  • 1. Data: 2004-06-03 21:59:38
    Temat: Mandat i osoba bez dochodów
    Od: Piotr Turkowski <p...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.
    Mam 19 lat i dzisiaj wydarzyła się bardzo nieprzyjemna sytuacja w moim
    krótkim, aczkolwiek burzliwym życiu. Otóż przez nieuwagę wjechałem w
    ulicę jednokierunkową (odcinek około 10 metrów) i zostałem zatrzymany
    przez policję. Sparaliżowany po prostu stałem i patrzyłem jak szanowny
    Pan Policjant wypisuje wyrok śmierci, tj. 5 punktów karnych oraz mandat
    w wysokości 200zł.1 Dla mnie są to duże pieniądze, a jako tegoroczny
    maturzysta i kandydat na studia po prostu mnie na to nie stać. Nie
    zarabiam, a sytuacja materialna w domu jest powiedzmy szczerze średnia.
    Znajomi od razu mi powiedzieli, że jako osoba niewypłacalna nie muszę
    tego płacić lub mogę odrobić pracą społeczną. Czy ktoś mógłby mi to
    bardziej przybliżyć? Bardzo proszę i z góry wielkie dzięki.

    --
    Pozdrawiam, Piotr Turkowski

  • 2. Data: 2004-06-03 22:21:33
    Temat: Re: Mandat i osoba bez dochodów
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr Turkowski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c9o76n$20l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    twoi koledzy mają rację ponieważ jak nie zapłacisz to możesz liczyć na
    wezwanie do sadu grodzkiego tam dostaniesz grzywnę lub nakaz pracy na
    uzytek społeczny /co jest mało praktykowane ponieważ obciaża to gminę /a
    w konsekwencji wpiszą ci w papiery.i jak tego nie zapłacisz to zrobią ci
    urlop 20 dni z życiorysu -a kurorty są pełne i mozesz czekać 5 lat na
    pensjonat .i nie wiesz kiedy tym papierem można ci podstawić nogę .
    słuchaj kolegów to się zrzucą ci w ramach przyjaźni na cebulę

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 22:28:59
    Od: Piotr Turkowski <p...@o...pl>

    Opix napisał(a):

> [...]
    > pensjonat .i nie wiesz kiedy tym papierem można ci podstawić nogę .
    > słuchaj kolegów to się zrzucą ci w ramach przyjaźni na cebulę

    Kurcze trochę dużo metafor :). Czyli jak: płacić, nie płacić i co chodzi
    z: "w konsekwencji wpiszą ci w papiery.i jak tego nie zapłacisz to
    zrobią ci urlop 20 dni z życiorysu -a kurorty są pełne i mozesz czekać 5
    lat na pensjonat .i nie wiesz kiedy tym papierem można ci podstawić nogę
    . słuchaj kolegów to się zrzucą ci w ramach przyjaźni na cebulę"

    :)
    --
    Pozdrawiam, Piotr Turkowski

  • 4. Data: 2004-06-03 22:40:24
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr Turkowski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c9o8pe$70d$2@atlantis.news.tpi.pl...

    po pierwsze jak nie zapłacisz to cię ukarze sąd grodzki po drugie jak
    nie zapłacisz grzywny bo jak twierdzisz jesteś niewypłacalny to sąd
    zamieni grzywnę na areszt który mogą nakazać wykonać od razu lub nie i
    wypadnie że czekał bedziesz pięć lat .po trzecie zatarcie skazania liczy
    sie od wykonania kary rok i 6 miesiecy czyli dodaj sobie w którym roku
    .skonczysz studia i okaże się że masz kwalifikacje na pracę na
    państwowej posadzie jako urzędnik lu w zawodzie który wymaga
    wiarygodności i co?

    a masz gwarancję że sad postanowi wymierzyć ci prace społecznie
    uzyteczną -to kosztuje gminę bo tu nie chodzi tylko o prace ale i o
    zorganizowanie tej pracy i nadzór -z ekonomicznego punktu widzenia
    taniej jest cie posadzić

    cebula to był kiedyś powszechny artykuł jaki rodzina wysyłała skazanym

    lepiej więc zapłać
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 5. Data: 2004-06-03 22:45:22
    Od: Piotr Turkowski <p...@o...pl>

    Opix napisał(a):
    > lepiej więc zapłać

    No cóż, jestem winny... A teraz trochę pytanie, hmm wynikające z mojej
    niewiedzy: czy ja jestem w świetle prawa "karany"? Jutro zapłacę ten
    chory mandat, a do samochodu z miesiąc nie wsiądę... ehh.

    --
    Pozdrawiam, Piotr Turkowski.

  • 6. Data: 2004-06-03 22:53:37
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Piotr Turkowski wrote:
> [...]
    > tego płacić lub mogę odrobić pracą społeczną. Czy ktoś mógłby mi to
    > bardziej przybliżyć? Bardzo proszę i z góry wielkie dzięki.

    W przyszłości nie przyjmuj mandatu tylko proś o skierowanie sprawy do
    sądu grodzkiego. Tam będziesz mógł prosić o rozłożenie kary na raty lub
    jej odroczenie ze względu na trudną sytuację materialną.

    --
    Tobi
    t...@p...onet.pl

    www.aukcje24.pl - najlepsze aukcje internetowe!

  • 7. Data: 2004-06-03 23:04:22
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 04/06/2004 00:28, Piotr Turkowski wrote :

> [...]
    > lat na pensjonat .i nie wiesz kiedy tym papierem można ci podstawić nogę
    > . słuchaj kolegów to się zrzucą ci w ramach przyjaźni na cebulę"

    Jeśli nie zapłacisz, to zgodnie z kodeksem karnym wykonawczym nałożona w
    postępowaniu mandatowym grzywna zostanie najpierw skierowana do
    egzekucji administracyjnej, a jeśli egzekucja okaże się nieskuteczna to
    grzywna ta może zostać zamieniona na pracę społecznie użyteczną (minimum
    1 miesiąc) za Twoją zgodą. (art. 45 kkw).
    Jeżeli grzywna nie zostanie zapłacona ani wykonana w sposób zastępczy
    zostanie ona wykonana poprzez zastępczą karę pozbawienia wolności (max
    10 dni). (art. 46 kkw).
    Można wnioskować o rozłożenie grzywny na raty (na czas nie
    przekraczający jednego roku). Wykonanie grzywny musiałoby pociągnąć dla
    skazanego lub jego rodziny zbyt ciężkie skutki. (art. 49 kkw).
    Wreszcie zgodnie z art. 51 kkw sąd może w szczególnie uzasadnionych
    przypadkach grzywnę w całości lub w części umorzyć.

    kkw = kodeks karny wykonawczy

    Reasumując, należy zapłacić, bo tak czy inaczej w końcu się o te
    pieniądze (wraz z odsetkami) aparat sprawiedliwości upomni. Można prosić
    o rozłożenie na raty, ale skoro nie wydaje mi się, że sąd się przychyli
    - jak sam napisałeś sytuacja jest średnia, a przepis mówi o "zbyt
    ciężkich skutkach".
    Zwłaszcza przy tak nikłej sumie jak 200 zł, kiedy Twoi rodzice mają
    samochód, a Ty kupujesz dyski WD 80 GB.

    Krótko: płać i jęcz ;-).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 8. Data: 2004-06-03 23:35:19
    Od: Piotr Turkowski <p...@o...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):

    > Krótko: płać i jęcz ;-).
    Ja krócej: jęęęęęęęęęę łeeeeeeee eeeeeee oooouuuuuuu :P
    Dziękuję wszystkim za wskaznie słusznej ścieżki. Jak się dostanę na
    studia to samochodu raczej nie będę miał, a od dzisiaj dopisuję policji
    jeszcze więcej uwag: po analfabeztyźmie (długa historia, w skrócie,
    niemożliwe jest, żeby osoba, która pisała kiedyś moje zeznania dostała
    maturę), po wtórnym analfabetyźmie (jak można tłumaczyć sto razy, że nie
    ja tylko mój przyjaciel jest poszkodowany), a teraz za to, że takiego
    biednemu kierowcy, ze stażem 2 miesiące wlepiają mandat, zamiast pouczenia.

    --
    Pozdrawiam, Piotr Turkowski.

  • 9. Data: 2004-06-03 23:35:56
    Od: Piotr Turkowski <p...@o...pl>

  • 10. Data: 2004-06-04 00:11:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Turkowski wrote:
> [...]
    > krótkim, aczkolwiek burzliwym życiu. Otóż przez nieuwagę wjechałem w
    > ulicę jednokierunkową (odcinek około 10 metrów) i zostałem zatrzymany

    Nieźle. Może w ogóle pozbądź się samochodu, bo kiedyś 'przez nieuwagę'
    nie zauważysz np. muru albo zielone pomyli ci się z czerwonym i jeszcze
    pieszego nie zauważysz i będzie jakieś nieszczęście...

> [...]
    > w wysokości 200zł.1 Dla mnie są to duże pieniądze, a jako tegoroczny
    > maturzysta i kandydat na studia po prostu mnie na to nie stać. Nie

    A na samochód, paliwo i ubezpieczenie to już stać?

> [...]
    > tego płacić lub mogę odrobić pracą społeczną. Czy ktoś mógłby mi to
    > bardziej przybliżyć? Bardzo proszę i z góry wielkie dzięki.

    Płacić musisz.

    Na mandacie powinno być pouczenie, gdzie można wnioskować o zamianę na
    'prace społeczne', rozłożenie na raty itepe.