 1 kw) nie ma
    > mowy. Jest więc wykroczenie czy nie ma?

    Zwyczajowo poruszam sie szybko ale to co piszesz mnie nie przekonuje. Jazda
    szybciej niz ograniczenie stwarza konkretne zagrozenie. Kto Ci powiedzial,
    ze poboczem nie bedzie szedl czlowiek ? Moze rowerzysta z kiepskim
    odblaskiem ?

    Jak jedziesz 50 km/h to poruszasz sie okolo 14 m/s. Jezeli widocznosc jest
    na 20 metrow do przodu to na reakcje masz grubo ponad sekunde. Jak poruszasz
    sie 140 km/h to jest okolo 40 m/s to na reakcje masz juz tylko 500ms.

    Nie mowie juz o zagrozeniu dla zycia pieszego gdy wjdziesz w niego 50km/h a
    gdy zrobisz to z predkoscia 140km/h

    Wszystko zalezy od predkosci. W mojej ocenie ograniczenia sa zbyt bardzo
    wysrubowane i na takich drogach niby jeszcze w terenie zabudowanym ale tak
    naprawde wielojezdniowych nie powinno byc mniej niz 70-90km/h.

    We WRO ul. Karkonoska, Legnicka, Powstanocow - tam wszedzie jest 50 max
    60km/h. A sa ekrany dziwkochlonne (nie da sie przejsc przez niego), jest pas
    zieleni, polotki, tramwaj pomiedzy.

    Icek